|
کدخبر: 215243

اصرار احمقانه مادر برای افزایش قد دخترش

مادر دختر نوجوان حس می کرد رشد قدی دخترش کافی نیست، از طرفی اضافه وزن او باعث نگرانی اش شده بود برای همین دخترش را مجبور به کاری کرد که پایان خوشی نداشت.

پزشکان تشخیص دادند که یک دختر ۱۳ ساله به بیماری مفصلی بسیار جدی دچار شده است، علت آن هم این بود که مادرش او را مجبور می کرد هر روز سه هزار بار حرکتی را بزند تا رشد قدی داشته باشد. این دختر مدام از زانو درد شکایت می کرد اما دیگران او را به تنبلی متهم می کردند و بعد از اینکه علائمش خیلی شدید شدند، او را به نزد پزشک بردند. بعد از انجام چکاپ و معاینه، پزشکان به مادرش اطلاع دادند که او به خاطر ورزش شدید آسیب زیادی را متحمل شده است.

این مادر به پزشکان توضیح داد که من به خاطر اینکه دخترم به اندازه کافی قدش بلند نشده بود، نگران بودم. بنابراین تصمیم گرفتم که هر روز او را مجاب کنم تا هزار بار طناب بزند.

با انجام این کار او یک و نیم سانت رشد قدی داشت و من هم به این روند ادامه دادم، البته او ۱۲۰ کیلوگرم هم وزن داشت و چاق بود. پس بیشتر مصمم شدم که میزان ورزشش را افزایش دهم اما نمیدانستم و وزن زیاد دخترم باعث شده بود تا هنگامی که طناب می زند به مفصل هایش فشار زیادی وارد شود.

۳ هزار بار طناب زدن اجباری برای افزایش قد

مادر این دختر عقیده داشت که کودک در سن دخترش حداقل باید دو سانتی متر در ماه رشد کرد و از دیگران شنیده بود که طناب زدن می تواند باعث بلند شدن قد شود از طرفی از آنجایی که این دختر به سن بلوغ رسیده بود، مادرش بیشتر نگران شده بود و می ترسید که دیگر رشد نکند.

در نتیجه از آخرین فرصت ها استفاده می کرد همچنین عقیده داشت که این طناب زدن ها می تواند به لاغر شدنش هم کمک کند اما احساس می کرد که هیچ نتیجه ای از این کار نمی گیرد تا این که هزار بار طناب را به سه هزار بار تبدیل کرد و این دختر ۱۳ ساله باید هزار طناب هنگام صبح، هزار طناب هنگام ظهر و هزار طناب هنگام عصر می زد.

با وجود شکایت دختر بینوا از درد زانو، این روال ادامه پیدا کرد تا اینکه بررسی ها نشان داد تکرار این روند بعد از سه ماه به شدت به زانو هایش آسیب وارد کرده و حالا باید تحت نظر جدی ارتوپد قرار بگیرد. براساس گفته ی پزشک معالج این دختر، زانوها و مفاصل او دچار آسیب جدی شده و قطعا برای این نوجوان در آینده مشکل ساز خواهد شد.

متاسفانه این اولین و آخرین داستان نبوده، پیش از این مورد یک پسر ده ساله هم با پاشنه درد بسیار حاد به پزشک مراجعه کرد. علت آن هم این بود که خانواده اش او را مجبور می کردند که هر روز بین دو الی سه هزار بار به مدت ۳ ماه طناب بزند تا قدش بلند شود و آسیب جبران نا پذیری را به این پسربچه وارد کرده بودند.

این پسربچه احساس درد می کرد و بارها این دردها را بروز داده بود اما دیگران فکر می کردند که او سعی در فریب آنها دارد. تا این که پزشکان متوجه شدند آسیب بسیار شدیدی به پاشنه پایش وارد شده است.

حالا پس از تکرار این اشتباه از سوی والدین، پزشکان به آنها هشدار می دهند که رشد قدی کودک خود را با سبک زندگی سالم مثل ورزش متعادل، خواب، مواد مغذی، و روحیه مناسب بهبود ببخشند که البته ژنتیک هم تاثیر بسیار مهمی دارد و ورزش سخت و شدید به تنهایی نمی تواند موثر باشد و فقط آسیب زننده است.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها