|
کدخبر: 249449

نکات کراتینه کردن مو برای کسانی که مشکل تیروئید دارند

افرادی که موهای خشک و وز دارند، معمولا کراتینه مو را برای صاف شدن موهایشان انتخاب میکنند. اما آیا کراتین کردن مو برای همه افراد مناسب و تاثیر گذار است؟

کراتینه کردن مو روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است. افراد دارای موهای فرفری و وز شده اغلب داوطلب انجام کراتین مو هستند. در این روش موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین مو پوشش داده می شوند.

تاثیر اختلالات غده تیروئید بر مو

افرادی که دچار اختلال در عملکرد غده تیرویید اعم از پرکاری یا کم کاری هستند، دچار عوارض فراوانی در موها می شوند.

کم کاری غده تیرویید موجب تغییردر موها و خشک شدن، ریزش، بد رنگ شدن و از بین رفتن جلای آنها می شود. پرکاری تیرویید نیز باعث ریزش موها می شود. در اختلالات تیروئیدی داروهای ضدتیروئیدی که برای بیماران تجویز می شوند، خود باعث عوارضی مانند افزایش ریزش مو می شوند.

در کل به نظر نمی رسد که اختلال در عملکرد غده تیرویید به تنهایی بتواند عارضه جدی ای را روی پوست و موی افراد باقی بگذارد. البته این مساله به شرطی است که این افراد نکته های مراقبتی و بهداشتی را کاملا رعایت کنند و به موقع برای درمان مشکل تیروئید خود به متخصص غدد داخلی مراجعه کنند.

افراد دچار بیماری تیروئید می توانند کراتینه انجام دهند؟

افرادی که بیماری تیروئید دارند و درگیر تیروئید هستند، به دلیل تغییر ساختار بدن کراتینه کردن موهایشان ممکن است بی اثر باشد و تاثیری نداشته باشد، حتی گاهی موهای این افراد رنگ پذیری خوبی نیز ندارد اما در بسیاری از موارد دیده شده که کراتین کردن مو در مرحله اول برای این افراد بی اثر بوده و در مرحله دوم پذیرش کراتین در این افراد خوب است پس افراد دچار بیماری تیروئید نیز می توانند از طریق انجام خدمات کراتین مو، مشکل خشکی موهای خود را برطرف نمایند.

منبع: کارگر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها