|
کدخبر: 197493

انواع روش های جراحی سینه و عوارض آن ها

اگر به هر دلیلی بافت سینه را از دست داده‌اید یا دارای سینه‌هایی با بافت شل و افتاده هستید، نگران نباشید. امروزه روش‌های زیادی برای بازسازی سینه، بزرگ کردن سینه و فرم‌دهی سینه‌های افتاده وجود دارد.

سبک زندگی انواع روش های جراحی سینه و عوارض آن ها

خانم‌ها با افزایش سن و به علت‌هایی مانند شیردهی، بارداری، افزایش و کاهش وزن دچار تغییرات زیادی در اندام خود می‌شوند. سینه یکی از قسمت‌هایی از بدن خانم‌ها است که دچار افتادگی و شلی می‌شود. هر چند با ورزش می‌توان عضلات سینه را تقویت و سفت کرد، اما نیاز به سال‌ها ورزش مداوم و حرفه‌ای دارد. امروزه روش‌هایی مانند پروتز سینه، تزریق چربی به سینه و جراحی بازسازی سینه برای بزرگ کردن، فرم‌دهی سینه و ... انجام می‌شود. این روش‌ها با توجه به نتایج خوبی که تاکنون داشته‌اند، محبوبیت بالایی دارند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با عمل‌های جراحی زیبایی سینه صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

عمل بازسازی پستان چیست؟

بعضی افراد به دلایلی مانند سرطان سینه یا وجود کیست‌های بدخیم، عمل ماستکتومی را انجام می‌دهند. عمل جراحی ماستکتومی، به منظور برداشتن بخشی از بافت سینه یا کل بافت سینه صورت می‌گیرد. این جراحی برای خانم‌ها خوشایند نیست و پس از انجام آن، پذیرفتن این‌ که سینه تخلیه شده است یا بخشی از سینه دیگر وجود ندارد، برایشان سخت است. خوشبختانه این روزها روش‌های مختلفی برای بازسازی سینه وجود دارد که تاثیر زیادی در روحیه افراد دارد و باعث می‌شود افراد دوباره بتوانند ظاهری مثل قبل و حتی زیباتر داشته باشند. عمل‌های بازسازی سینه، فقط مختص افرادی که سینه خود را برداشته‌اند نیست، بلکه بسیاری از متقاضیان که با افزایش سن، بارداری وشیردهی دچار افتادگی و شل شدن عضلات سینه شده‌اند، علاقه دارند فرم سینه زیباتری داشته باشند.

پروتز سینه چیست ؟

پروتز سینه از اولین عمل‌های جراحی در حوزه زیبایی سینه است. می‌توان گفت ایده ساخت پروتز دائمی سینه از پروتزهای متحرکی که بیماران مبتلا به سرطان سینه استفاده می‌کردند، گرفته شده است. تخلیه سینه برای زنان مبتلا به کنسر سینه، یک شوک بسیار جدی و ناراحت کننده است. در این بین، پروتزهای دائمی و عمل جراحی پروتز سینه، یک معجزه در افزایش اعتماد به نفس آنها شد. اما پروتز سینه فقط مختص افراد مبتلا به کنسر نیست، بسیاری از متقاضیان عمل پروتز سینه فقط به منظور فرم‌دهی و رفع افتادگی از پروتز استفاده می‌کنند که بسیار اثرگذار است.

ماندگاری پروتز سینه چقدر است؟

شاید تصور کنید که ماندگاری پروتز سینه، همیشگی است، در صورتی که این چنین نیست و شرکت سازنده پروتز، میزان ماندگاری محصول را اعلام می‌کند. انواع پروتز، بر اساس جنس، ماندگاری متفاوتی دارند. شرایط جسمی فرد و نحوه‌ی واکنش بدن او به یک جسم خارجی نیز در میزان ماندگاری پروتز موثر است. گاهی در بعضی افراد، پروتز سینه حدود ۱۰ الی ۱۵ سال ماندگار است؛ در برخی افراد نیز بعد از یک الی دو سال، به دلیل مشکلات متعدد، ماندگاری پروتز سینه به پایان می‌رسد.

عوارض پروتز سینه چیست؟

هر جراحی مانند تمامی جراحی‌های دیگر، عوارضی دارد، با این حال این عوارض احتمالی، مانع از انجام آن عمل نخواهند شد. فقط با آگاهی از عوارض احتمالی، باید مراقبت‌های پس از عمل جراحی را انجام داد. در بسیاری از موارد نیز اصلا عارضه‌ای برای فرد ایجاد نمی‌شود. عوارض احتمالی پروتز سینه به شرح زیر هستند:

  • احساس بی‌حسی در نوک سینه، که البته موقتی است.
  • خطرات مربوط به بیهوشی؛ در برخی مواقع، جراح از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.
  • نشت یا پارگی پروتز سینه
  • ایجاد چین وچروک روی پوست
  • قرارگیری پروتز در جای اشتباه

تزریق چربی به سینه چیست؟

پس از پروتز سینه، روش جدیدتری به نام تزریق چربی به سینه مطرح شد که امروزه طرفداران بسیاری دارد. در این روش، چربی از بدن بیمار خارج شده و پس از فرآوری و آماده‌سازی، به سینه تزریق می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این روش، این است که می‌توان با یک تیر دو نشان زد. مثلا چربی از ناحیه شکم خارج شده و سبب فرم‌دهی و کوچک شدن شکم می‌شود، از طرفی همان چربی که آرزوی خلاص شدن از دستش را داشتید، سبب فرم‌دهی و افزایش حجم سینه می‌شود.

تزریق چربی به سینه برای چه کسانی مناسب است؟

  • اگر شکل پستان و پوست آن در وضعیت مناسبی باشد، می‌توانید تزریق چربی را انجام دهید، اما اگر پوست وضعیت مناسبی نداشته باشد و خواستار افزایش سایز سینه به میزان زیادی باشید، این روش ممکن است مناسب شما نباشد.
  • اگر عمل پروتز سینه، ایمپلنت سینه یا کاشت سینه انجام داده‌اید و مشکلاتی مانند عدم تقارن، وجود تورفتگی و... دارید، می‌توانید با این روش، فرم سینه را بهبود دهید.
  • افرادی که جراحی لامپکتومی انجام داده‌اند و در فرم سینه مشکلاتی دارند، می‌توانند با این روش در ظاهر سینه تغییراتی ایجاد کنند.
  • کسانی که دارای سینه‌های کوچک، شل یا افتاده هستند.

ماندگاری تزریق چربی به سینه

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به سینه، به عوامل مختلفی مانند واکنش بدن بیمار، مهارت پزشک، چربی‌های استخراج شده و نحوه‌ی فرآوری و آماده‌سازی چربی بستگی دارد. چربی‌هایی که به صورت مایع تبدیل شده‌اند و سلول‌های آن خراب شده‌اند، پس از تزریق توسط بدن دفع خواهند شد. توصیه می‌شود حتما به مراکز معتبر و پزشکان با تجربه مراجعه کنید.کلینک مهزیار یکی از مراکز معتبر در حوزه تزریق چربی به سینه است.

عوارض تزریق چربی به سینه چیست؟

این روش یکی از کم عارضه‌ترین روش‌های بازسازی سینه است. به دلیل اینکه چربی از بدن فرد استخراج می‌شود، عارضه جدی‌ به همراه ندارد. با همه این تفاسیر عوارض احتمالی به شرح زیر است:

  • ممکن است چربی‌های تزریق شده توسط بدن دفع شوند و نیاز به تزریق مجدد باشد.
  • در موارد نادر، چربی تزریق شده، به چربی ناصاف و سفت تبدیل می‌شود.
  • عدم تقارن سینه‌ها پس از تزریق

سخن آخر

اگر به هر دلیلی بافت سینه را از دست داده‌اید یا دارای سینه‌هایی با بافت شل و افتاده هستید، نگران نباشید. امروزه روش‌های زیادی برای بازسازی سینه، بزرگ کردن سینه و فرم‌دهی سینه‌های افتاده وجود دارد. تنها نکته مهم این است که برای انجام هریک از عمل‌های بازسازی سینه باید به پزشک و جراح متخصص و با تجربه مراجعه کنید. مجموعه زیبایی مهزیار یکی از بهترین مراکز در این زمینه است که می‌توانید برای مشاوره با پزشکان این مرکز، تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها