|
کدخبر: 184519

امسال ارمنستان سفر کنیم؟

مهم نیست که چه کسی باشید و یا در ماجراجویی سفر بعدی خود به دنبال چه چیزی باشید ، ارمنستان می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید!

مهم نیست که چه کسی باشید و یا در ماجراجویی سفر بعدی خود به دنبال چه چیزی باشید ، ارمنستان می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید! این اغراق یا یک بازی بازاریابی نیست ، این فقط یک حقیقت است. تور ارمنستان و کشور ارمنستان با مساحت کمی کمتر از ۳۰۰۰۰ کیلومتر مربع ، در فضایی نسبتاً کوچک از تنوع زیادی برخوردار است و آن را برای بازدیدکنندگان با علایق مختلف مناسب و قابل دسترسی می سازد. این تنها مکان در جهان است که هم شهری شلوغ دارد ، با همه امکانات رفاهی مدرن و بیابانی نفسگیر ، با همه رمز و راز خود

برای تور ارمنستان ۱۴۰۰ در سایت توریاب به راحتی می توانید سفر خود را رزرو کنید.

محبوب ترین قرارداد برای سفر به ارمنستان این است که در پایتخت ، تور ایروان ، یک شهر مهم برای بیش از ۱ میلیون نفر از سفرهای یک روزه یا مسافرت های آخر هفته به مناطق مختلف این کشور استفاده کنید. گزینه کمتر محبوب و شاید پرماجرا ، سفر کوله پشتی است.از جنوب ارمنستان شروع کنید ، به ایران سفر کنید ، در کل کشور راه خود را طی کنید و در شمال به گرجستان ختم شوید. به طور کلی ، منطقه قفقاز برای کوله پشتی ها بسیار مهمان نواز است و هیچ کشوری مثل ارمنستان از مهمان نوازی پیروز نمی شود. در اینجا پنج مکان ذکر شده است که واقعاً باید ارمنستان را در مکان شماره یک ۱۰ کشور برتر خود برای سفر به امسال قرار دهند:

دریاچه سوان را با تور ایروان زمینی تجربه کنید

دریاچه سوان ۸۱ کیلومتری ایروان ، با تاکسی ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه ای با ۱۵ دلار یا ۱.۲۵ دلار با وسیله ارزان مارشتوتکا می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. دریاچه سوان با ۱۲۲۴ کیلومتر مربع بزرگترین منبع آب شیرین در ارمنستان است. یک حوله و لباس شنا به همراه داشته باشید و یک روز را در ساحل بگذرانید ، از صومعه قرن ۹ دیدن کنید ، مقداری نان گاتای تازه پخته شده (نان پر از مخلوط قند که کاملاً در دهان شما ذوب می شود) را بچشید ، یک قایق یا جت اسکی اجاره کنید ، و یک پیک نیک یا غذا خوردن در یک رستوران در فضای باز. این تضمین شده است که شما آرزو می کنید کاش چادر و کیسه خواب خود را بیاورید یا یک اتاق هتل را رزرو کنید تا در پایان روز مجبور به ترک آنجا نشوید!

سفر-ارمنستان

آگی لیچ

آگی لیچ / دریاچه نمک ۴.۵ کیلومتری میدان جمهوری ایروان ، ۱۵ دقیقه رانندگی با تاکسی با قیمت ۱.۲۵ دلار یا ۰.۲۰ دلار با مارشروتا). Aghi Lich که گنجینه ای پنهان در محدوده شهر ایروان است ، مکانی مناسب برای استراحت در زیر آفتاب است. دو استخر به جای یک دریاچه وجود دارد که هر دو استخر طبیعی آب شور هستند.

استخر کوچکتر از چنان غلظت نمکی برخوردار است که ایستادن با پا روی زمین زیر آب برای شناگران دشوار است. محیط این استخر در لایه هایی از بلورهای نمک پوشانده شده است و جیب های گل سیاه را می توان در دیواره های استخر یافت که به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند. استخر دوم بزرگتر است ، غلظت نمک به مراتب کمتر است و هیچ گل و لای لایه بردار وجود ندارد ، اما آب سرد و عالی برای شنا است!

علاقه مندان به پیاده روی کوه آراگاتس

کوه آراگاتس (۶۰ کیلومتری ایروان ، ۱ دقیقه و ۳۰ دقیقه با تاکسی با ۱۳ دلار). در ۴،۰۹۰ متر ، کوه آراگاتس بلندترین نقطه ارمنستان است. این کوه یک توده آتشفشان چهار قله است که برای صعود مناسب است. هر قله چالش کوهنوردی متفاوتی را ارائه می دهد ، از آسانترین صعود: قله جنوبی ، تا چالش برانگیزترین: قله شمالی در دامنه کوه یک رستوران و یک دریاچه کوچک یخچالی وجود دارد ، اما هنگامی که یکی به بالای آن رسید ، انگیزه بازگشت واقعاً کاهش می یابد.

سفر-ارمنستان-۱

لاستیور Lasti Ver

لاستی ور ۱۴۵ کیلومتری ایروان ، ۲ دقیقه و ۴۰ دقیقه رانندگی با تاکسی با ۳۱ دلار). تنگه و مسیر پیاده روی لاستی ور یکی از زیباترین مکان های پیاده روی در ارمنستان است. مسیر به کوهنوردانی می رسد که در اطراف صخره ها و از طریق جنگل می پیچند تا رسیدن به ساحل رودخانه ای که پایین دست از یک آبشار کوچک است. در حاشیه رودخانه یک اردوگاه با فضایی برای چادرها و خانه های درختی برای اجاره و همچنین یک رستوران و فضای برای پیک نیک و کباب پز وجود دارد: یک پاداش عالی بعد از یک روز طولانی است. Lasti Ver چیزی فراتر از یک بهشت ​​پیاده روی / کمپینگ است ، این شامل قرن ها تاریخ به شکل خانه های غار باستانی است! این غارها هنوز هم وجود دارند.

سفر-ارمنستان-3

خندزورسک

خندزورسک ۲۴۶ کیلومتری ایروان ، ۴ ساعت سواری تاکسی با ۵۲ دلار). خندزورسک مکان دیگری از محل زندگی غارها است ، و در حالی که این ها ریشه ای باستانی دارند ، تاریخ آنها تا دوران مدرن ادامه داشت! منشا آن دقیق این خانه های غاری مشخص نیست اما اعتقاد بر این است که ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال پیش شکارچیان جمع آوری غارها بوده اند.

زیپ لاین

ارمنستان همچنین به دلیل داشتن فرصت های ورزشی فوق العاده مقرون به صرفه و گسترده به خوبی شناخته شده است. به عنوان مثال ، با استفاده از زیپ لاین در Lasti Ver Extreme Yell Park با قیمت ۶۰ دلار برای هر نفر ، یا رزرو تور ماجراجویی خارج از جاده با ۱۳۰ دلار در روز و سفر به ارمنستان با پمپاژ سطح آدرنالین. علاوه بر این ، فرصت هایی برای دوچرخه سواری ، اسب سواری ، کمپینگ ، پاراگلایدر ، سنگ نوردی ، پیاده روی و ورزش های زمستانی وجود دارد.

متعصب آشپزی

توصیف تمام غذاهای ارمنستان یک عمر طول می کشد ، اما یکی از ویژگی های آشپزی منحصر به فرد در ارمنستان ، اجاق گاز تنیر سنتی است. تنیر یک اجاق سنگی استوانه ای است که مستقیماً در زمین حفر می شود ، به طور سنتی دهانه فر در همان سطح زمین است و نانوایان غذا را پایین می آورند تا در اجاق پخته شود.این روش پخت اجاق گاز تنیر مانند هیچ روش دیگری نیست و در واقع بر عطر و طعم غذا تأثیر می گذارد. نان لواش تخت ارمنی معروف ترین آشپزی در این اجاق گاز است.

ارمنی چه ملیتی است؟

ارمنی ها یک گروه قومی بومی ارتفاعات ارمنی در غرب آسیا هستند . ارمنی ها جمعیت اصلی ارمنستان و آرتساخ مستقل بالفعل را تشکیل می دهند.ارمنستان کشوری باستانی با تاریخ غنی و جذاب است. این کشور دارای برخی از قدیمی ترین تاکستان های جهان، غذاهای پر جنب و جوش و خوشمزه، مهمان نوازی افسانه ای، منظره ای زیبا با پیاده روی در سطح جهانی و تنوع زیستی شناخته شده بین المللی است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها