|
کدخبر: 228476

نکات ویژه برای وزن کردن در زمان رژیم لاغری

اگر شماهم در دوران کاهش وزن هستید و مدام نگران بالا رفتن وزنتان میشوید، باید بدانید که چگونه باید روی ترازو بروید تا وزن صحیح به شما نشان داده شود.

وقتی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید، اگر به طور مداوم بخواهید روی ترازو بروید احتمالاً ناامید می شوید، زیرا وزن کردن به صورت مداوم باعث می‌ شود به نتیجه دلخواه خود نرسید.‌ شما نباید هر روز خود را وزن کنید‌؛ باید صبر کنید و بعد از مدتی این کار را انجام دهید. به نظر شما بهترین زمان و روش برای وزن کردن چه وقتی است؟ با ما همراه شوید تا در این مورد نکات و حقایقی را بدانید.

هر دفعه یک چیز ثابت بپوشید

زمانی که می خواهید روی ترازو بروید و خودتان را وزن کنید، حتماً باید چیزی بپوشید که هفته قبل پوشیده بودید تا یک معیار درست داشته باشید.

از ترازوی دیجیتال استفاده کنید

ترازوهای دیجیتال به شدت دقیق تر هستند و وزن شما را صحیح تر نشان می دهند. پس بهتر است که برای دقت بیشتر از آن ها استفاده کنید.

پیشرفت خود را بنویسید

باید هر هفته پیشرفت تان را ثبت کنید؛ بنویسید که دقیقاً چه وزنی داشتید. تا بتوانید پیشرفت خود را نسبت به هفته قبل اندازه بگیرید.

وحشت زده نشوید

اگر این هفته بر روی ترازو رفتید و دیدید که وزن اضافه کرده اید، وحشت نکنید. احتمالاً به خاطر شرایط تان یا تغییراتی است که در سبک زندگی‌ تان داده اید؛ که قطعا با ورزش و رژیم می‌ توانید آن را کنترل کرده و دوباره وزن تان را کاهش دهید.

راه‌ های دیگری پیدا کنید

شما علاوه بر این که می‌ توانید با رفتن روی ترازو؛ خودتان را وزن کنید؛ می توانید راهکار های دیگر مثل سایز گرفتن را هم امتحان کنید.

ترازو را کنار بگذارید

اگر احساس می کنید وزن کردن خود باعث می شود که بی انگیزه شوید و حال تان خراب شود؛ بهتر است که فعلا این کار را نکنید و برای مدتی ترازو را کنار بگذارید.

بهترین زمان برای وزن کردن خود

وقتی که در مسیر کاهش وزن هستید، احتمالا تلاش زیادی می کنید و خیلی مشتاق هستید که روی ترازو بروید تا بفهمید که چقدر وزن زیاد یا کم کرده اید. سعی کنید که هر هفته در یک روز مشخص؛ خودتان را وزن کنید.

مطالعات در سال 2014 نشان می دهد که وزن در آخر هفته افزایش پیدا می کند. پس سعی کنید که آخر هفته خودتان را وزن نکنید و وسط هفته؛ یک روز مشخص را تعیین کنید.

به عنوان مثال با خودتان قرار بگذارید که هر هفته روز سه شنبه خود را وزن کنید و غیر از این روز، دیگر این کار را انجام ندهید.

چند وقت یکبار خودمان را وزن کنیم؟

تحقیقات نشان می دهد که وزن کردن به صورت روزانه شاید راهکار موثری برای بعضی از افراد محسوب شود اما شما را در طول روز ناامید می‌ کند اما برای بعضی از افراد خوب است، زیرا باعث می‌ شود که آن ها هر روز به وعده های غذایی و ورزش خود دقت کنند.

پیشنهاد ما این است که بیشتر از یک بار در هفته و کمتر از یک بار در هفته خودتان را وزن نکنید. پس بهترین حالت این است که هفته ای یک بار و به طور کل؛  بار در ماه خودتان را وزن کنید.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها