|
کدخبر: 248605

افتتاح رستوران بین جاده‌ای و دردسرهای آن

رستوران‌های بین جاده‌ای به رستوران‌هایی اشاره دارد که در مناطق بین شهری و خارج از شهر قرار داشته و در مناطق خلوت‌تری نسبت به شهر وجود دارند.

این مراکزِ خدمات غذایی که در انواع مختلف رستوران، کافی شاپ و غیره موجود هستند، متناسب با نیاز مردم ایجاد می‌شوند. خوشبختانه با کمک نرم افزار رستوران، افراد می‌توانند رستوران مورد نظر را درون جاده‌ای که در آن قرار دارند پیدا کنند و از خدمات غذایی آن بهره‌مند شوند.           

متاسفانه برخی از رستوران‌های بین جاده‌ای از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و همین امر موجب می‌شود تا برخی از مردم تجربه بدی را از این رستوران‌ها در نظر داشته باشند. امروزه تمامی بزرگراه‌ها، به مکان‌هایی مناسب به جهت سرو غذا نیاز دارند که بتواند غذاهای باکیفیت را با قیمت‌هایی مقرون به ‌صرفه ارائه دهد.

رستوران-بین-جاده‌ای

موارد مهم پیش از افتتاح رستوران بین جاده‌ای

مسیر تبدیل شدن یک رستوران به رستورانی موفق، به طور حتم دارای فراز و نشیب‌هایی خواهد بود. در کنار نقاط عطف و موفقیت‌های به دست آمده، به طور قطع مشکلاتی نیز به وجود خواهد آمد که باید بر آنها غلبه کرد. تمامی رستوران‌های جاده‌ای دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.       

افراد به دلیل مسافرت‌های خارج از شهر، به رستوران‌هایی که در بخش‌های خارج از شهر وجود دارند مراجعه می‌کنند. مصرف غذاهای رستوران و فست فود به منظور برطرف کردن گرسنگی امری طبیعی بوده، اما مصرف مداوم این غذاها می‌تواند در سلامت افراد مشکلاتی را ایجاد کند. فردی که قصد دارد یک رستوران بین جاده‌ای را افتتاح کند باید با تمامی مزایا و معایب این نوع رستوران‌ها آشنایی داشته باشد و با مطالعه این موارد بتواند در کسب‌وکار خود موفق شود.    

آگاهی از این مشکلات، می‌تواند به صاحبان رستوران‌ها کمک کند تا مشکلات خود را در ابتدای افتتاح رستوران‌شان از بین ببرند و خدماتی مناسب را ارائه دهند. این مسائل از مشکلات آشپزخانه گرفته تا مسائل مربوط به بودجه را شامل می‌شود و صاحبان رستوران‌ها باید آشنایی لازم را با آنها پیدا کرده و بدانند که چه کاری را باید انجام دهند.

معرفی مشکلات رستوران‌های خارج شهر

از جمله مسائل و مشکلاتی که بسیاری از رستوران‌ها در خارج از محدوده شهری دارند شامل موارد زیر است:

  • مسائل و چالش‌های سلامت غذایی
  • ساختار تیم مدیریت رستوران
  • خدمات مشتری
  • چالش‌های بازاریابی رستوران
  • مدیریت هزینه‌ها و بودجه
  • گردش کارمندان
  • عدم اتوماسیون
  • عدم دسترسی آنلاین
  • ساختار منو
  • اضافه کار برای کارمندان
  • بهداشت و سلامت محیط رستوران
  • نحوه خدمت‌رسانی روزانه به مشتریان
  • و غیره

مزایای مصرف غذاهای خارج از شهر

از جمله مزایایی که می‌توان به جهت راه اندازی رستوران بین جاده‌ای عنوان کرد شامل موارد زیر است:

  • رفع گرسنگی: غذاهای رستوران‌ها می‌تواند برای تمامی مسافرانی که مسافتی را با گرسنگی طی کرده‌اند مناسب باشد. این رستوران‌ها غذاها را براساس وعده‌های غذایی همچون صبحانه، نهار و شام برای مسافران فراهم می‌آورند.
  • قیمت مناسب: بسیاری از غذاهای این رستوران‌ها، نسبت به رستوران‌های درون شهری ارزان‌تر بوده به گونه‌ای که می‌توانند با قیمتی مناسب به رفع گرسنگی مسافران کمک کنند.
  • زمان انتظار کمتر: از آنجایی که این رستوران‌ها نسبت به رستوران‌های شهری خلوت‌تر هستند؛ به همین دلیل مشتریان مدت زمان کمتری را به جهت آماده شدن غذا منتظر خواهند ماند.

معایب مصرف غذاهای رستوران‌های بین شهری

در کنار مزایایی که برای این رستوران‌ها در نظر گرفته می‌شود، متاسفانه برخی از رستوران‌ها دارای معایب و مضراتی هستند که این مسائل موجب می‌شود تا مسافران دچار مشکلات تغذیه‌ای شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت پایین برخی از غذاها: برخی از رستوران‌های بین شهری استاندارهای کیفیت متوسطی دارند، آن هم به این دلیل بوده که هزینه‌ها و قیمت‌های کمتری را به جهت فروش پایین خود دارند و همین امر موجب می‌شود تا از مواد غذایی، روغن و سبزیجات درجه یک استفاده نکنند.
  • مسائل مربوط به بهداشت: در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است که برخی از رستوران‌های خارج شهر از کیفیت بالایی بهره‌مند نیستند. برخی مواقع علاوه بر محیط، بهداشت آشپزخانه و حتی کیفیت خود رستوران نیز بسیار پایین بوده و این امر موجب ورشکستگی بسیاری از این رستوران‌ها خواهد شد.
  • پخش زباله‌ها در محیط: برخی از افرادی که درون این نوع رستوران‌ها کار می‌کنند، زباله‌های مواد غذایی را در محیط بیرون رستوران پخش می‌کنند. حال این محیط ممکن است فضای سبز باشد یا نباشد، اما در هر صورت منجر به آلودگی محیط زیست می‌شود و علاوه بر سلامت انسان، منجر به زشت شدن چهره یک منطقه نیز خواهد شد.

چگونگی حسابداری رستوران‌های بین جاده‌ای

پس از افتتاح یک رستوران بین جاده‌ای، با توجه به موارد اشاره شده انجام حسابداری رستوران نیز امری بسیار مهم خواهد بود. با شناخت مزایا و معایبی که بسیاری از رستوران‌های خارج از شهر با آن روبرو هستند، می‌توان تصمیم آگاهانه‌ای گرفته و با دانستن اهمیت وجود این رستوران‌ها، اقدام به افتتاح آنها باکیفیتی بالا کرد.     

در صورت افتتاح رستوران باید به خوبی با محیط آشنایی پیدا کرده و رستوران مورد نظر را متناسب با نیاز مشتریان هدف ایجاد کرد. بالا بودن کیفیت و توجه به بهداشت و سلامت مشتریان از جمله مهم‌ترین موارد در تاسیس یک رستوران برون جاده‌ای است.         

هر چه رستوران از بهداشت و نظافت بالاتری برخوردار باشد و بتواند به خوبی کار سرویس‌دهی به مشتریان را انجام دهد به طبع از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهند شد. وجود رستوران‌های بین جاده‌ای، از جمله ضروریات هر جاده بوده و بهترین تصمیم برای افتتاح این رستوران‌ها، افتتاح آنها در منطقه‌ای محروم بوده که تردد بین جاده‌ای در آن زیاد اتفاق می‌افتد. به مرور با ارائه کیفیت و خدمات عالی می‌توان بهترین نتایج را مشاهده کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها