|
کدخبر: 227352

آیا وسایل کودک خود را به درستی ضد عفونی می‌کنید؟

با توجه به COVID-۱۹ در ذهن همه ما در تلاش هستیم تا کار بهتری برای ضدعفونی اقلام و سطوحی که با آنها تماس زیادی دارند انجام دهیم. این برای وسایل کودک نیز صدق می‌کند.

با توجه به COVID-۱۹ در ذهن همه ما در تلاش هستیم تا کار بهتری برای ضدعفونی اقلام و سطوحی که با آنها تماس زیادی دارند انجام دهیم. این برای وسایل کودک نیز صدق می‌کند.

البته تمیز کردن وسایل کودک و همچنین وسایل بهداشتی کودک و نوزاد همیشه برای از بین بردن میکروب ها، کثیفی‌ها و سایر مواد کثیف مهم است. اما انواع مختلفی از چرخ از روش‌های بسیار متفاوتی وجود دارد، چگونه می‌دانید که آیا آن را درست انجام می‌دهید؟

یک پزشک متخصص اطفال که برنامه خانه‌های سالم کودکان را هدایت می‌کند، به این سایت کیدز ۲۴ می‌پیوندد تا به سوالات شما پاسخ دهد.

ضدعفونی

هر چند وقت یکبار باید وسایل کودکم را ضدعفونی کنم؟

اول، واضح است: اگر چیزی به وضوح کثیف است، باید تمیز شود! فراتر از آن، بستگی به مورد دارد. هر چه بیشتر از یک مورد استفاده کنید، باید بیشتر تمیز و ضدعفونی شود. همچنین باید به طور مرتب هر چیزی را که احتمال زیادی دارد به دهان کودکتان ختم شود را تمیز کنید. به عنوان مثال، وسایل یا اسباب بازی‌های دندان درآوردن را باید چند بار در روز یا قبل و بعد از هر بار استفاده تمیز کرد.

آیا چیزی هست که نباید برای ضدعفونی کردن وسایل کودک استفاده کنید؟

این سوال سختی است. بسیاری از والدین می‌خواهند از محصولات پاک‌کننده طبیعی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی استفاده کنند، که منطقی است. اما متأسفانه، بسیاری از محصولات پاک‌کننده طبیعی حاوی مواد ضد عفونی‌کننده نیستند - و ضدعفونی‌کننده همان چیزی است که در واقع ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد. دستمال مرطوب بچه ویروس‌ها یا باکتری‌ها را از بین نمی‌برد، زیرا حاوی صابون، مواد شوینده یا هر نوع ضدعفونی کننده‌ای نیست.

سخن آخر: بهترین گزینه برای ضدعفونی کننده‌ها محلول سفید‌کننده رقیق شده (۱/۳ فنجان سفید‌کننده در ۱ گالن آب) یا یک ضد عفونی‌کننده ثبت شده در EPA است. اما در صورت امکان، آب و صابون خوب قدیمی معمولاً این کار را انجام می‌دهد.

چگونه می‌توانید موارد زیر را ضد عفونی کنید؟

اسباب بازی‌های پلاستیکی کودک: هر چیزی پلاستیکی آسان است. از آب و صابون یا محلول ضدعفونی‌کننده استفاده کنید (به سؤال قبلی مراجعه کنید).

اسباب بازی‌های مخمل دار: برای دستورالعمل‌های مراقبت، برچسب را بررسی کنید. در صورت امکان، با چرخه ملایم در ماشین لباسشویی بشویید و سپس در خشک کن بشویید.

وسایل کودک ساخته شده از پارچه، مانند بالش‌های پارچه ای، درج صندلی ماشین، درج کالسکه و تشک‌های فعالیت: دستورالعمل‌های شستشو را بررسی کنید (در بیشتر موارد، آنها یا روی خود کالا ذکر می‌شوند یا به راحتی می‌توان آنها را در وب سایت محصول آنها که توسط یک سئوکار نوشته شده جست‌وجو کرد). بیشتر اقلام را می‌توان با چرخه ملایم در ماشین لباسشویی شست.

وسایل کودک ساخته شده از پلاستیک، مانند جامپرو: اگر به اندازه کافی کوچک است که در سینک قرار بگیرد، از آب و صابون استفاده کنید. اگر بیرون گرم است، حتی می‌توانید آن را با آب و صابون بیرون بشوئید. در غیر این صورت، می‌توان آن را با محلول ضد عفونی‌کننده پاک کرد (به بالا مراجعه کنید). همچنین می‌توانید پس از آن با یک دستمال مرطوب یا دستمال کاغذی هر گونه اضافی را پاک کنید.

کودک

وسایل و پستانک درآوردن نوزاد: آب و صابون! اگر نوزاد بسیار کوچکی دارید (زیر ۲ ماه) می‌توانید ضدعفونی کردن پستانک را نیز در نظر بگیرید. مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) است توصیه در مورد چگونگی انجام این کار، یا با جوش آنها و یا با استفاده از یک محلول سفید کننده.

دسته‌های کالسکه: دستمال‌های ضدعفونی‌کننده مورد علاقه من برای این کار هستند، زیرا راحت هستند. اما اسپری کردن محلول ضدعفونی‌کننده و پاک کردن آن با دستمال کاغذی به همین خوبی کار می‌کند.

لباس‌ها و ملافه‌های کودک: آنها را مانند لباس‌ها و ملافه‌های معمولی در ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن بشویید. در حالی که برخی از والدین ترجیح می‌دهند این اقلام را جدا از بقیه لباس‌های خانگی بشویند، معمولاً لازم نیست. البته، اگر نوع قهوه‌ای وجود دارد، ممکن است بخواهید آن مقدار لباس را جداگانه بشویید.

شیشه شیر، فنجان و قاشق کودک: دوباره آب و صابون! برای نوزادان زیر ۲ ماه، والدین می‌توانند بطری‌ها و نوک آن را روزانه استریل کنند. وب سایت کیدز۲۴ شاپ همچنین دارای دستورالعمل در مورد چگونگی انجام این کار. بسیاری از قطعات بطری و بیشتر فنجان ها، قاشق‌ها و بشقاب‌ها را می‌توان در ماشین ظرفشویی گذاشت. فقط ابتدا برچسب را بررسی کنید

کودک من زمان زیادی را روی زمین می‌گذراند. آیا باید کف و فرش خود را ضدعفونی کنم؟

قطعا! این امر به ویژه در صورتی مهم است که حیوانات خانگی یا افرادی دارید که به داخل و خارج از خانه می‌شوند، یا اگر خانه قدیمی‌تری است که ممکن است حاوی رنگ سرب باشد. همه گرد و غبار، خاک و سایر موارد روی زمین می‌نشینند - از جمله جایی که کودک شما در حال بازی کردن است (و جایی که همه اسباب بازی‌های او نیز قرار دارند).ممکن است ماست ماجان که از شرکت کاله خریداری کردید بخشی از این بازی باشد

 

ماست

تمیز کردن نواحی بازی کودک را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. این بدان معنا نیست که شما باید هر سانت از کف خانه خود را تمیز کنید: بچه دار شدن کار سختی است، بنابراین مهم است که انرژی خود را روی مناطق پر بازده متمرکز کنید. این ممکن است فقط آشپزخانه و یک فرش در اتاق نشیمن باشد. منبع سایت کیدز ۲۴ که ادرس ان درج شده است.

https: //kidz۲۴.shop

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها