|
کدخبر: 237164

آشنایی با بهترین روش های پاکسازی و فشیال پوست صورت در خانه

این روزها برای انجام پاکسازی انواع پوست صورت مراحل و روش های متعددی به وجود آمده که هر کدام طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. پاکسازی و فشیال پوست صورت یکی از روش های مراقبتی برای پوست بوده که هم می توانید با مراجعه به کلینیک های معتبر و هم با خرید مواد مراقبتی مخصوص پوست اقدام به پاکسازی پوست صورت خود کنید.

ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی توان انجام هر یک از روش های نام برده شده را نداشته باشند، اما جای نگرانی نبوده و شما عزیزان می توانید با روش های خانگی که وجود دارد به پاکسازی پوست صورت خود بپردازید.

کارشناسان ما در موسسه تالگو فرانسه با ارائه این گزارش شما را با پوست ها مختلف و همچنین انواع روش های پاکسازی مناسب برای هرکدام بیشتر آشنا خواهند کرد. با ما همراه باشید.

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست به منظور لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است که به آن تخلیه کومدون ها نیز گفته می شود. پاکسازی می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیر گذار انجام گیرد که این متد کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد.

با توجه به اینکه پوست شما از چه نوعی باشد در هر صورت پاکسازی پوست باید حداقل ماهی یکبار روی صورت انجام پذیرد. تا علاوه بر تمیز کردن منافذ پوست صورت، لایه ی شاخی و مرده که بر اثر نشستن آلودگی ها روی صورت قرار گرفته را بزداید و شادابی و سلامت طبیعی پوست بازیابی شود.

پاکسازی و فیشیال پوست صورت به روش های خانگی

انواع پوست و روش های پاکسازی هر کدام

قبل از اینکه به معرفی انواع روش های پاکسازی و فشیال پوست بپردازیم، ابتدا باید با انواع پوست ها آشنا شده تا بتوانید متناسب با ویژگی های آن پاکسازی های لازم را انجام دهید:

  • پوست چرب: جهت پاک کردن پوست های چرب  از ژل و تونر استفاده کنید.
  • پوست خشک: جهت پاک کردن پوست های خشک از شیرپاک کن و تونرمخصوص پوست خشک استفاده کنید.
  • پوست نرمال: جهت پاک کردن پوست نرمال از شیر پاک کن و تونر استفاده می کنید.
  • پوست مختلط: جهت پاک کردن پوست های مختلط برای هر قسمت پوست از پاک کننده مخصوص همان قسمت استفاده می کنیم.

این نکته را نباید فراموش کنید که همواره باید از کرم های ضد آفتاب متناسب با نوع پوستی که دارید استفاده کنید.

روش های خانگی انجام پاکسازی و فیشال صورت

حال که با انواع پوست صورت و روش های پاکسازی هر یک آشنا شدید، حال بهتر است با بهترین روش های فیشیال پوست در منزل نیز آشنا شوید:

بخور صورت

بخور صورت از روش ‌های قدیمی و مؤثر برای مراقبت از پوست است. این روش آلودگی‌ و چربی‌ های اضافه سطح پوست را پاک کرده و منافذ بسته آن را باز می ‌کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب، به وسیله ‌ی بخور، پوست را نرم و منافذ آن را باز کنید. این کار باعث می‌شود مواد مغذی و مفید ماسک، عمیق ‌تر به پوست نفوذ کرده و در نتیجه پاکسازی و فیشیال صورت نرم و درخشان‌تر به‌نظر برسد.

در هنگام بخور دادن صورت، از گیاهان خشک‌شده مانند اسطوخودوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. شیر جوش یا یک قابلمه با عمق مناسب را پر آب کنید. مقداری گیاه خشک‌ شده به آن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید.

پس از آن شعله را خاموش کرده و با استفاده از یک حوله روی سر، اجازه دهید بخار آب به مدت ۵ تا ۸ دقیقه به پوست‌تان نفوذ کند. در هنگام بخور صورت، چشمان‌تان را بسته و ریلکس کنید. بخور صورت، منافذ پوست‌ تان را باز کرده و در ادامه آن را برای ماسک صورت آماده می ‌کند.

بخور صورت یکی از بهترین روش های پاکسازی پوست

ماسک صورت پاک کننده و روشن کننده

علاوه بر خرید ماسک های بازار، با انجام چند مرحله ساده می ‌توانید یک ماسک خانگی موثر نیز درست کنید. در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق خاک رس آرایشی، ۲ قاشق پوره گوجه‌ فرنگی و ۱ قاشق چای ‌خوری ماست تازه را باهم مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شود.

اگر مخلوط غلیظ شد، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. قوام این ماسک نباید خیلی غلیظ یا خیلی رقیق باشد. ماسک باید کاملاً یکنواخت و نسبتا غلیظ باشد. ماسک را با استفاده از یک برس، به‌ طور یکنواخت روی پوست صورت و گردن ‌تان (غیر از ناحیه دور چشم) بمالید. در ادامه دو عدد پنبه را در گلاب یا آب خیار بگذارید تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را روی چشمانتان قرار دهید.

حالا می‌توانید ریلکس کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود. ماسک را به مدت طولانی روی پوست نگذارید. این کار باعث سفت شدن بیش‌ از اندازه پوست و درنتیجه ایجاد خطوط ریز روی سطح آن می ‌شود. بعد از ۱۵ دقیقه با پنبه خیس، ماسک را به‌ آرامی پاک کنید و صورت‌تان را با آب سرد بشویید. سپس خیلی آرام پوست را خشک کنید.

خاک رس آرایشی موجود در ماسک، در از بین بردن چربی اضافی پوست، پاکسازی و فیشیال صورت بسیار مؤثر است. ماست، آب لیمو و پوره گوجه ‌فرنگی به‌ خوبی جای جوش را روشن کرده و پوست را صاف و یک‌دست می‌ کنند. این مواد باعث بهبود رنگ و بافت پوست می ‌شوند.

استفاده از لایه بردار برای هر یک از پوست های خشک و حساس و همینطور پوست های چرب نیز متفاوت می باشد.

لایه برداری پوست خشک با ماسک عسل و نارگیل

روغن نارگیل هم یک ماسک لایه بردار خانگی است، غنی از چربی های اشباع شده است که پوست شما را بدون ایجاد چربی بیش از اندازه، تغذیه کرده و مرطوب می کند. همچنین روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی است که مانع از بروز آکنه و عفونت های پوستی می شود.

عسل نیز خواص ضد باکتری قوی دارد و پوست را هیدراته کرده و با رطوبت رسانی در پوست، آن را لطیف و نرم می کند. برای استفاده از این لایه بردار، عسل و روغن را به میزان مناسب با هم ترکیب کرده و روی پوست صورت قرار داده و پس از چند دقیقه بشویید.

لایه برداری پوست چرب با ماسک لیمو و ماست

ماسک لایه بردار لیمو و ماست هم یک ماسک لایه بردار خانگی است، اسید سیتریک موجود در لیمو می تواند به خنثی کردن و کنترل ترشحات طبیعی پوست شما کمک کند. ماست، از سوی دیگر، حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند، سلول های مرده پوست و روغن بیش از حد را می کشد و پوست شما را لطیف می کند.

بهترین روش های خانگی پاکسازی پوست صورت

فواید پاکسازی پوست چیست؟

  • پاکسازی باعث زیبایی و شادابی پوست می ‌شود.
  • ماساژ صورت باعث می‌شود تا خون زیر پوست شما به حرکت درآید.
  • آلودگی‌های سطحی، دانه‌های سرسیاه را از سطح پوست برمیدارد.
  • در لایه درمیست کلاژن وجود دارد و پاکسازی پوست باعث جوان سازی می ‌شود.
  • آبرسانی پوست باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود که برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی بسیار مفید است.
  • آبرسانی برای پوست ‌های خشک نیز بسیار مفید است و مانع از چروک زودرس می‌شود.
  • باعث ریلکسی و آرامش شما شده و به جذب مواد اکسیژن‌ رسان کمک می ‌کند و بخاطر تحریک پوست باعث دفع مواد زائد می ‌شود.
  • باعث می‌شود تا مواد معدنی و اکسیژن‌دار به سطح درمیست پوست برسد. لایه‌ای درونی که زیر سطح پوست قرار دارد.

مراقبت های لازم بعد از پاکسازی پوست

بعد از انجام پاکسازی و فیشال پوست خود، مواردی هستند که باید هر یک از آنها را رعایت کرده تا بتوانید نتایج خوب و مثبتی را از انجام پاکسازی را بدست آورید که هر یک از موارد زیر شامل نکات مهم مراقبت های لازم بعد از پاکسازی پوست هستند:

  • از آفتاب دوری کنید
  • بیخیال سونا شوید
  • از تونرها استفاده نکنید
  • به اسکراب ها و لایه بردارها نه بگویید
  • ماساژ بعد از پاکسازی ایده‌ی خوبی نیست
  • در زمان شست و شو با پوست تان مهربان باشید
  • از دستکاری پوست و کندن جوش ها پرهیز کنید
  • ورزش و مراقبت بعد از پاکسازی پوست را فراموش نکنید
  • آرایش سنگین نکنید و از لوازم مراقبتی قوی استفاده نکنید
  • از داروهای ضد آکنه و دیگر روش‌های درمانی خانگی پرهیز کنید

دوره های آموزشی پاکسازی پوست

برای آشنایی بیشتر و بهتر انواع پوست و نحوه مراقبت از هرکدام می توانید در دوره های آموزشی پاکسازی پوست شرکت کنید. با شرکت در این دوره ها، علاوه بر اینکه با روش های مراقبتی و موادهای مختلف فیشیال آشنا می شوید، می توانید با دریافت مدارک معتبر کسب و کاری در زمینه پوست و زیبایی نیز برای خود راه اندازی کنید.

در آموزش پاکسازی پوست به انجام کارهایی همچون آلودگی زدایی، حفاظت و بهداشت فردی پوست، آنالیز ساختمان پوست، آماده سازی پوست مشتری، پاکسازی انواع پوست، مراقبت های لازم برای بعد از پاکسازی پوست و به کارگیری ماسک صورت می پردازیم که امروزه بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

اگر به دنبال دوره های آموزشی پوست و زیبایی در تهران هستید، ما به شما مجموعه تالگو پاریس (www.thalgoparis.com) را معرفی میکنیم. دوره های آموزش مراقبت از پوست به روش تالگو فرانسه در نمایندگی رسمی تالگو پاریس، به صورت ویژه تحت عنوان دوره های آموزشی Skin Care برگزار می گردد.

موسسه تالگو فرانسه در تهران تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدرسه عالی تالگو فرانسه می باشد. از آنجایی که مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور بین المللی و قابل ترجمه است و نیاز به اخذ این مدرک برای شروع کار صد درصد الزامی می باشد. لذا موسسه تالگو پاریس این امکان را برای کارآموزان فراهم نموده است.

بعد از گذراندن کل فلسفه تالگو در این مرکز تخصصی موفق به اخد مدرک بین المللی تالگو فرانسه و مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور می شوید. که در همه کشورهای مطرح دنیا مورد تایید و استفاده می باشد.

این نکته را هم باید اضافه کنیم که برند تالگو فرانسه درمان های جامع و کاملی را در همه زمینه ها از جمله کم آبی، فرم دهی خطوط صورت، ضد پیری، متعادل سازی پوست، حساسیت و لکه های پوستی عرضه می کند.

همچنین درمان اکسپشنال تالگو برنده محصولات مراقبت پوست، نتایج چشمگیری در لیفت و درمان علایم پیری پوست داشته اسست. درمان های بدن تالگو شامل سم زدایی، رفع سلولیت، لاغری، رفع خستگی عضلانی و مراقبت های اسپا می باشد.

موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) مایندگی رسمی تالگو ایران تحت نظر مدرسه عالی تالگو پاریس می باشد و هر یک از خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه خواهد داد:

  • ارائه دهنده دوره های آموزشی مراقبت های زیبایی پوست با دیپلم بین المللی تالگو فرانسه
  • ارائه خدمات زیبایی پوست (SKIN CARE)
  • فروش محصولات تالگو

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها