|
کدخبر: 257259

بهترین زمان خوردن شیر

شیر یک وعده غذایی مفیدی می باشد که افراد بسته به ذائقه و احتیاج بدن خود نوع و مقدار آن را تعیین می کنند.

بهترین زمان شیر خوردن برای رشد قد، بدنسازی، از دید طب سنتی، در بارداری و برای لاغری را در این مطلب می‌خوانید.

بهترین زمان خوردن شیر برای رشد قد

کودکانی که تا قبل از سه سالگی شیر بیشتری می نوشند، در سن بلوغ از قد بلندتری به نسبت دوستان خود برخوردار می باشند، بهتر است که شیر را در ساعات آخر شب یعنی قبل از خواب میل کنید زیرا که برای جذب و هضم شیر به چیزی حدود 4 ساعت زمان احتیاج دارید، در آن زمان بدن بوسیله شیر پروتئین مورد نیازش را تامین خواهد کرد، هر چند که می گویند صبح زود نیز زمان خوبی برای نوشیدن شیر است، زیرا بدن را فعال و با انرژی برای کل روز نگه می دارد، شیر یک نوشیدنی سالم و کم چربی است که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.

بهترین زمان مصرف شیر در بدنسازی

ورزشکارانی که در طول روز ورزش سنگین انجام می دهند بهتر است پروتئین بدن خود را از شیر جذب کنند، آنها می توانند قبل از خواب به نوشیدن شیر بپردازند، زیرا که استفاده از شیر قبل انجام حرکات ورزشی باعث ایجاد فشار و بار اضافی بر سیستم گوارشی آنها می شود و تمرینات مقاومتی آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، به همین دلیل نباید قبل از شروع تمرینات خود شیر میل کنند و البته بعد از تمرینات نیز شیر به دلیل آنکه غنی از پروتئین دیر جذب کازئین است مصرف آن توصیه نمی شود زیرا که ورزشکار به نوشیدنی احتیاج دارد که پروتئین آن زودتر جذب شود و سریعتر وارد فاز انابولیک شود و بازسازی را از سر بگیرد.

بهترین زمان مصرف شیر در طب سنتی

در طب سنتی به خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب سفارش شده است زیرا که شیر حاوی تریپتوفان است به برقراری خوابی آرام و راحت کمک می‌کند، البته اگر معده شما نفاخ نباشد، می توانید این توصیه را انجام دهید. مصرف یک لیوان شیر در زمان صبحانه نیز توصیه می‌شود، به این دلیل که موجب رفع بی‌حالی، بی‌حوصلگی و عصبانیت فرد می‌شود و مغز را برای یادگیری بیشتر و یادآوری آسان‌تر آماده کرده، شیر به دلیل داشتن کلسیم از جذب آهن دیگر مواد غذایی جلوگیری می کند، وعده صبحانه نیز میزان آهن کمتری دارد به همین دلیل مصرف شیر در وعده صبحانه نیز مطلوب می باشد.

بهترین زمان مصرف شیر در بارداری

در دوران بارداری مادران به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارند ، آنها می توانند با نوشیدن شیر این مواد را تامین کنند، شیر دارای کلسیم، ویتامین دی می باشد که با نوشیدنش توسط زنان باردار از ابتلا به آلرژی نوزادان جلوگیری می کنند همچنین باعث می شود نوزاد او در سنین نوجوانی در گیر بیماری دیابت نوع دو نشود، نوشیدن شیر توسط مادر، جنین را قد بلند و به تشکیل و تکامل یافتن استخوان هایش کمک می کند ، نوشیدن شیر ضریب هوشی نوزاد را نیز بالا می برد. بهتر است مصرف شیر را بعد خوردن وعده غذایی سنگین نیندازید ، بلکه شیر را در سه زمان مختلف روز میل کرده آن هم در حد روزی سه فنجان و نه بیشتر زیرا دچار نفخ خواهید شد.

آیا خوردن شیر در شب باعث لاغری می‌شود؟

نوشیدن شیر قبل از خواب باعث چاقی یا اضافه وزن نمی شود بلکه باعث می شود که وزن شما پایین بیاید. از آنجایی که پروتئین شیر دیرتر هضم می شود و بدن در طول شب زمان لازم را برای عضله سازی دارد با خوردن یک لیوان شیر یک ساعت قبل از خواب به بالا رفتن سوخت و ساز بدن کمک می کنید و به تناسب اندام خواهید رسید.

بدترین زمان نوشیدن شیر

شیر یک نوشیدنی مفیدی است که در هر زمان از شبانه روز مجاز به نوشیدن آن هستید، اما بهتر است که شیر را در زمان وعده نهار مصرف نکنید زیرا که باعث می شود آهن و روی جذب بدن نشود و کم اشتها شوید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها