|
کدخبر: 240599

چند مورد از مهم ترین خواص شکلات تلخ برای لاغری

شاید برایتان جالب باشد شکلات تلخ جزء آن دسته از خوراکی های هوس انگیز و در حین حال سرشار از موادهای مفیدی چون فیبر، آهن، منیزیم، مس، پتاسیم، فسفر، روی، سلنیوم منگنز، آنتی‌اکسیدان، چربی های خوب یا همان اشباع نشده، ترکیباتی مانند پلی فنول ها، فلاونوئیدها، فلاونول ها و کاتچین و... است که هر یک از آنها به تنهایی می توانند در بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب، بهبود عملکرد مغز و...تاثیرات مثبت را رقم بزنند.

با تمام موادهای مفیدی که گفته شده با خورد آن در بدن شما تغییراتی ایجاد میشود که به چند مورد آن در این متن اشاره شده است.

خرید شکلات خارجی در فروشگاه های ایران

احساس شادی:

 با گنجاندن شکلات تلخ در رژیم غذایی خود میتوانید علاوه بر لاغر شدن حس شادی را به خود هدیه دهید.

محرک کننده:

 شاید باورش سخت باشد اما پیشنهاد میشود ساعاتی قبل از ورزش ۲۸ گرم شکلات تلخ مصرف کنید تا محرکی برای رسیدن به تناسب اندام دلخواه خودتان باشید. همانطور که گفته شد شکلات تلخ حاوی منیزیم است که خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد و همین ویژگی میتواند دردهایی که در هنگام ورزش کردن برای شما به وجود می آید کمتر شود و شما انگیزه بیشتری برای ورزش کردن داشته باشید.

افزایش سوخت و ساز بدن:

 با توجه به اسیدهای چرب اشباع نشده ایی که در این خوراکی وجود دارد با مصرف آن توانایی برای هضم و جذب چربی ها و کربوهیدرات ها کاهش میابد در نتیجه برای هضم شان باید کالری بیشتری بسوزانید که در نهایت با افزایش متابولیسم بدن، شما لاغر میشوید.

سیر بودن برای مدت طولانی:

 فیبرهای موجود در شکلات تلخ حس سیری را برای ساعتی به بدنتان القا میکند.

کاهش استرس:

 شاید شما هم از اطرافیتان این جمله را زیاد شنیده باشید که به هنگام استرس و اضطراب بیشتر غذا میخوردند که اگر این پروسه به مدت طولانی ادامه پیدا کند میتواند باعث چاقی مفرط میشود. تنها خوردن ۴۰گرم شکلات تلخ در روز میتواند سطح ترشح هورمون استرس را تا دو هفته کاهش دهد و مانع از چاقی و اضافه وزن شما میشود.

کنترل اشتها:

 فلاونوئیدهای موجود در آن به کاهش پتانسیل مقاومت به انسولین کمک می‌ کنند و با چربی‌های سالم که دارد باعث کاهش سرعت قند در جریان خون می‌شود. این کار به جلوگیری از بالا رفتن ناگهانی انسولین خون کمک می‌کند و اجازه نمی‌ دهد که قند، مستقیماً به سلول‌های چربی شما هدایت شود. در نتیجه فردی که این ماده خوشمزه را می‌خورد کمتر احساس گرسنگی ناگهانی و شدید یا هوس خوردن تنقلات می‌ کند. خرید نسکافه و قهوه با پایین ترین قیمت  

شکلات-تلخ

افرادی که می خواهند لاغر شوند باید چه درصدی از شکلات تلخ را مصرف کنند؟

طبق مطالعات گوناگون علمی که توسط متخصصان تغذیه و رژیم درمانی بر روی شکلات تلخ این خوراکی خوشمزه و جذاب انجام گرفته است. شکلاتی که بیشترین درصد آن از کاکائو تهیه شده باشد یکی از مرغوب ترین شکلات های تلخ میباشد. تحقیقات نشان میدهد مصرف مداوم روزانه ۳۰ گرم شکلات تلخ بالای ۸۵ درصد میتواند راه حلی مناسب برای کاهش وزن شما باشد زیرا طعم تلخ شکلات تلخ، اشتها را مهار می کند و چربی هایی که در آن وجود دارد سرعت هضم را کاهش میدهد و اشتها را برای مدت نسبتا طولانی بازرسی می نماید. باید یادآور شد مصرف مقدار کم شکلات تلخ به علت فواید آنتی اکسیدانی زیادی که دارد برای افراد توصیه می‌شود، اما مصرف زیاد آن باعث افزایش وزن و بروز سلول‌های چربی اضافی در بدن خواهد شد. شما میتوانید برای دریافت ۳۰کالری انرژی ۵ گرم شکلات تلخ که به اندازه یک تمبر پستی است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

شکلات تلخ را در چه بازه ی زمانی باید استفاده کنیم ؟

مطالعات زیادی درباره مصرف بازه زمانی انجام شده است که در آن نظریه های مختلفی ارائه شده است. برخی پزشکان بر این باورند قبل و بعد از ناهار و شام بهترین زمان برای مصرف یک تا دو تکه شکلات میباشد زیرا با تحریک هورمون ها علامت سیری را به مغز میدهد تا بعد از وعده اصلی دیگر به سراغ غذا نروید. برخی دیگر با بررسی هایی که بر روی تعدادی داوطب انجام داده اند معتقدند استفاده نان سبوس دار، لبنیات، پروتئین، میوه و شکلات در حد متعادل در وعده صبحانه میتواند انرژی کل روز شما را تامین کند. همچنین گفته میشود مصرف شکلات تلخ در وعده صبحانه باعث فعال شدن آنتی اکسیدان که هورمون ضد پیری است، در بدن شما ترشح شود و کمتر به سمت پیری بروید. این پزشکان میگویند مصرف شکلات تلخ در وعده صبحانه میتواند قلب، چربی خون، فشار خون، قند خون را در بدن شما به صورت متعادل و مناسب نگهدارد.

آیا شکلات تلخ به کاهش وزن کمک می کند؟

 شکلات تلخ یکی از پرطرفدارترین انواع شکلات در سراسر جهان است که از دانه درخت کاکائو به دست می آید. شکلات تلخ ۸۵ درصد به بالا جزء سالم ترین نوع شکلات است که در تهیه آن شکر در کمترین حد خود استفاده میشود و در هر ۲۸ گرم آن ۱۳۶ کیلو کالری انرژی، ۱۴ گرم چربی، ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۱ گرم پروتئین وجود دارد. شاید به جرات میتوان گفت شکلات تلخ جزء آن خوراکی های خوشمزه ایی است که میتوانید بخورید و با آن لاغر شوید و به اندام دلخواه خود برسید. شکلات تلخ میتواند از نوسانات قند خون جلوگیری کند و مانع از ترشح انسولین اضافی به بدن میشود که در نتیجه شما وزن بیشتری را از دست میدهید و چربی را کمتر ذخیره میکنید.

 همچنین با مصرف شکلات تلخ، هورمون گرلین که هورمون تحریک اشتها است کاهش پیدا میکند و در شما احساس گرسنگی کمتر و احساس سیری بیشتر ایجاد میکند. مطالعات نشان میدهند افرادی که شکلات تلخ خورده بودند در وعده غذایی بعدی خود ۱۷ درصد کالری کمتری نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند دریافت کردند. مصرف شکلات تلخ علاوه بر کاهش وزنتان میتواند با تولید مواد شیمیایی فعال در مغز مانند اندورفین ها و سروتونین که وظیفه تولید حس شادی را دارند باعث بهبود خلق و خو و مانع از افسردگی در شما شود.

بهترین مارک شکلات تلخ برای لاغری:

وقتی تصمیم به کم کردن وزن می گیرید، شاید شکلات اولین خوراکی باشد که به فکر کنار گذاشتن آن می افتید. اما باید بدانید که کاکائو تلخ برای لاغری مفید است. شکلات تلخ دارای بیش از۸۵ درصد کاکائو است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. از اینرو انواع مختلف با برندهای گوناگون از این خوراکی خوشمزه وارد بازار شده است و اسوکالا اقدام به فروش ان کرده است.

شکلات تخته ای ده انگشتی کیت کت

تابلت نستله شکلات تلخ ۷۰ درصد

شکلات صبحانه تلخ سارلا

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها