|
کدخبر: 255565

اپیدمی‌ای که از امیکرون فعال‌تر خواهد بود

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان با بیان اینکه برخی خانوارهای کاشانی از واکسیناسیون سرخک شیرخواران و کودکان خود ممانعت می‌کنند، گفت: بروز اپیدمی سرعتی بالاتر از امیکرون دارد.

مسعود دهقانی ضمن اشاره به چندین نمونه سرخک در کاشان و آران و بیدگل و هشدار نسبت به افزایش بروز این بیماری اظهار داشت: سرخک یک بیماری ویروسی است و راه انتقال آن از طریق تنفس و قطرک‌های تنفسی است در حالی که این بیماری مسری‌ترین عامل عفونی شناخته شده است.

وی ضمن تاکید بر پوشش کامل واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال افزود: کودکانی که واکسیناسیون سرخک آنان به هر دلیلی واکسیناسیون‌ سرخک‌شان به تعویق افتاده در اسرع وقت برای تکمیل برنامه واکسیناسیون به نزدیکترین مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان شناسایی فوری بیماران علامت‌دار و جداسازی آن‌ها ویژه پیشگیری از شیوع بیماری ابراز داشت: این افراد عمدتاً کودکان و نوجوانانی هستند که علائم سرماخوردگی همراه با بثورات پوستی دارند که با تایید آزمایشگاهی بیماری سرخک یا سرخجه تشخیص داده می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر مراجعه تمامی اتباع که اخیراً وارد کشور شده‌اند، گفت: اتباعی که در سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال بوده و به تازگی وارد کشور شدند، با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت یک نوبت واکسن سرخک، سرخجه به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

دهقانی ضمن اشاره به آزمایش موارد مشکوک به سرخک به صورت روزانه تصریح کرد: متاسفانه اخیرا برخی خانواده‌ها از واکسیناسیون شیرخواران و کودکان خود ممانعت می‌کنند و مشکل بعدی رفت آمد اتباع هست که بدلیل شرایط کشورشان در حال تردد هستند و نگرانی ما را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در صورت اپیدمی سرعت انتشار این بیماری خیلی بیشتر از امیکرون است، تاکید کرد: لازم است تا آشنایی و حساسیت مردم به امر پوشش کامل واکسیناسیون کودکان خود اعم از ایرانی و غیر ایرانی بالا رفته و حساسیت به بیماری سرخک و سرخجه بیشتر شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر