|
کدخبر: 218818

اختلال حسی رایج بعد از مراسم ازدواج

بسیاری از تازه عروس و دامادها بعد از ازدواج احساسات بدی دارند که امری رایج است، اما علت این عواطف و احساسات بد چیست؟

آیا شما هم فردای روز عروسی تان احساس کرده اید که حال خوبی ندارید و کمی حس افسردگی داشتید؟ جالب است بدانید که بعضی از افراد بعد از ازدواج حسی شبیه به افسردگی را احساس می کنند. بعضی از عواطف و احساسات هستند که بعد از ازدواج رایج هستند و به سراغ شما می آیند که در این قسمت قصد داریم این احساسات را به شما معرفی کنیم.

نا امیدی

بسیاری از عروس و داماد ها بعد از مراسم ازدواج خود و زمانی که سر خانه و زندگی شان می روند، احساس نا امیدی پیدا می کنند زیرا احساس می کنند که همه چیز تمام شد و دیگر هیچ چیزی برای خوشحالی وجود ندارد و همه چیز را از دست داده اند و هدفی ندارند که برای آن زندگی کنند که معمولاً این احساس در بین افراد رایج است و کاملاً طبیعی است.

اضطراب

ممکن است شما بعد از عروسی یک صدایی از درون خود بشنوید که مدام شما را به شک می اندازد و سوال می کند که آیا اشتباه کرده اید؟ آیا فردی که انتخاب کردید تا تمام عمر را کنارش زندگی کنید فرد مناسبی است؟ در چنین حالتی باید به این فکر کنید که هیچ انسان کامل و بی عیب و نقصی وجود ندارد و همسر شما هم از این قاعده مستثنا نیست.

پس هر دو باید در کنار یکدیگر نقص های خود را بشناسید و شخصیت هم را بپذیرید و با برقراری ارتباط بهتر ، حال بهتری را در خودتان ایجاد کنید. سعی کنید بین خود و همسرتان یک نقطه امن به وجود بیاورید تا راحت در مورد احساسات تان صحبت کنید.

نگرانی

ممکن است شما بعد از ازدواج مدام نگران مسائل مالی باشید و نتوانید هیچ پولی خرج کنید، زیرا از آینده می ترسید اما بدانید قبل از ازدواج هم هزینه های زیادی داشته اید اما بدون این که خودتان متوجه باشید پول تان را خرج می کردید.

این احساس در بین اکثر افراد طبیعی است. به جای نگرانی می توانید برنامه ریزی کنید، روی اهداف تان تمرکز کنید و مدیریت مخارج را در دست بگیرید.

نارضایتی

اگر احساس می کنید که از همسر خود رضایت کافی را ندارید و خیلی سریع با یکدیگر جر و بحث می کنید و می ترسید که اشتباه بزرگی کرده باشید، بدانید که این احساس طبیعی است. شما قبلا در کنار یکدیگر زندگی نکرده اید و تا به حال انقدر به هم نزدیک نبوده اید و در نتیجه خیلی از ویژگی های یکدیگر را نمی شناسید. پس هیچ جای ترسی وجود ندارد.

کلافگی

ممکن است بعد از ازدواج هر دقیقه در طول روز مشغول انجام کاری باشید و کلافه شوید که چرا زمان کافی برای خودتان ندارید. کمی طول می کشد تا شما بتوانید دوباره اهداف جدید تعیین کنید و انگیزه بگیرید. کلافگی بعد از ازدواج یک اتفاق طبیعی است و به شما می گوید که کمی آهسته تر پیش بروید و سعی کنید از زمان تان نهایت لذت را ببرید.

نا تعادلی در غم و شادی

معمولاً این اتفاق برای خانم ها بیشتر رخ می دهد. یعنی در روز بعد از ازدواج یک دقیقه خوشحال و یک دقیقه ناراحت هستند. احساس می کنند خیلی مسئولیت دارند، استرس شان بالا است و در چند ثانیه دیگر احساس می کنند که همه چیز خوب است و آرامش دارند. معمولاً این نا تعادلی در احساسات کاملاً طبیعی است.

منبع: نمناک

ارسال نظر