|
کدخبر: 194821

تزریق پلاستیک به صرفه ترین روش برای تولید قطعات

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های تولید قطعات پلاستیکی، استفاده از تکنولوژی تزریق پلاستیک است.

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های تولید قطعات پلاستیکی، استفاده از تکنولوژی تزریق پلاستیک است. تمامی قطعاتی که با استفاده از این تکنولوژی تولید می شوند از کمترین خطا برخوردار بوده و می توان از آنها به راحتی در سیستم های مختلف استفاده کرد. در این روش تولید قطعات از گرانول های پلیمر ذوب شده استفاده می شود که با قرار گرفتن درون قالب ها، به اشکال مختلفی تبدیل می شوند. 

پلاستیک در اصل مایعی است که با تزریق درون قالب، شکل قالب را به خود می گیرد و پس از خنک شدن به حالت جامد تبدیل می شود. بهترین مواد اولیه ای که در روش تزریق پلاستیک استفاده می شود، پلیمرهای ترموپلاستیکی هستند. به راحتی می توان این پلیمرها را رنگ آمیزی نموده و با دیگر افزودنی ها اقدام به پر کردن آنها نمود. 

خدمات تزریق پلاستیک رنجبر در تولید قطعات 

تمامی قطعات پلاستیکی که توسط مجموعه رنجبر طراحی و تولید شده اند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ساخت و تولید قطعات پلاستیکی با روش تزرق پلاستیک در مجموعه رنجبر، برای تولید لوازم آشپزخانه و قطعات مهم در خودرو با بهترین کیفیت انجام می شود. علاوه بر آن این مجموعه از این تکنولوژی برای تولید قطعات و محفظه های دستگاه الکترونیکی نیز استفاده کرده است. پس به طور کلی باید بگوییم این روش عالی به دلیل کاربردهای متنوعی که دارد موفق شده است بسیاری از نیازهای مردم را برطرف کند. 

البته خدمات تزریق پلاستیک رنجبر با هزینه بسیار پایینی بوده و تولید قطعات پزشکی و سایر قطعات این مجموعه در تیراژ بالا و کیفیت مطلوب انجام می شود. می توان هر طرحی که مد نظر است را با استفاده از این تکنولوژی به راحتی طراحی و تولید نمود. البته لازم به ذکر است با وجود هزینه پایین تولید قطعات با این روش، اما برای آغاز سرمایه گذاری باید هزینه بالایی صرف شود.

تولید-قطعات-پلاستیکی-1

 

تولید قطعات پلاستیکی

نحوه تزریق پلاستیک به چه صورت است؟ 

برای تولید قطعات با روش تزریق، مجموعه رنجبر از مراحل زیر استفاده می کند:

۱. در قدم اول گرانول های پلیمر خشک شده را درون قیف قرار داده و این گرانول ها با افزودنی های مختلف از جمله تقویت کننده و پودرها و پیگمنت های رنگی ترکیب می شوند.

۲.در قدم دوم گرانول ها به بشکه منتقل شده و درون بشکه حرارت می بینند. پس از ترکیب تمامی مواد، به سمت قالب هدایت می شوند. 

۳.در قدم سوم پلاستیک ترکیب شده و ذوب شده با یک سیستم چرخنده درون قالب تزریق شده و تمامی فضای قالب را  پر می کند. در این مرحله دمای ترموپلاستیک پایین آمده و منجر می شود تا پلاستیک ذوب شده به حالت جامد در آید و در قالب شکل گیرد. 

۴.در مرحله نهایی قطعه تولید شده به وسیله پین های افشانک به سمت بیرون هدایت می شود. سپس مجددا قالب بسته شده و فرآیند ساخت قالب تزریق پلاستیک تکرار می شود. 

نکات مهم در طراحی قطعه برای تزریق 

همانطور که بیان نمودیم تزریق پلاستیک یک روش عالی با تنوع طراحی های آزاد است. می توان هر قالبی را طراحی کرده و اقدام به ساخت قطعه پلاستیکی با استفاده از این تکنولوژی نمود. اما مجموعه خدماتی، صنعتی و تولیدی زنجبر پیش از طراحی قالب های پلاستیک به برخی نکات مهم توجه می کنند. از جمله:

  • پر کردن قسمت های ضخیم و توخالی درون قالب به اندازه استاندارد 
  • یکسان در نظر گرفتن ضخامت دیواره های مدل قالب تا جای ممکن. مناسب ترین دیواره های ضخیم بین ۱.۲ تا ۳میلیمتر برای هر ماده اولیه است.  
  • نرم کردن تمامی گوشه های قطعه برای ایجاد اطمینان از پیوستگی ضخامت دیواره در تمامی قطعات 
  • در نظر گرفتن انحراف به اندازه ۲درجه در تمامی دیواره های عمودی قطعه برای خارج کردن قطعه از قالب بدون هیچ سختی

تولید-قطعات-پلاستیکی-2

نحوه تزریق پلاستیک

مواد اولیه مورد تزریق پلاستیک 

مواد اولیه بسیار متنوعی برای تولید قطعات با سیستم تزریق وجود دارد، که از مزایای مختلفی برخوردار هستند. از جمله مواد اولیه پرکاربردی که مجموعه تولیدی قطعات پلاستیکی رنجبر مورد استفاده قرار می دهند عبارتند از:

  • HDPE: این نوع از مواد اولیه برای تولید قطعات پزشکی و محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند و از استحکام پایین و مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار هستند. 
  • ABS: از این مواد اولیه در تکنولوژی تزریق پلاستیک برای تولید محفظه ها و محصولات مصرفی استفاده می شود. این مواد مقاومت بالایی دارند و هزینه پایینی برای تولید آنها استفاده می شود. اما در برابر حلال ها بسیار آسیب پذیر هستند. 
  • Delrin: یکی از مواد اولیه پرکاربرد برای تولید قطعات مکانیکی و لوازم خانگی است. این مواد اولیه خود روان کننده بوده و از سختی و استحکام بالایی برخوردار هستند. 
  • ABS/PC: این دسته از مواد اولیه تکنولوژی تزریق پلاستیک، جهت تولید لوازم خودرو، محفظه لوازم الکترونیکی و موارد دیگر استفاده می شوند. مواد اولیه ABS/PC از سختی بالایی برخوردار بوده و در برابر ضربه و گرما بسیار مقاوم هستند. اما در برابر حلال ها آسیب پذیری بالایی دارند.
  • PEEK: یکی دیگر از مواد اولیه مناسب که در صنعت نفت و گاز و هوا فضا از آن برای تولید قطعات استفاده می شود، PEEK است. این ماده به دلیل داشتن خواص مکانیکی مقاوم شیمیایی و عالی و ترموپلاستیک با عملکرد بالا در تولید قطعات صنعت حساس نفت و گاز و هوافضا استفاده می شود. 
نویسنده: رپورتاژ
  • وحید ارسالی در

    با عرض سلام و ادب اینجانب خودم حسابدار ه ستم و دو تا از دوستانم که باغدار هستن بر ای محصولات خودشون هرسال حدود شیش صد هزار جعبه کوچیک نیاز دارن که البته منم تا حد ودی باهاشون شریک هستم میخواهم یک دستگاه تولید جعبه پلاستیکی ده کیلوی وهشت کیلوی راه اندازی کنن از شما خواهشمندم راهنمایم کنید برای خرید یک دستگاه تزریق پلاستیک خوب وقیمت ان وچند امپر برق نیاز دارد وما ل کدام کشور خوبه لطفا راهنمایم کنید به ن ظر شما خودتون تولید کنیم بهتر است یا برو ن سپاری کنیم؟

    • آیدا ارسالی در

      باسلام باحترام به نظرشما البته تزریق پلا ستیک یک کارحرفه ای هست وبایدعلم تجربه ان راداشت که هرکسی ان رادارانیست قالب سازی شناخت مواد شناخت پروسه دستگاه تعمیرات د ستگاه ونصب قالب وراه اندازی ان البته اگر کمک خواستین درخدمتیم ممنون ازمطلبهای زیب ای شما

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام باحترام به نظرشما البته تزریق پلا ستیک یک کارحرفه ای هست وبایدعلم تجربه ان راداشت که هرکسی ان رادارانیست قالب سازی شناخت مواد شناخت پروسه دستگاه تعمیرات د ستگاه ونصب قالب وراه اندازی ان البته اگر کمک خواستین درخدمتیم ممنون ازمطلبهای زیب ای شما

  • آیدا ارسالی در

    باسلام باحترام به نظرشما البته تزریق پلا ستیک یک کارحرفه ای هست وبایدعلم تجربه ان راداشت که هرکسی ان رادارانیست قالب سازی شناخت مواد شناخت پروسه دستگاه تعمیرات د ستگاه ونصب قالب وراه اندازی ان البته اگر کمک خواستین درخدمتیم ممنون ازمطلبهای زیب ای شما

  • s94 ارسالی در

    باسلام باحترام به نظرشما البته تزریق پلا ستیک یک کارحرفه ای هست وبایدعلم تجربه ا ن راداشت که هرکسی ان رادارانیست قالب ساز ی شناخت مواد شناخت پروسه دستگاه تعمیرات د ستگاه ونصب قالب وراه اندازی ان البته ا گر کمک خواستین درخدمتیم ممنون ازمطلبهای زیب ای شما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها