|
کدخبر: 208527

چه درختان میوه ای در سال ۱۴۰۰ مناسب مشهد می باشند:

استان خراسان رضوی که مرکز آن کلان شهر مشهد است به پایتخت معنوی ایران شهرت دارد. این استان با داشتن مساحتی حدود ۱۱۸ هزار کیلومتر مربع یکی مهمترین استان های کشور در تولیدات محصولات زراعی از جمله پرورش بهترین نهال گردو در مشهد، مشهور می باشد.

سبک زندگی چه درختان میوه ای در سال ۱۴۰۰ مناسب مشهد می باشند:

ارتفاع از سطح دریا در استان خراسان رضوی بیش از ۱۰۰۰ متر است. موقعیت جغرافیایی این استان در نقشه ایران در شمال شرقی قرار گرفته است. نزدیکی به مرز افغانستان که یکی از شاهراه های صادراتی کشور است، از این استان صورت می گیرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با اقلیم و آب وهوای این استان آشنا و همچنین بهترین نهال گردو در مشهد (خراسان رضوی) را خدمت شما معرفی کنیم، پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

چه درختانی در استان خراسان رضوی کشت می شوند:

عمده درختان میوه کشت شده در استان خراسان رضوی شامل: گیلاس، آلو، انگور، بادام، انار، پسته، زرد آلو، سیب، گلابی، هلو و درخت گردو است. جهاد کشاورزی در این استان فعالیت های بسیاری داشته است.

استان خراسان رضوی در تولید گیلاس، آلو و زعفران رتبه اول ایران را دارد و همچنین در تولید زرشک و انار و پسته و انگور و بادام رتبه دوم و سوم را دارد. این نشان دهنده وجود زمین های کشاورزی وسیع این استان است.

چندین سال است که کشاورزان این استان در ارتفاعات و مناطق معتدل اقدام به کشت نهال گردو می کنند که در ادامه برای شمایی که قصد احداث باغ گردو در استان را دارید، بهترین نهال گردو را معرفی خواهیم کرد.

بهترین درخت گردو در مشهد (استان خراسان رضوی):

استان خراسان رضوی با توجه به دارا بودن زمین های مرغوب و خاک حاصلخیز، می تواند محل مناسبی برای خرید نهال گردو در مشهد باشد. در این قسمت می خواهیم ۵ گونه از بهترین نهال گردو در خراسان رضوی را معرفی کنیم.

  1. نهال گردو چندلر؛
  2.  درخت گردو ژنوتیپ آریا نهال،
  3. درخت گردو دماوند،
  4. درخت گردو هارتلی،
  5.  و درخت گردو فرانکت جزء ارقام درخت گردو هستند که هر کدام ویژگی، مزایا و معابی دارد که در ادامه به طور خلاصه به آن می پردازیم.

اولین نهال پربار گردو در مشهد:

نهال گردو چندلر؛ یکی از بهترین نهال های گردو برای کشت در استان خراسان رضوی است. این نهال گردو متعلق به جنوب آمریکای شمالی است و تولیدات بسیاری دارد و جزء درختان گردو با مغز چرب است. گردوهای چندلر از سال اول به بعد باردهی اقتصادی آن شروع می شود و تا بیش از ۸۰ سال ادامه پیدا خواهد کرد. مغز این درخت گردو حدود ۱۲ گرم وزن دارد و رنگ مناسبی دارد.

دومین نهال از سری بهترین نهال گردو در مشهد:

نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا است. این نهال جزء درختان گردویی است که تغییرات زیادی روی آن از طریق اصلاح نژاد صورت گرفته است وتقریبا برای بیشتر مناطق کشور به جز مناطق گرمسیری بسیار مناسب است. نهال ژنوتیپ بذری می باشد و از اولین سال پس از کاشت باردهی خود را آغاز می کند. قیمت نهال گردو آریا نهال در این نژاد خاص تقریبا نصف قیمت ارقام پیوندی دیگر تمام شده است که در نتیجه صرفه ی بسیار اقتصادی در کشاورزی و باغداری اتفاق می افتد. به عبارتی خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد.

درخت-گردو۱

سومین نهال گردوی مناسب در مشهد:

نهال گردو فرانکت است. این نهال متعلق به کشور آمریکا است ولی استفاده از آن در کشور های اروپایی بیشتر است. مقاومت بالایی در برابر سرما و آفات دارد و مناسب کشت در ارتفاعات استان خراسان رضوی می باشد.

عمر مفید اقتصادی نهال گردو فرانکت بیش از ۵۰ سال است. وزن مغز گردو فرانکت به ۱۴ گرم می رسد و ضخامت پوسته چوبی پایینی دارد. از نظر رسیدگی، کمی نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری نسبت به سایر درختان گردو دارد.

چهارمین نهال گردوی مناسب در مشهد:

نهال گردو هارتلی است. زادگاه این درخت گردو، کالیفرنیا آمریکا است. این درخت می تواند بیش از ۶۰ سال عمر باردهی مناسب را برای آن در نظر داشت و در این مدت بیشترین سود دهی و بازدهی را برای کشاورزان خواهد داشت. نهال گردو هارتلی مناسب کشت در مناطق معتدل و کمی سرد است و می تواند تا دمای ۴۰ درجه بالای صفر را نیز تحمل کند. وزن مغز گردو هارتلی ۱۳ گرم است. این درخت گردو در هر هکتار بیش از ۶ تن تولید محصول دارد.

پنجمین نهال گردوی مناسب در خراسان رضوی:

نهال گردو دماوند نام دارد. این نهال همانطور که از اسمش مشخص است، متعلق به ایران می باشد این نهال مناسب سردترین نقاط استان خراسان رضوی مثل شهرستان های قوچان و چناران است. این درخت گردو از آنجایی که ریشه ایرانی دارد، برای آب و هوای ایران بسیار مناسب است و می تواند تولیدات حداکثری داشته باشد. وزن مغز گردو در درخت گردو دماوند حدود ۱۲ گرم است و چربی آن متعادل است.

جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال گردو در مشهد:

در این مطلب به طور کامل در مورد استان خراسان رضوی و اقلیم و آب و هوای آن توضیح دادیم و ۵ مورد از بهترین گونه های درخت گردو که بهترین نهال گردو در مشهد هستند را معرفی کردیم.

شما عزیزان می توانید در هر نقطه از استان زیبای خراسان رضوی قرار دارید، تنها با یک تماس با سایت آریا نهال، نسبت به خریداری نهال های گردو اقدام نمایید.همچنین از شما دعوت می شود جهت مشاهده ی بیشتر ارقام نهال گردو به سایت نهالستان آریا نهال مراجعه نمایید.

منبع محتوا: وب سایت آریا نهال (https: //ariyanahal.ir/)

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر