|
کدخبر: 246335

خواص گوشت کبک برای خانم های باردار و شیرده

خانم های بارداری که در دوران بارداری خود از استفراغ شدید و حالت تهوع رنج می برند می توانند مصرف گوشت کبک را به عنوان یکی از بهترین موادغذایی در برطرف کردن این حالات مورد استفاده قرار بدهند. گوشت کبک برای کودکان، مادران باردار و شیرده و افراد سالمند بسیار مفید است و دارای ارزش تغذیه بالا بوده و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر و مفید خواهد بود.

گوشت-ارگانیک

 تهوع و ایجاد آن و استفراغ در برخی از خانم های بارداری به دلیل ضعیف بودن معده یا ضعف کبد و روان شدن مقدار زیادی از مواد زائد به سمت معده می باشد و همچنین دلایل دیگری مانند رطوبت بالای معده یا ضعیف بودن کبد می تواند در ایجاد استفراغ شدید و تهوع نقش مهمی داشته باشد. به همین جهت برای اینکه حالت تهوع در خانم های باردار کاهش داشته باشد توصیه می‌شود که حتماً گوشت کبک در برنامه غذایی آنها قرار بگیرد البته علاوه بر مادران باردار بلکه افراد سالمند و شیرده و افرادی که نیاز به جذب پروتئین بالایی دارند باید به دلیل ارزش تغذیه بالای گوشت کبک حتماً آن را در هفته استفاده کنند.

این گوشت برای تقویت قوای جنسی در مردان مفید بوده و طبع گرمی دارد و البته افرادی که روزانه کارهای سنگین انجام می دهند و همچنین فعالیت های بسیار بالایی دارند باید گوشت کبک را مصرف نمایند. این گوشت می‌تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را در مردان به دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین کاهش بدهد و مقدار زیادی آهن دارد و آمینو اسیدهایی که در گوشت کبک وجود دارد موجب تقویت سیستم گوارشی شده و به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از مواد معدنی به تقویت جگر و طحال نیز کمک فراوانی خواهد کرد.

جالب است که بدانید از سنگدان کبک در درمانهای طب سنتی برای دفع شن و سنگ کلیه استفاده می‌شود و به این صورت که در داخل سنگدانه کبک لایه پوشانده شده که زرد رنگ است و باید جدا و خشک شود و سپس آسیاب شود و با آب مصرف شود.

برای درمان ضعف کبد و همچنین بیماری‌های مرتبط با کبد چرب می توان از گوشت کبک استفاده کرد و به دلیل اینکه پتاسیم بالایی دارند می‌توانند موثر و مفید به منظور تنظیم فشار خون بالا باشد و منبع غنی از پتاسیم بوده و افرادی هم که فشار خون بالایی دارند می توانند به راحتی این گوشت را مصرف کند و منعی برای آنها وجود ندارد.

خواص گوشت قرقاول در بارداری

مصرف برخی از گوشت ها و مواد غذایی در دوران بارداری ممنوع است و باید حتما در این دوران به رعایت دستورالعمل های غذایی بپردازیم و مراقب هر چیزی که میخوریم باشیم اما گوشت قرقاول را میتوانید در رژیم غذاییتان در دوران بارداری قرار بدهید و به راحتی از آن استفاده کنید. برای مصرف گوشت حتما باید به شیوه ی صحیح نگهداری و پخته شود. خوردن گوشت، مرغ یا ماهی به صورت خام در دوران بارداری بسیار خطرناک است.

در کشور پرورش این پرنده رواج پیدا کرده است و به راحتی می‌توان گوشت این پرنده را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. جالب است که بدانید برای بانوان بارداری که ازدواج فامیلی داشته اند  توصیه می‌شود در رژیم غذایی شان مصرف گوشت قرقاول را قرار بدهند تا به پیشگیری از تولد فرزند خفیف عقل کمک شود.

قرقاول جزء یکی از خانواده پرندگان وحشی شکاری بوده و گوشت آن غنی از آهن، مس، فسفر، ویتامین های گروه ب و...است. همانطور که می‌دانید برای بدن انسان آهن به عنوان یکی از مواد ضروری است و برای سلامتی افراد بسیار مهم و تاثیرگذار محسوب میشود. برای کودکانی که در دوران رشد هستند می‌تواند مصرف گوشت قرقاول سبب افزایش سطح تولید گلبولهای قرمز خون گردد و کمک فراوانی به  بهینه سازی رشد داشته باشد و همچنین مصرف گوشت قرقاول به افزایش رشد و ضریب هوشی کودکان هم کمک خواهد کرد.

البته برای افراد بزرگسال هم به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از آهن در درمان بیماری کم خونی تاثیر گذار است.

کبک

مصرف ماهی سالمون در دوران بارداری

بسیاری از افراد مخصوصا خانم های باردار در رژیم غذایی خود امگا ۳ را به میزان لازم دریافت نمی‌کنند و در طول دوران بارداری باید حتما اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف شوند ؛ یکی از منابع سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ ماهی سالمون میباشد.

 افرادی که غذاهای دریایی مصرف می‌کنند این اسیدهای چرب را به دلیل فراوان بودن آنها در غذاهایشان دریافت می کنند که در دوران بارداری به تشکیل چشم و مغز جنین کمک فراوانی خواهد کرد؛ با این وجود در هفته دو بار به خانمهای باردار توصیه می‌شود تا غذاهای دریایی را مصرف کنند  و در آن زیاده روی نکنند چرا که جیوه و آلاینده های دیگری نیز در ماهی وجود دارد.

مصرف ماهی های کم جیوه و دارای اسید چرب امگا 3 فراوان نظیر ماهی سالمون، ساردین ها، شاه ماهی و حتی میگو میتواند در دوران بارداری بسیار مفید باشد. با توجه به تحقیق هایی که انجام شده نشان می دهد که مصرف ماهی سالمون در دوران بارداری به کاهش خطر مبتلا شدن به اوتیسم در کودکان کمک می‌کند و برای مادران باردار هفته‌ای دو بار مصرف ماهی سالمون ضرورت دارد و می‌تواند همه مواد مغذی یک فرد باردار را تامین نماید.

گوشت

نکته) مادران باردار و شیرده در مصرف ماهی های بزرگ باید دقت کنند و به دلیل جیوه زیاد نباید آنها را مصرف نمایند.

ماهی سالمون شامل اسیدهای چرب امگا ۳ ضروری بدن DHA و EPA می باشد که برای توسعه چشم و مغز کودک در حال رشد مهم و ضروری است و البته برای دریافت ویتامین D میتواند ماهی قزل آلا هم استفاده کرد.

اسیدهای چرب امگا ۳ از طریق مواد غذایی به راحتی به دست نمی آید و شما باید حتماً به دنبال مصرف مواد غذایی هایی باشید که سرشار از امگا ۳ می باشد و اگر برایتان مقدور نیست که در رژیم غذاییتان غذاهای دریایی را بگنجانید می‌توانید از گردو، سویا، دانه کتان و دانه افتابگردان استفاده کنید البته ماست، شیر و تخم مرغ هم منبع های خوبی از امگا ۳ به شمار می روند اما نقش ماهی سالمون در تامین اسیدهای چرب امگا ۳ نسبت به مابقی مواد غذایی بهتر و پررنگ‌تر است.

فروشگاه نیلسون

محصولات ارگانیک:

شرکت نیلسون در حال حاضر به عنوان بزرگترین شرکت و پیشرو در زمینه تولید و عرضه محصولات گوشتی ارگانیک مشغول به فعالیت است.روند حرکتی آن بر مبنای یک رویکرد مدیریتی صحیح به نحوی بنا نهاده شده که کلیه فرایند های زنجیره تولید از صفر تا صد محصول بصورت سیستماتیک،یکسان و هماهنگ پیگیری شوند.

فروشگاه نیلسون:

فروشگاه نیلسون بزرگترین فروشگاه محصولات گوشتی خاص و ارگانیک میباشد. جایی است که شما قادر خواهید بود محصولات گوشتی خاص و ارگانیک که دسترسی به آنها بسیار سخت و دشوار است را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان و هزینه تهیه کنید.

مشاوره رایگان:

شما میتوانید همواره در نیلسون از مشاوره کارشناسان ما و تیم پشتیبانی، بوسیله تلفن، چت و یا ایمیل بصورت رایگان برخوردار شوید.

زندگی سالم:

در نیلسون ضمانت میکنیم که کلیه محصولات گوشتی بصورت کاملا ارگانیک و سالم در اختیار شما قرار بگیرد. سیستم به صورتی طراحی شده است تا بهترین قیمت ممکن را متناسب با نیاز شما ارائه نماید.مطمئن باشید محصولات ما سلامت زندگی شما را متحول خواهد کرد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها