|
کدخبر: 229383

نوشیدنی مخصوصی که رشد مو را افزایش می دهد

چای سبز علاوه بر اپیگالوکاتچین که بر روی ریزش موی هورمونی (آندروژنیک) اثر گذاشته و مانع اثر هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون بر روی موها می‌شود

امروزه مشخص شده است که اثر چای سبز بر روی ترشح هورمون‌ها به خصوص تستوسترون و هیدروتستوسترون، سبب ایجاد خواص چای سبز برای مو می‌شود که جلوگیری از ریزش مو و رویش موی جدید و بهبود سلامتی و کیفیت مو است.
 
چای سبز حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای بهداشت پوست و مو فایده دارد؛ ازاین‌رو امروزه در تمام کرم‌ها و مواد آرایشی برای حفظ سلامتی پوست از یک قسمت چای سبز در فرمولاسیون کرم‌ها، ماسک موها، شوینده‌های پوستی و مواد آرایشی استفاده می‌شود.

چای سبز علاوه بر اپیگالوکاتچین که بر روی ریزش موی هورمونی (آندروژنیک) اثر گذاشته و مانع اثر هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون بر روی موها می‌شود، دارای ترکیب دیگری به نام کویرستین است که از تولید پروتئین التهابی به نام پروستاگلاندینD2  که علت دیگری از ریزش مو است، جلوگیری می‌کند و سبب افزایش خواص چای سبز برای مو می‌گردد.

چای سبز دارای مقداری کافئین بوده که این ماده با تحریک lGF-1 در  فولیکول مو باعث افزایش رشد مو می‌شود. برای همین امروزه در بیشتر شامپوهای جلوگیری از ریزش مو و تقویتی از عصاره چای سبز استفاده می‌شود.

 

منبع: کارگر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها