|
کدخبر: 221588

انواع مختلف قهوه ساز: کدام یک برای شما مناسب است؟

نوشیدن قهوه و خصوصا داشتن یک لیوان قهوه تازه و خوش طعم می­تواند روز شما را به کلی تغییر دهد و یک روز خوب برای شما بسازد.

سبک زندگی انواع مختلف قهوه ساز: کدام یک برای شما مناسب است؟

نوشیدن قهوه و خصوصا داشتن یک لیوان قهوه تازه و خوش طعم می­تواند روز شما را به کلی تغییر دهد و یک روز خوب برای شما بسازد. داشتن یک فنجان قهوه درجه یک چیزی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. نکات مهمی هست که برای داشتن یک قهوه خوش طعم باید آنها را رعایت کنید. قهوه به عنوان محبوب‌ترین نوشیدنی دنیا روشهای مختلفی برای تهیه دارد که این روش‌ها در سراسر جهان بسته به فرهنگ و سنت هر کشور کمی متفاوت است.

افراد مختلف در کشور‌های مختلف ذائقه‌های غذایی مختلفی هم دارند و حتی در برخی از کشور‌های می­بینیم که از ترکیب فلفل چیلی درون ترکیب نوشیدنی قهوه استفاده می‌شود. این ترکیبات سلیقه‌ای است و حتی کسانی که در ایران زندگی می‌کنند هم می­توانند این نوع نوشیدنی‌های خاص و متفاوت را برای خودشان تهیه کنند. دقت داشته باشید که برای داشتن یک قهوه عالی کیفیت قهوه بسیار مهم است و باید از یک قهوه مرغوب استفاده کنید.

به عنوان مثال قهوه‌های استارباکس در انواع کپسولی، فوری و شیشه ای یکی از محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین قهوه هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. جدا از طعم و مزه قهوه که باید مرغوب باشد استفاده از دستگاه‌ها و روش‌های مختلف برای تهیه قهوه می­تواند تاثیرات متفاوتی در کیفیت قهوه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی که می­توانیم از آن برای تهیه یک قهوه عالی استفاده کنیم بیشتر بشناسیم.

  1. اسپرسو ساز

اپرسوساز

مسلماً نخستین و بهترین پیشنهاد ما به شما خرید یک دستگاه اسپرسو ساز حرفه‌ای است. دستگاه اسپرسو ساز به این صورت طراحی شده که به درستی بتواند عصاره قهوه را از پودر قهوه جدا کند و عطر و طعم قهوه را به خوبی حفظ کند. برخی از این دستگاه‌ها که برای استفاده در کافی شاپ‌ها مورد استفاده قرار میگیرند امکاناتی همچون قسمت خردکن قهوه یا آسیاب قهوه نیز دارد. اما به طور کلی یک اسپرسوساز خوب ویژگی هایی همچون جنس بدنه با کیفیت و زیبا، توان بالای اسپرسوساز در فشار بخار، اتوماتیک بودن انجام کار دستگاه، داشتن کارافه استنلس، فوم ساز شیر، شیر ساز و فیلتر تصفیه آب دارد. این دستگاه‌ها بیشتر مناسب کافی شاپ‌های حرفه‌ای است و شما نیازی به همچین دستگاهی نخواهید داشت و بسیاری از این کارها را با روش‌های دیگر هم می‌توانید انجام دهید.

اگر قصد دارید یک دستگاه اسپرسو ساز با کیفیت برای منزل خود تهیه کنید ما دستگاه اسپرسوساز دلونگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم جدا از کیفیت بالای محصول زیبایی آشپزخانه شما را هم حفظ می‌کند. این محصول را می‌توانید از فروشگاه دیجی کالا و به صورت اینترنتی خریداری کنید و اطمینان داشته باشید که این محصول تمامی نیاز شما به داشتن یک اسپرسوساز خانگی را برطرف می‌کند.

اما اگر می‌خواهید یک دستگاه اسپرسو ساز حرفه‌ای برای کافی شاپ خود داشته باشید هم می‌توانید از مدل‌های حرفه‌ای تر دستگاه اسپرسو ساز دلونگی استفاده کنید.

  1. موکاپات

موکاپات یا قهوه ساز‌های خانگی که شبیه به قوری‌های کوچکی هستند روش دیگری برای تهیه یک قهوه خوش طعم در خانه می‌باشد. قبل از اینکه از نکات استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید انتظاری که از یک دستگاه اسپرسو ساز حرفه‌ای برای داشتن یک قهوه خوش طعم دارید را از موکاپات که یک دستگاه آماتوری برای تهیه قهوه به حساب می‌آید داشته باشید. استفاده از این دستگاه‌ها با توجه مردم مصرف کافئین روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تقریباً می‌شود گفت که خرید موکاپات یا اسپرسوساز امروزه برای هر خانه‌ای به امری ضروری تبدیل شده است. مکاپات مکانیزم بسیار ساده‌ای دارد و آبی که داخل محفظه مخصوص به آب قرار می­گیرد پس از جوش آمدن از کانال یا سبد موکاپات عبور کرده و به قهوه می‌رسد.

سپس زمانی که عصاره گیری قهوه انجام شد از محفظه بالای موکاپات عصاره قهوه خارج می‌شود. روش استفاده از این دستگاه به این صورت است که داخل محفظه آب تا قسمتی که سوپاپ اطمینان قراردارد آب ریخته و سپس سبد قرارگیری قهوه را روی این قسمت قرار می‌دهیم و به میزان کافی در آن قهوه میریزیم. توجه داشته باشید که هرگز قهوه را فشرد نکنید چون ممکن است باعث انفجار دستگاه شود. در نهایت باید محفظه سوم که فرم قوری دارد را روی قسمت پایین سوار کنید و موکاپات را روی یک شعله ملایم قرار دهید.

استفاده از شعله پخش کن می­تواند بسیار برای شما مفید باشد و از انفجار دستگاه جلوگیری می‌کند. پس از اینکه موکاپات را روی شعله قرار دادید توجه داشته باشید که درب آن را باز بگذارید تا از فشار آمدن به دستگاه جلوگیری شود. زمانی که عصاره قهوه از محفظه دستگاه بالا آمد شعله را خاموش کرده و اجازه دهید تمام عصاره قهوه از آن خارج شود و این عصاره را می‌توانید مصرف کنید. خیلی مهم است که قبل از این که قهوه را داخل فنجان بریزید فنجانتان را با آب داغ بشویید تا زمانی که قهوه را داخل فنجان میریزید سردی لیوان باعث کاهش کیفیت قهوه نشود.

  1. فرنچ پرس

فرنچ پرس

فرنچ پرس در واقع دستگاهی است که شبیه به یک لیوان می­ماند و یک فیلتر روی آن قرار می-گیرد برای عصاره گیری از قهوه فرانسه که قهوه‌ای با آسیاب درست است استفاده می‌شود. آسیاب قهوه فرانسه شبیه به شن و ماسه می‌ماند و این دستگاه باعث می‌شود تا دانه‌های قهوه وارد نوشیدنی نشود.

برای آنکه یک قهوه فرانسه با فرنچ پرس درست کنید ابتدا باید لیوان فرنچ پرس را با آب داغ بشویید تا سردی لیوان باعث افت کیفیت قهوه نشود و سپس ۳۰ گرم قهوه را به لیوان اضافه کنید. پس از آن آب داغ را در طی دو مرحله به قهوه اضافه میکنیم. در مرحله اول آب را تا جایی که روی سطح قهوه بیاید میریزیم و سپس با یک قاشق بلند ترکیب را هم می­زنیم تا گاز موجود در قهوه از آن خارج شود. توجه داشته باشید نسبت ترکیب آب به قهوه یک به ۱۵ می‌باشد یعنی زمانی که ۳۰ گرم قهوه استفاده کردید باید از ۴۵۰ گرم آب استفاده کنید.

توجه داشته باشید تا حتما از آب تصفیه شده استفاده کنید تا کیفیت قهوه شما پایین نیاید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که نباید از آب جوش استفاده کنید و باید آب را در ظرفی بریزید و اجازه دهید تا کمی خنک شود، سپس باقیمانده آب را به فرنچ پرس اضافه میکنیم و درب آن را می‌گذاریم اما فیلتر را پایین می‌بریم و اجازه می‌دهیم تا چهار دقیقه به همین حالت باقی بماند پس از آن فیلتر را پایین بیاوریم و قهوه آماده مصرف می‌باشد.

این سه وسیله که در اینجا ذکر شد اصلی‌ترین لوازمی هستند که برای تهیه قهوه در سراسر جهان از آنها استفاده می‌شود اما توجه داشته باشید که لوازمی مانند فیلتر قهوه هم که حالتی کاغذی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و قهوه خوبی هم به شما خواهد داد. برای مثال یکی دیگر از دستگاه‌های قهوه ساز کمکس نام دارد که برای آشنایی بیشتر با این دستگاه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. امیدواریم اطلاعات مفیدی در مورد انواع دستگاه‌های مورد استفاده برای قهوه در اختیار شما قرار داده باشیم.

 

 

 

ارسال نظر