|
کدخبر: 234949

راهکار فوق العاده برای درمان اضطراب

بعضی اضطراب‌ها به بخش معمولی و جدایی‌ ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است.

با این حال، اضطراب همیشه بد نیست. شما را از خطر آگاه می‌کند، به شما انگیزه می‌دهد تا سازماندهی شده و آماده بمانید و همچنین امکان محاسبه خطرات را به شما می‌دهد. زمانی که اضطراب به یک دردسر شدید روزانه تبدیل شود، زمان آن فرا رسیده که قبل از ایکه بیش از پیش گرفتار شوید، برای حل مشکل‌تان اقدام کنید. اضطراب کنترل نشده ممکن است به شدت بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. با انجام برخی تدابیر می‌توانید کنترل اضطراب خود را در دست بگیرید.

اضطراب پاسخ طبیعی بدن شما به استرس است. این احساس ترس یا نگرانی است که می تواند ناشی از ترکیبی از عواملی باشد که محققان معتقدند از ژنتیک گرفته تا محیط و شیمی مغز را شامل می شود. برخی از علائم رایج اضطراب عبارتند از افزایش ضربان قلب، تنفس سریع و پی در پی، بی قراری و مشکل در تمرکز.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که اضطراب می‌تواند به روش‌های مختلف برای افراد ظاهر شود. در حالی که یک نفر ممکن است اضطراب را به شکل احساس پیچش در معده خود تجربه کند، فرد دیگری احتمالا دچار حملات پانیک، کابوس یا افکار دردناک می‌شود.

با این گفته، بین اضطراب روزمره و اختلالات اضطرابی تفاوت وجود دارد. احساس اضطراب در مورد چیزی جدید یا استرس‌زا یک مساله است، اما زمانی که به یک نقطه غیرقابل کنترل یا بیش از حد می‌رسد و بر کیفیت زندگی شما تاثیر می‌گذارد، می تواند یک اختلال باشد.

برخی از اختلالات اضطرابی عبارتند از: اختلال هراس، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال وسواس فکری جبری، اضطراب جدایی، اضطراب بیماری، فوبیا، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال اضطراب اجتماعی. حال سوال اینجاست که چگونه میتوان اضطراب را درمان کرد؟

اضطراب را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد. یکی از گزینه‌های درمانی رایج، درمان شناختی رفتاری (CBT) است که به افراد کمک می‌کند ابزارهایی برای مقابله با اضطراب در هنگام بروز آن در اختیار داشته باشند. همچنین داروهای خاصی مانند داروهای ضدافسردگی و آرام بخش‌ها وجود دارند که برای متعادل کردن مواد شیمیایی مغز و جلوگیری از اپیزودهای اضطراب عمل می‌کنند. این داروها حتی ممکن است شدیدترین علائم را نیز از بین ببرند.

اگر به دنبال مسیر طبیعی‌تری هستید، راه‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که با آن می‌توانید به مبارزه با اضطراب خود کمک کنید. می‌توانید عاداتی مانند ورزش، خواب منظم و رژیم غذایی سالم را در برنامه زندگی خود بگنجانید. همچنین می‌توانید امور جدیدی مانند رایحه درمانی یا مدیتیشن را نیز امتحان کنید. مهم نیست که سبک زندگی شما چه چیزی را می‌طلبد، یک راه طبیعی برای کمک به کاهش اضطراب برای همه وجود دارد.

برخی راهکارهای طبیعی دیگر حذف یا دست‌کم کاهش سطح اضطراب شامل: ورزش و فعالیت مستمر، ترک سیگار، محدودیت مصرف کافئین، کاهش مصرف مشروبات الکلی، خواب خوب شبانه و مدیتیشن و تمرین‌های ذهنی.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر