|
کدخبر: 183848

کدام ژن از پدر به شما ارث می رسد؟

ژن ها در تشکیل ویژگی های جسمانی شما نقش بسیار پررنگی دارند و نشان می دهند که تا چه میزان ارتباط خونی قوی با والدین خود دارید.

ویژگی های ژنتیکی در زمینه های مختلفی قابلیت انتقال دارند. شما می توانید از رنگ چشم، مو و قدتان تا انواع بیماری های مختلف را از پدرتان به ارث ببرید.

شما این ۷ ژن را از پدرتان به ارث برده اید:

۱. وضعیت دندان: فرم و شکل دندان ها می تواند از هم طرف مادر و هم از طرف پدر به کودک به ارث برسد اما معمولا ژن پدر غالب است. اگر پدر شما دارای مشکلات متعددی درباره سلامت دندان های خود است این مسئله قطعا به شما به ارث خواهد رسید.

۲. رنگ چشم: از بین رنگ چشم ها، ژن رنگ قهوه ای غالب است. پس اگر یکی از والدین به ویژه پدر چشم های تیره داشته باشد رنگ چشم های فرزند شما به احتمال زیاد تیره خواهد شد.

۳. قد: پدرها در مقایسه با مادرها تاثیر بیشتری در قد فرزندشان دارند. مردهای قد بلند فرزندان قد بلند تری خواهند داشت. به طور متوسط حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد از قد یک شخص به قد پدر و مادرش بستگی دارد.

۴. استعداد چاقی: استعداد چاقی یا تناسب اندام می تواند به یک اندازه از پدر و مادر به ارث برسد. اما استعداد چاقی بیشتر از استعداد تناسب اندام به فرزندان به ارث می رسد.

۵. استعداد ابتلا به بیماری های روانی: با بالا رفتن سن، کیفیت اسپرم کاهش پیدا پیدا می کند. به همین دلیل مردانی که بعد از ۴۵ سالگی بچه دار می شوند ممکن است ریسک ابتلا به بیماری های روانی اوتیسم،بیش فعالی و مشکلات یادگیری در فرزندانشان بیشتر باشد.

۶. انگشتان پا: به طور معمول انگشت پای فرزندان از نظر شکل ظاهری از پدرشان به ارث برده می شود.

۷. موهای فر: موی فرد یکی از ژن های غالب است که معمولا از پدر به فرزند به ارث داده می شود اما این مسئله به این معنا نیست که حتی اگر یکی از والدین موی فر داشته باشد فرزند آن ها نیز موی فر خواهد داشت.

 

منبع: سایت طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها