|
کدخبر: 226608

اعتیاد به شیرینی را درمان کنید + روش

این روزها خوراکی‌های شیرین و سرشار از قند همه‌جا در دسترس ما هستند، درحالی که قندها به‌عنوان یکی از عاملان اصلی در تضعیف سلامت ما و بی‌ثمر کردن تلاش‌های ما در راستای برنامه‌های کاهش وزن شناخته می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که هوس استفاده از خوراکی‌های شیرین همیشه شما را شکست می‌دهد، باید بدانید که این مشکل فقط به شما محدود نمی‌شود.

متخصصان تغذیه می‌گویند که هوس خوردن شیرینی‌ها یا به‌خاطر خصلت اعتیادآور این خوراکی‌ها شکل می‌گیرد یا به‌دلیل عدم استفاده از مواد غذایی باکیفیت در طول روز. پس برای مبارزه با این هوس مخرب باید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد مغذی باکیفیت و زیادی هستند و همچنین احساس سیری طولانی‌تر هم برای تان به‌وجود می‌آورند. 

۱. مغزهای خام 

افزودن مواد غذایی سرشار از چربی‌های سالم و باکیفیت به رژیم غذایی می‌تواند هوس مصرف شیرینی‌ها را سرکوب کند. پروتئین و چربی‌های سالم موجود در مغزهای خام که در کنار فیبرهای غذایی قرار می‌گیرند،‌ از طرفی به پایدارسازی قند خون کمک می‌کنند و از طرف دیگر نقش مثبتی در شکل‌گیری احساس سیری مطلوب دارند. مغزهای خام نه‌تنها به کنترل هوس استفاده از خوراکی‌های شیرین کمک می‌کنند، بلکه مزیت‌های مهم دیگری هم دارند. طبق گزارش منتشرشده در مجله Nutrients، مصرف منظم و متعادل مغزهای خام با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب همراه است، ‌درحالی که به کنترل فشار خون بالا و التهاب هم کمک می‌کند. 

 ۲. آووکادو 

آووکادو یکی از بهترین خوراکی‌ها برای کنترل هوس شیرینی‌هاست که می‌توان از آن همراه با نان تست، در اسموتی‌ها و همراه با سالادها استفاده کرد. چربی‌های سالم و باکیفیتی که به میزان زیادی در آووکادو جمع شده‌اند، به کنترل این هوس غذایی مخرب کمک می‌کنند. آووکادو، درست همانند مغزهای خام، نقش مثبتی در پایدارسازی قند خون دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای پیشگیری از به‌وجود آمدن هوس استفاده از شیرینی‌ها باشد. 

۳. میوه‌ها 

تمایل به خوردن مواد غذایی شیرین جزو امیال طبیعی در انسان‌هاست، مخصوصا به این دلیل که بدن ما هر روز به مقادیری از ترکیبات قندی نیاز دارد. با این‌حال قند مناسب برای بدن ما باید از طریق قند موجود در میوه‌ها تامین شود، نه از طریق قندهای افزوده. به همین دلیل هم متخصصان تغذیه، استفاده از میوه‌های تازه را برای کنترل هوس استفاده از خوراکی‌های شیرین مفید می‌دانند. اگر به‌طور منظم و مستمر از میوه‌ها برای دریافت قند طبیعی استفاده کنید و خوراکی‌های شیرین مضر را کنار بگذارید، جوانه‌های چشایی هم به‌مرور زمان تغییر خواهند کرد و تمایل کمتری به دریافت ترکیبات قندی خواهند داشت. 

۴. محصولات لبنی 

اگر در اواسط روز به مصرف یک میان‌وعده نیاز دارید، ‌پیشنهاد ما این است که از محصولات لبنی مانند ماست ساده (بدون قندهای افزوده) استفاده کنید. ماست‌های باکیفیت و ساده که حاوی قند طبیعی شیر هستند، مقادیر خوبی از پروتئین‌ها و چربی‌ها را هم وارد بدن می‌کنند. این خوراکی مفید می‌تواند تمایل به مصرف خوراکی‌های شیرین را کاهش بدهد. اضافه کردن مقداری نارگیل یا چند دانه توت به ماست ساده می‌تواند گزینه خوبی برای سرکوب این هوس غذایی مخرب باشد.

منبع: سلامت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها