|
کدخبر: 215435

این بیماری خطرناک با تشخیص زود درمان می شود

مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شناسایی سرطان معده در مرحله اول شانس علاج و درمان کامل را ۹۰ درصد افزایش می دهد.

«فلوریا انفرادی» با بیان این که سرطان معده نیز همانند سایر سرطان ‌ها دارای مراحلی است که هرچه مرحله بیماری پایین‌تر باشد شانس بهبودی و علاج کامل بیمار بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه هر چه سرطان پیشرفته ‌تر و به سمت مرحله ۳ و ۴ پیش رود، شانس بهبودی و علاج کامل کمتر می‌شود، مثلاً در مراحل پیشرفته و مرحله چهارم شانس بهبودی به کمتر از ۱۰-۵ درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل افراد با مشاهده علائم مشکوک یا مشکلات گوارشی باید به متخصص مراجعه کنند تا در صورت نیاز آندوسکوپی انجام شود و تشخیص بیماری در همان مراحل اولیه انجام شده و درمان آغاز و بیماری ریشه کن شود.

دکتر انفرادی با اشاره به علائم مشترک در بیماری های گوارشی ادامه داد: شایع‌ترین علائم هشدار دهنده در مورد سرطان معده با بسیاری از علائم بیماری ‌های گوارشی دیگر مشابه است؛ علائمی نظیر سیری زودرس، تهوع، احساس پری بعد از خوردن غذا، نفخ، درد قبل و بعد از خوردن غذا، بنابراین فرد با دیدن این علائم باید حتما به پزشک مراجعه کند.

وی به افرادی که دارای فاکتورهای خطرمذکور، سابقه خانوادگی یا مشکلات گوارشی نظیر مشکل بلع غذا، احساس سیری زودرس، سنگینی بعد از غذا هستند توصیه کرد که در اولین فرصت به متخصص داخلی یا فوق تخصص گوارش مراجعه کنند تا اقدامات اولیه تشخیصی برای آنان انجام شود.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها