|
کدخبر: 226923

واکسن مقاوم در برابر اومیکرون شناسایی شد

شرکت های داروسازی می گویند که داروی آنتی بادی کووید ۱۹ احتمالاً علیه اُمیکرون کار می کند.

مطالعات آزمایشگاهی اولیه نشان می‌دهد که یک درمان آنتی‌بادی کووید ۱۹ می‌تواند در برابر نوع اُمیکرون مؤثر باشد.

شرکت‌های داروسازی اذعان داشته اند که داروی سوتروویماب  را در برابر جهش‌های فردی یافت شده در نوع اُمیکرون آزمایش کردند. یافته‌های اولیه هنوز توسط همتایان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، و این دارو باید در برابر کل پروتئین اسپایک روی ویروس آزمایش شود تا نتایج تأیید شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد قبلا سوروویماب  در برابر جهش در انواع دیگر آزمایش کرده اند. زمانی که نوع اُ میکرون  شناسایی شد، شرکت‌های داروسازی تحقیقات قبلی را بررسی کردند تا آزمایش‌هایی را که در برابر جهش‌هایی که در اُمیکرون نیز یافت می‌شود، بیابند.

سوتروویماب نقطه‌ای را روی پروتئین  که در سایر ویروس‌های کرونا یافت می‌شود و گمان می‌رود کمتر احتمال دارد جهش پیدا کند، هدف قرار می‌دهد. اُمیکرون حداقل دو جهش دارد که با محل هدف دارو همپوشانی دارند، اما محققان در شرکت‌های داروسازی  فکر نمی‌کنند این جهش‌ها بر توانایی درمان برای اتصال به پروتئین اسپایک تأثیر بگذارد.

انتظار می‌رود طی ۲ تا ۳ هفته آینده نتایج حاصل از آزمایش دارو در برابر پروتئین جهش یافته کامل را ببیند.

استفاده دارو در حدود دوازده کشور، که حدود یک میلیارد دلار برای صدها هزار دوز پرداخت کرده است، مجاز شده است.شرکت‌های دیگر نیز درمان آنتی‌بادی خود را علیه نوع اُمیکرون آزمایش کرده‌اند.

به گزارش رویترز، یک شرکت داروسازی دیگر  اعلام کرد که داروی ساخت این شرکت می‌تواند اثر بخشی کمتری داشته باشد و به گفته رویترز، آنالیزهای بیشتر تعیین می‌کند که با استفاده از توالی ژنتیکی واقعی اُ میکرون چقدر موثرتر است.

دانشمندان خارج از کشور همچنین گفته اند که داروی آنتی بادی Eli Lilly & Co در برابر اُ میکرون موثر نیست. این شرکت به رویترز گفت که هنوز در حال آزمایش این درمان در برابر نوع آن است.

یکی دیگر از آنتی‌بادی‌درمانی‌های آزمایشی که توسط Adagio Therapeutics ایجاد شده است، به‌خوبی در برابر نوع جدید کار می‌کند، اما این درمان در مراحل پایانی کارآزمایی‌های بالینی است و هنوز مجاز به استفاده نیست.این روزنامه گزارش داد که داروهای ضد ویروسی همچنین می توانند به جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان کمک کنند و ممکن است کمتر در برابر انواع جدید آسیب پذیر باشند، زیرا آنها قسمت متفاوتی از ویروس را هدف قرار می دهند. مرک و فایزر قرص های ضد ویروسی تولید کرده اند که هنوز نیاز به تایید سازمان جهانی بهداشت دارند.

به گزارش رویترز، علاوه بر این، Gilead معتقد است که درمان IV تایید شده آن، به نام رمدسیویر، همچنان در برابر این نوع نیز موثر خواهد بود.

به گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت گفت که در حال بررسی تأثیری است که واکسن‌های مجاز کووید می‌توانند بر اُمیکرون داشته باشند و انتظار دارد در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشد.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها