|
کدخبر: 219122

۶+۱ نکته مهم برای استفاده بهینه تر از پکیج در فصل سرم

با گسترش فناوری و پیشرفت سیستم‌های گرمایشی و راحتی استفاده از پکیج در فصل سرما بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

سبک زندگی ۶+۱ نکته مهم برای استفاده بهینه تر از پکیج در فصل سرم

با گسترش فناوری و پیشرفت سیستم‌های گرمایشی و راحتی استفاده از پکیج در فصل سرما بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در چند دهه اخیر پکیج‌ها فروش خوبی داشته‌اند اما در کنار کاربری آسان و راحت، نیازمند مراقبت و نگهداری ویژه‌ای نیز می‌باشند. با توجه به پیشرفت فناوری به کار برده شده در طراحی و ساخت پکیج‌ها، این‌گونه سیستم گرمایشی نسبت به آبگرمکن‌های مخزن‌دار بسیار جان سخت‌تر هستند. علاوه بر سایز پکیج و نوع سوخت مصرفی آن، عوامل دیگری نیز در استفاده بهینه از پکیج در فصل سرما وجود دارد که در ادامه این مطلب به جزییات آن خواهیم پرداخت. توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در فصل سرد زمستان بهترین استفاده را از سیستم گرمایشی پکیج در اختیار داشته باشید.

  1. تنظیمات صحیح حالت تابستان و زمستان

تنظیمات درست دمای پکیج و محاسبه دقیق دما برای حالت تابستان و زمستان از نکات مهمی است که در مصرف بهینه از پکیج موثر خواهد بود. در فصل تابستان با توجه به موقعیت مکانی معمولا دمای بین ۱۸ تا ۲۵ سانتی‌گراد مورد تایید است. این در حالی است که معمولا در فصل سرد و زمستان دمای بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌گراد برای سیستم گرمایشی پکیج و آب گرم مصرفی مورد تایید خواهد بود. ترموستات به عنوان بخش مهم تنظیم دمای پکیج‌های خانگی به طور هوشمند کار تنظیم دما را انجام می‌دهد. خوب است توجه داشته باشید که برخلاف تصور عموم مردم بالا بردن درجه ترموستات در فصل زمستان باعث سرعت گرم شدن محیط نخواهد شد و عمر مفید و کارایی دستگاه را نیز کم خواهد کرد. برای تنظیمات دستگاه پکیج برای فصل سرد می‌توانید با استفاده از دو ولوم مربوط به تنظیم دمای آب مصرفی و همچنین تنظیم دمای سیستم گرمایشی، دستگاه پکیج را برای استفاده در فصل سرما بهینه کنید. همچنین شیر ترموستات رادیاتور بخشی در سیستم رادیاتور پیشرفته است که با قرارگیری روی درجه‌های بین صفر تا پنج به تنظیم ماندن دمای اتاق‌ها کمک می‌کند.

  1. بررسی فشار پکیج

فشار پکیج

بررسی و سرویس فشار پکیج یکی از اقدامات ضروری برای افزایش کارایی و نگهداری از دستگاه گرمایش پکیج است. همچنین تنظیم بودن فشار پکیج باعث بالا بردن ایمنی استفاده از آن نیز می‌شود. توجه داشته باشید که میزان فشار استاندارد پکیج دیواری باید عددی بین ۱ الی ۱.۵ باشد و نوسان در میزان فشار پکیج نشان‌دهنده ضرورت سرویس پکیج خواهد بود. تکنسین عیب یابی و تعمیرات پکیج با قیمتی مناسب با باز کردن و سرویس کلی پکیج، فشار دستگاه را در حالت نرمال و طبیعی تنظیم می‌کند و در صورت کاهش مجدد فشار دستگاه محل نشتی را پیدا می‌کند. همچنین در صورتی که فشار پکیج عدد بالایی را نشان دهد به کمک هواگیری دستگاه میزان فشار را تنظیم می‌کند.

  1. بررسی دودکش پکیج

یکی دیگر از عواملی که باعث استفاده بهینه‌تر از پکیج در فصل سرما می‌شود این است که تنظیمات جایگذاری دودکش و همچنین سایز دودکشی که مصرف می‌کنید توجه داشته باشید. به طور کلی در پکیج‌های دیواری میزان ارتفاع دودکشی که در حالت عمودی قرار می‌گیرد باید دو برابر بخشی از دودکش باشد که به حالت افقی جایگذاری می‌شود.

همچنین دارا بودن پوشش مناسب دودکش و سرپوش دودکش نیز از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرند. بهتر است لایه محافظ دودکش از جنس فویل و یا چسب فویل باشد. سرپوش دودکش H مانند نیز باید در هوای آزاد و در جای خود محکم باشد تا در برابر عوامل خارجی مثل باد و باران و بخار آب در جای خود محکم قرار داشته باشد.

  1. رسوب زدایی و جرم گیری پکیج

یکی از توصیه‌های مهم برای استفاده بهینه از پکیج در فصل سرما سرویس و رسوب‌زدایی از پکیج است. افزایش بازدهی و راندمان پکیج دیواری در زمستان به وسیله سرویس و رسوب‌زدایی پکیج صورت می‌گیرد. رفع جرم و رسوب دستگاه با استفاده از مواد پاک‌کننده مناسب از به خطر افتادن سلامت پکیج جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید در صورتی که علائم زیر را مشاهده کردید نسبت به رسوب‌زدایی پکیج اقدام نمایید و یا از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. در صورتی که با کاهش مقدار آب گرم مصرفی مواجه شدید و یا مدت زمان بیشتری برای گرم شدن آب صبر کردید و یا حرارت و گرمای شوفاژ و رادیاتور را شاهد بودید نیاز است تا به فکر جرم‌گیری و رسوب‌زدایی پکیج باشید.‌

  1. پیشگیری از یخ زدگی پکیج دیواری

پکیج دیواری

پکیج دیواری یکی از مهم‌ترین انواع سیستم گرمایشی است که جایگزین آبگرمکن در خانه‌های قدیمی به شمار می‌رود. همانطور که گفته شد نگهداری و استفاده صحیح از پکیج به افزایش طول عمر و کارایی آن کمک می‌کند. یکی از موارد مهمی که در جهت حفظ و نگهدای پکیج باید در نظر داشته باشید، پیشگیری از یخ زدگی پکیج در فصول سرد سال است. استفاده از نوار چسب حرارتی، استفاده از سیستم ضدیخ خودکار، استفاده از دمای معمولی و متوسط و درجه پایین باعث می‌شود از یخ زدگی و آسیب به لوله‌های پکیج پیشگیری شود. در صورت هرگونه یخ‌زدگی در لوله‌های پکیج از خدمات لوله بازکنی آنلاین با هزینه مناسب نیز می‌توانید استفاده کنید.

  1. دوره‌های متناوب سرویس پکیج

اغلب انواع پکیج‌های دیواری نیاز به سرویس‌های دوره‌ای و کامل دارند. برخلاف تصور برخی از افراد که سرویس دوره‌ای را هزینه‌ای بیهوده می‌دانند، سرویس دوره‌ای پکیج از هرگونه خطر جانی و مالی احتمالی به خوبی پیشگیری می‌کند. اقدامات اساسی مانند هواگیری، رسوب‌زدایی، بررسی لوله‌ها و دودکش و... همگی از مهم‌ترین کارهایی است که تکنسین ماهر در هر دوره سرویس پکیج به آنها می‌پردازد.

همچنین باید بدانید که بهترین زمان سرویس پکیج قبل از شروع فصل سرد است که با رفع عیوب پکیج را برای ارائه بهترین کارایی در فصل سرما آماده کنید. با این کار کمک خواهید کرد که پکیج دچار مشکلات جدی نشود و از هزینه‌های تحمیلی برای تعمیر قطعات و یا خرید پکیج نو جلوگیری شود. به طور کلی بهتر است دستگاه پکیج را یک بار قبل از شروع فصل سرما و یک بار پس از پایان فصل سرما به‌دست تعمیرکار متخصص بسپارید تا به طور تخصصی دمای آن نیز مناسب فصل پیش روی شما تنظیم شود.

  1. پیشگیری از نشت گاز در پکیج دیواری

یکی از دلایل بوی گاز ایجاد شده در محیط، ممکن است نشت گاز از پکیج دیواری باشد که نیازمند بررسی و رسیدگی زود هنگام است. نشت گاز از پکیج دیواری می‌تواند بسیار خطرناک باشد و در صورت عدم رسیدگی به موقع موجب انفجار و آتش سوزی شود. در کنار تمامی توجهاتی که در استفاده و نگهداری از انواع پکیج دیواری که در این مطلب آورده شده است، باید داشته باشید، خوب است بدانید سیستم‌های پیشرفته پکیج خانگی مجهز به سیستم هوشمند هستند که در صورت بروز نشت گاز به صورت خودکار خاموش خواهند شد. پس در موقعی که با این موضوع روبه‌رو شدید به طور جدی به سرویس و بررسی پکیج بپردازید و ساده از کنار آن عبور نکنید.

پس هماهنطور که اشاره شد با توجه به تمامی موارد گفته شده این عوامل از مهم‌ترین نکات برای استفاده بهینه‌تر از پکیج در فصل سرما می‌باشند که باید برای کارایی بهتر و بالا بردن طول عمر مفید دستگاه به آنها توجه ویژه داشته باشید.

 

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها