|
کدخبر: 224520

واکسن ایرانی موثرتر از سینوفارم را بشناسید

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: نتایج اولیه بررسی فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس نشان می دهد که این واکسن در مقایسه به سینوفارم اثربخشی بهتری دارد.

محمدحسن فلاح مهرآبادی افزود: این بررسی همچنین نشان می دهد ایمنی زایی و کارایی در واکسن ایرانی بیشتر است.

وی، کم بودن عوارض را از دیگر ویژگی های این واکسن ایرانی اعلام کرد و ادامه داد: عوارض جانبی جدی در این واکسن مشاهده نشده و عوارض آن کمتر از واکسن سینوفارم بوده است.

دستیابی به دانش فنی تولید واکسن های پروتئینی نوترکیب در موسسه رازی

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در موسسه رازی به دانش فنی تولید واکسن های پروتئینی نوترکیب دست یافتیم.

فلاح درباره ویژگی های واکسن های پروتئین دار نوترکیب اظهار داشت: این نوع واکسن اثربخشی بهتری از واکسن های نسل اول دارد.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ادامه داد: این فناوری نوین در آینده یکی از تکنولوژی های مطرح و برتر در حوزه واکسن سازی خواهد بود.

وی بیان کرد: تاکنون بیشتر تمرکز کشور در حوزه ساخت واکسن روی نسل اول بود که شامل واکسن های کشته شده یا زنده تخفیف حدت یافته است.

فلاح افزود: در کشور به جز هپاتیت بی بقیه واکسن ها از نوع نسل اول بود. هپاتیت جزو اولین واکسن های نوترکیب است که با همکاری مشترک کشور کوبا در انستیتو پاستور تولید و در اختیار هموطنان قرار گرفته  است.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خاطرنشان کرد: مجموعه های رازی و پاستور بعد از اپیدمی کرونا، واکسن های نوترکیب را تولید و در اختیار هموطنان قرار دادند.

وی گفت: بسیاری از واکسن های کرونا که در زنجیره سلامت کشورهای مختلف قرار گرفتند، از نوع واکسن های پروتئین نوترکیب هستند.

فلاح بیان کرد: از این فناوری برای درمان برخی از بیماری ها که جنبه انفرادی و غیر عفونی دارند، استفاده می شود و در حال حاضر برای کنترل و مهار بیماری کرونا هم استفاده شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر