|
کدخبر: 209567

بعد از برداشتن ماسک این کار را انجام دهید

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر افراد از الکل خالی برای ضدعفونی استفاده می‌کنند حتماً بعد از آن کرم مرطوب کننده بزنند.

سبک زندگی بعد از برداشتن ماسک این کار را انجام دهید

محمدعلی نیلفروش‌زاده، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما مکررا مردم را به شستن مرتب دستها و استفاده از ماسک توصیه می‌کنیم اما این هم ممکن است باعث دردسرهایی برای مردم شود.

وی افزود: اثرات فشاری که ماسکها به ویژه از نوع N۹۰ روی صورت ایجاد می‌کنند بعضاً باعث آسیب‌ها و زخم‌هایی روی صورت می‌شود که نظر ما این است این افراد از کرم زینک اکساید و ضد حساسیت استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک‌های بدون رنگ و بو گفت: ممکن است استفاده مکرر از ماسک به خاطر رطوبتی که ایجاد می‌کنند موجب آکنه و جوش صورت شود.

پروفسور نیلفروش زاده در رادیو گفت وگو استفاده از شوینده‌های غیرصابونی که پوست را خیلی خشک نمی‌کنند و همچنین مرطوب کننده‌ها را پیشنهاد کرد و گفت: این ماسک‌ها باید هر دو ساعت به مدت ۱۰ دقیقه در یک فضای امن از روی صورت برداشته شوند.

دبیر انجمن پوست ایران یادآور شد: شستشوی زیاد صورت نه تنها باعث از بین بردن آکنه و جوش‌های صورت نخواهد شد بلکه التهاب و خشکی صورت را بیشتر هم می‌کند.

پروفسور نیلفروش زاده درمورد سلامت دستها در این شرایط گفت: افراد از شستشوی مکرر و بی رویه دستها خودداری کنند چراکه باعث اگزما خواهد شد و در صورت نیاز، حتما از دستکش نخی استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی استفاده از الکل‌های ضدعفونی کننده‌ای که با گلیسیرین و مرطوب کننده ترکیب شده را نیز پیشنهاد کرد و متذکر شد: اگر هم افراد از الکل خالی استفاده می‌کنند حتماً بعد از آن کرم مرطوب کننده بزنند.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها