|
کدخبر: 208075

طراحی فضای سبز و اصول نگهداری از آن

در دنیای خسته‌کننده و پر از تلاطم امروزی طراحی فضای سبز می‌تواند نقش بسزایی در جدا کردم ما از زندگی یکنواخت شهری داشته باشد.

سبک زندگی طراحی فضای سبز و اصول نگهداری از آن

در دنیای خسته‌کننده و پر از تلاطم امروزی طراحی فضای سبز می‌تواند نقش بسزایی در جدا کردم ما از زندگی یکنواخت شهری داشته باشد. در واقع با تمیز، جذاب و ایمن نگه داشتن منظره ملک شخصی و تجاری که شامل فضای سبز حیاط، باغ، روف گاردن و... هست، می‌توان زندگی بهتری و شادتری داشت که لازمه آن داشتن اصول و قواعد مشخص برای نگهداری فضای سبز در هریک از مکان‌های نام برده شده است.

در درجه اول می‌توان فضای سبز را به عنوان بخشی از فضای باز محیط یک آپارتمان مسکونی یا اداری، باغ، ویلا و یا شهر تعریف کرد که با درختچه، درختان، گل ها، چمن و یا سایر گیاهان طبیعی و مصنوعی، محوطه‌سازی و اجرا می‌شود. در این میان طراحی و اجرای فضای سبز شهری به همراه آفت کشی گیاهان بیشتر بر عهده شهرداری و شرکت‌های وابسته به آن است ولی نوع دیگر انواع فضای سبز در این دسته بندی توسط بخش خصوصی و یا به صورت شخصی طراحی و اجرا می‌شود.

طراحی فضای سبز

اگر به دنبال یه تغییر و تحول چشمگیر و بسیار تاثیرگذار برای محیط خانه یا محل کار خود هستید، طراحی فضای سبز و اصول آن با کمک شرکت گل پونه مهر نقش جهان، می‌تواند برای شما راه گشا باشد.

مراحل اجرای فضای سبز

مراحل اجرای فضای سبز در شرکت‌های مجری مثل شرکت گلپونه مهر نقش جهان به این صورت است:

مرحله اول: بعد از ثبت سفارش

مرحله دوم: اعزام کارشناسان متخصص طراحی فضای سبز به محل

مرحله سوم: تحویل پروپوزالی از میزان فضای مورد نیاز و نوع پوشش گیاهی متناسب با آب و هوا و سلیقه سفارش دهنده، توسط کارشناسان بعد از بررسی و آنالیز محیط.

مرحله چهارم: ارائه طرح نهایی بعد از تایید پروپوزال از سمت کارفرما، مطابق با جدیدترین طرح‌های موجود و بر اساس مطالعات و نتایج حاصل از بررسی‌ها توسط تیم طراح

مرحله پنجم: تایید نهایی طرح ارائه شده و شروع کار طراحی فضای سبز

المان‌های طراحی فضای سبز

در طراحی فضای سبز ممکن است المان‌های زیادی همچون موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد اما شما مجبور نیستید که از تک تک آنها برای طراحی و اجرای فضای سبز خود بهره ببرید. این المان‌ها عبارتند از:

  • چمنزارها
  • درختچه ها
  • گیاهان پایه ای
  • مسیر عبور ماشین
  • پیاده روها
  • نرده ها
  • فواره ها
  • باغ‌های آبی

اگر شما نیز برای زیباسازی و طراحی فضای سبز و باغچه خود نیاز به کمک دارید، با ما در تماس باشید.

فضای سبز

جنبه‌های اساسی نگهداری فضای سبز

بعد از طراحی فضای سبز، مهم‌ترین کار کسب اطلاعات در مورد روش‌های حفظ و نگهداری از فضای سبز است که مسلما زمانی که شما پروژه طراحی فضای سبز خود را به یک تیم خصوصی یا طراحی فضای سبز شهری می‌سپارید، آن تیم در این باره نیز اطلاعات کامل و دقیقی دارد و می‌تواند به شما نیز کمک کند.

نگهداری منظم ملک علاوه بر اینکه ارزش خانه یا ساختمان اداری را بالاتر می‌برد، از آن در مقابل درخت‌های آفت زده یا صدمه دیده، حشرات و آفات نیز محافظت می‌کند. اما جزییات مهمی که باید در نگهداری فضای سبز بدانید عبارتند از:

بررسی خاک

از آنجا که خاک پایه و اساس طراحی و نگهداری فضای سبز است، نیاز به بررسی عمیق دارد. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا از نوع خاک و نیازهای آن آگاهی پیدا کنید. موارد زیر را حتما در هنگام بررسی خاک باید مد نظر داشته باشید:

مراقبت از درخت، درختچه و گل

متخصصان نگهداری فضای سبز کمک می‌کنند تا گیاهان را براساس مقدار آب مورد نیازشان گروه بندی کنید، همچنین می‌توانند انتخاب بوته‌ها و درختانی را به شما پیشنهاد کنند که در آب و هوای مناسب محیط شما رشد کنند. علاوه بر این یک روال منظم و مناسب برای چمن زنی و هرس نیز همواره در برنامه کار این گروه‌ها وجود دارد تا از رشد بهتر گیاهان مطمئن شوند.

خطرات و آفات فضای سبز

بهتر است خطرات و آفات مربوط به پوشش گیاهی و دیگر المان‌های مورد استفاده در طراحی فضای سبز خود را بشناسیم تا در برابر آنها اقدام بع محافظت کنیم.

سیستم آبیاری

وقتی نوبت به روش‌های آبیاری می‌رسد، نگهداری فضای سبز به شما کمک می‌کند تا به دنبال روش هایی برای کاهش مصرف آب باشید. زمان رسیدگی به فضای سبز زمان مناسبی برای مدیریت نشتی، جریان آب و سیستم‌های آبی است. علاوه بر این، می‌توانید در فضای سبز ملک خود مواردی مانند سنسورهای آبیاری خودکار، سنسورهای جریان، استفاده از آب باران و غیره را در این برهه زمانی به فضای سبز خود اضافه کنید.

به طور کلی کم آب دادن یا زیاد آب دادن گیاهان یکی از مشکلات اصلی آنهاست، که نگهداری فضای سبز می‌تواند این مشکل را برطرف کند. برای این که بتوانید در تمام طول سال فضای سبزی زیبا و دائمی داشته باشید باید برنامه‌ای منظم داشته باشید.

 

نویسنده: رپورتاژ

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها