|
کدخبر: 234538

کاهش چشمگیر خطر مرگ با این روش ها

امید به زندگی انسان ها در طول قرن بیستم به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. با این حال، این روند در دهه های اخیر کاهش یافته است. در واقع، شانس زندگی بیشتر از ۱۰۰ سال به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

 مطالعه جدیدی که توسط محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک انجام شد، بیان می‌کند که به حد مجاز طول عمر رسیده است و در ۱۱۵ سالگی عمر به پایان می‌رسد.

در حالی که درست است که طول عمر ممکن است یک موضوع شانسی و ژنتیکی باشد، واضح است که گنجاندن عادات خوب در روال روزانه ما چیزی است که در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارد و به شدت بر امید به زندگی ما تأثیر می گذارد.

در اینجا، به طور خلاصه، به ۷ نکته ضروری که می تواند به بهبود کیفیت زندگی ما کمک کند، می پردازیم.

۱. مراقب رژیم غذایی خود باشید تا عمر بیشتری داشته باشید

ما نباید فقط مراقب رژیم غذایی خود باشیم تا اندام خوبی داشته باشیم. در واقع، ما باید خوب غذا بخوریم تا از درون و بیرون سالم بمانیم.

در این راستا، میزان کالری دریافتی روزانه که برای هر یک از ما مناسب است به عوامل متعددی بستگی دارد که باید توسط یک متخصص تشخیص داده شود.

به‌عنوان مثال، طبق گفته‌های متخصصان در این زمینه، همه افراد آنقدر سالم نیستند که بتوانند روزه بگیرند. بنابراین، با توجه به اینکه روزه داری شدید به دلیل شوک شدیدی که به بدن ما وارد می کند، می تواند برای سلامتی ما مضر باشد، آموزش مجدد در مورد رژیم غذایی بهترین راه حل است.

به یاد داشته باشید: نیازی نیست بدن خود را تحت رژیم های غذایی افراطی قرار دهیم. مهمتر از همه، شما نباید تحت هیچ شرایطی از خوردن دست بکشید. متخصصان تغذیه خوردن ۵ وعده غذایی در روز را توصیه می کنند، بنابراین نخوردن می تواند تأثیر منفی و مضری بر بدن ما داشته باشد.

با این حال، می‌توانیم عادت‌ها و آنچه را که هر روز می‌خوریم تغییر دهیم.

۲. از نظر بدنی فعال بمانید

انجام فعالیت بدنی دو تا سه بار در هفته می تواند امید به زندگی شما را تا ۶ سال افزایش دهد. طبق داده‌های مطالعه «شهر کپنهاگ»، ورزش‌های متوسط مانند دویدن هفتگی ۱ یا ۲ ساعته بخشی از نیروی جوانی ما را حفظ می‌کند.

در واقع، انجام فعالیت بدنی از تعداد زیادی از بیماری‌های مختلف مانند پوکی استخوان، چاقی و مشکلات قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، بهانه خوبی برای وارد کردن این عادت به زندگی خود دارید. سبک زندگی کم تحرک را کنار بگذارید، حرکت کنید و طولانی تر و سالم تر زندگی کنید!

۳. عادت های بد را کنار بگذارید تا بیشتر عمر کنید

از تنباکو، الکل، قند بیش از حد و هر چیز دیگری که می دانیم برای بدن ما مضر است اجتناب کنید. نسبت به عادات بد خود کور نباشید.  همچنین توجه ویژه ای به القای سبک زندگی سالم در فرزندان خود - در صورت داشتن آنها - داشته باشید و الگو بگیرید.

همچنین، اگر بالای ۵۰ سال دارید، باید به طور جدی هر چیزی را که می تواند به بدن شما آسیب برساند را حذف کنید. نه تنها عمر خود را طولانی تر می کنید، بلکه کیفیت زندگی خود را نیز بهبود می بخشید.

۳. بخندید و افکار مثبت را در خود پرورش دهید

تحقیقات متعددی وجود دارد که این ایده را مجدداً تأیید می‌کند که افرادی که نگرش مثبتی نسبت به زندگی و گذر سال‌ها دارند بیشتر از افرادی که تمایل به انجام این کار را دارند، عمر می‌کنند.

در حالی که نگران‌کننده است که نگرش‌های منفی ما چنین تاثیر زیادی بر سال‌هایی که زندگی می‌کنیم دارد، امیدواریم به خاطر داشته باشید که با کار کردن بر روی درون خود، می‌توانید خود بیرونی خود را برای زندگی در سال‌های بیشتری آماده کنید.

۴. هر روز ذهن خود را ورزش دهید تا بیشتر عمر کنید

شما باید هر روز توانایی های ذهنی خود را تمرین کنید. از بهانه جویی در مورد کمبود وقت دست بردارید. به یاد داشته باشید: خواندن، جدول کلمات متقاطع، پازل اره منبت کاری اره مویی، سودوکو، یا نوشتن همه می توانند سال ها به زندگی شما بیافزایند!

با این حال، به یاد داشته باشید که شما یک ماشین نیستید و ذهن شما باید در وضعیت خوبی باشد تا به حل مشکلاتی که نگران شما هستند کمک کند و در مورد چیزهای مورد علاقه خود بیاموزید.

فعالیت‌های ذهنی سالم ما را برای رویارویی مؤثر با زندگی روزمره، حل مشکلات، توانمند و ماهر می‌سازد و به جوان و سالم نگه داشتن ما کمک می‌کند.

۵. مبارزه با استرس: نفس بکشید و استراحت کنید

عجله شما را از بین می‌برد. با مراقبت و توجه ویژه از سطح استرس خود مراقبت کنید. کنترل استرس به شما کمک می‌کند تا عادات دیگری را که در این مقاله توضیح داده‌ایم حفظ کنید.

بنابراین، کنترل استرس دارای مزایای روانی فیزیولوژیکی متعددی مانند تنظیم هورمونی و تعادل متابولیک مغزی و فیزیکی است. این، البته، مزایای مهمی برای سلامتی شما و افزایش امید به زندگی شما خواهد داشت.

۶. مراقب زندگی عاطفی خود باشید تا بیشتر عمر کنید

برای عزیزان خود ارزش قائل باشید و آنها را نزدیک خود نگه دارید، زیرا جنبه عاطفی ما یکی از مهمترین چیزهایی است که ما را برای مدت طولانی تری در این دنیا نگه می دارد. در رفتار خود با دیگران ثابت، هوشیار و مراقب باشید.

این به شما کمک می‌کند تا از نظر جسمی و ذهنی فعال بمانید و همچنین بخشی از یک شبکه حمایت اجتماعی باشید که همیشه نقش مهمی در بهزیستی شما ایفا می‌کند.

اگر شریکی دارید، مراقب رابطه خود با او باشید، تبادلات مداوم را تشویق کنید، و البته، هرگز از زندگی جنسی خود دست نکشید. این جنبه به ویژه مهم است، زیرا در طول سال ها تمایل زیادی به فراموش کردن آن داریم.

۷. خواب مناسب خود را داشته باشید

به اندازه کافی بخوابید و سعی کنید یک برنامه خواب منظم را رعایت کنید. همچنین، ریتم بیولوژیکی شما باید با ریتم طبیعت هماهنگ باشد - یعنی شب بخوابید و در روز بیدار بمانید.

برخی از ما به ۸ ساعت خواب نیاز داریم، برخی دیگر به ۹ ساعت، و برخی دیگر به ۷ ساعت. با این حال، نگران کم یا زیاد بودن آن نباشید .این یک عادت واقعاً احیاکننده است که می تواند به شما کمک کند طولانی تر و بهتر زندگی کنید.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها