|
کدخبر: 186189

برای مراقبت بهتر از بیماران کرونایی در منزل،‌ بخوانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماران کرونایی باید از مصرف خودسرانه دارو‌ها پرهیز کرده و وضعیت تغذیه‌ای خود را ارتقا ببخشند.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به دوران شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون با روند بهتری در کشور در حال انجام است، اما افرادی که واکسن را دریافت کرده در هنگام خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی حتما رعایت کنند.

او ادامه داد: اگر فرد مبتلا به بیماری کرونا در منزل قرنطینه شود باید اتاق آن از سایر اعضای خانواده جدا باشد و حتما مکان فرد مبتلا از تهوبه مناسب برخوردار باشد و هوا در این مکان تردد داشته باشد. افراد بعد از گذشت دو هفته ممکن است که هنوز ناقل ویروس کرونا باشند به همین دلیل باید قبل از حضور در محل کار تست PCR داده و در صورت منفی شدن جواب آزمایش با رعایت نکات بهداشتی در محل کار حاضر شوند. ما باید با ویروس کرونا زندگی کنیم و فکر نکنیم که  با زدن واکسن همه مشکلات برطرف شده است.

کوهپایه زاده تاکید کرد: امروزه باید بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت دقیق رعایت کرده تا هم خود افراد و هم اطرافیان مبتلا به بیماری کرونا نشوند. مردم باید از مصرف خودسرانه دارو برای درمان بیماری کرونا جدا پرهیز کنند بیمارستان‌ها داروی مورد نیاز بیماران را تامین کرده و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افراد باید یک تغذیه غذایی سالم داشته باشند، زیرا مصرف مواد غذایی سالم و مقوی سبب ارتقای سیستم ایمنی بدن شده و در برابر بیماری کرونا مبارزه بهتری انجام می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها