|
کدخبر: 176348

چند دلیل برای اینکه کتاب نخوانید!

این مقاله در حقیقت یک تناقض اساسی با عنوان آن دارد اما شاید بتواند برای بسیاری از افراد حتی کتاب خوان ها نیز مفید واقع شود.

سبک زندگی چند دلیل برای اینکه کتاب نخوانید!

شاید شما هم متوجه شده باشید که بسیاری از افراد برای این که بتوانند انتقادات خود را به صورت شفاف بیان کنند ابتدا از فرد مقابل یک نکته مثبت را ارائه می کنند و پس از آن به انتقاد می پردازند. برای مثال یک معلم را در نظر بگیرید که در انتقاد از دانش آموز خود می گوید "سارا دانش آموز بسیار خوبی است اما باید تلاش کند تا حرف زدن خود را کنترل کند."

کتاب نخوانید اما کتاب خواندن تمرکز شما را افزایش می دهد

مطالعه کتاب علاوه بر افزایش سطح تمرکز شما، می تواند باعث تقویت حافظه نیز بشود. زمانی که شما در حال مطالعه یک کتاب هستید، یک داستان جذاب و همچنین سیر تحولاتی که در یک کتاب وجود دارد، می تواند شما را چنان غرق کند که خیال پردازی های اضافه به طور کامل از ذهن شما خارج شود. به مرور زمان این رویه می تواند برای شما تبدیل به یک عادت شود تا بتوانید سطح تمرکز خود را افزایش دهید. کتاب ها همچون سایر رسانه های جمعی این قدرت را دارند که شما را به دنیای دیگری وارد کنند با این تفاوت که مطالعه کتاب هیچ گونه عوارض جانبی را برای خوانندگان خود ایجاد نمی کند.

کتاب نخوانید اما کتاب خواندن ادبیات کلامی شما را تغییر می دهد

زمانی که شروع به خواندن کتاب می کنید و کتاب خواندن برای شما به یک عادت تبدیل می شود، شما با ادبیات نوشتاری متفاوت از بزرگان ادبیات جهان روبرو می شوید و می توانید دایره لغات خود را به صورت چشمگیری تقویت کنید. در این صورت شما در هنگام صحبت کردن یا حتی نوشتن یک متن می توانید با استفاده از پیشینه مطالعات قبلی خود و با استفاده از برخی از جملات خاص که به یاد شما مانده است، با قدرت کلام خود، مخاطبتان را تحت تاثیر قرار دهید.

کتاب نخوانید اما کتاب خواندن می تواند هویت شما را تغییر دهد

یکی دیگر از نکاتی که کتاب خوانی برای شما ایجاد می کند، تغییر شخصیت افراد است. کتاب ها و نویسندگان خاص به خوبی می توانند ذهنیت مخاطب خود را تغییر دهند و هویت جدیدی برای او بسازند. به همین دلیل است که شما باید کتاب هایی را انتخاب کنید که در شکل دهی شخصیت شما بسیار موثر باشند. گاهی صرفا مطالعه یک کتاب که همه از آن به نیکی یاد می کنند نمی تواند چندان مفید باشد. بهتر است خودتان شخصا برای انتخاب کتاب ها تلاش کنید. کتابی را انتخاب کنید که می تواند مانند یک پله برای حرکت رو به سوی پیشرفت شما عمل کند و در نهایت بتوانید نکات آموزنده بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

 آوانگارد کتابخانه‌‍‌ای است که مقابل قفسه‌­های آن توقف می‌­کنیم و غرق در سطرها و متون کتاب، آنچه برای خواندن برگزیده­‌ایم را به خانه می­‌آوریم. از این رو است که avangard.ir در دو بخش کتابخانه و مجله فعال است و با اصلی‌­­ترین هدف خود یعنی ترویج کتاب­خوانی، به تولید محتوا در این زمینه اقدام می­‌کند.

کتاب نخوانید اما کتاب خواندن می تواند شما را به فرزندتان نزدیک تر کند

پر کردن اوقات فراغت کودکان به خصوص در حال حاضر که بیماری کرونا رفت و آمد ها را محدود کرده است و بسیاری از تفریحات خارج از خانه را از بین برده است به یکی از دغدغه های والدین تبدیل شده است. کودک تلاش می کند تا ارتباط خود با والدینش را به حداکثر برساند و والدین نیز به همین دلیل باید راهکاری برای گذراندن وقت با فرزند خود باشند. بازی های کودکانه در شکل گیری شخصیت فرزند شما بسیار موثر و کتاب خواندن برای او نیز می تواند در این اتفاق نقش مهمی را ایفا کند. زمانی که شما برای فرزندان خود کتاب می خوانید، او با شما احساس نزدیکی بیش تری خواهد داشت و احساس آرامش بسیار ویژه ای را تجربه می کند. از طرف دیگر تصاویر درون کتاب نیز برای کودکان می تواند بسیار جذاب باشد و این جاذبه در صورت پیدا کردن تداوم می تواند در بزرگسالی کتاب را به دوست کودک شما تبدیل کند. شما فکر می کنید کتاب می تواند به سلامت فرزندتان لطمه وارد کند؟!

کتاب نخوانید اما کتاب خواندن یک استفاده بهینه از وقت است

در دنیای امروز وقت یک گنجینه دست نیافتنی است و به همین دلیل است که تکنولوژی به کمک انسان آمده تا پروسه انجام کار ها را برای او ساده تر و کوتاه تر کند. بسیاری از افراد زمانی که روز خود را آغاز می کنند برنامه مشخصی برای انجام کار های خود دارند. با این وجود افراد زیادی هستند که توجهی به این موضوع ندارند و زمانی که از آن ها بخواهید کاری را مثل کتاب خواندن به برنامه روزانه خود اضافه کنند، دائما شکایت می کنند که ما وقت کافی برای این کار ها نداریم. حقیقت امر اما چیز دیگری است. اگر صادقانه به برنامه روزانه خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که اگر تا محل کار خود رانندگی نمی کنید، معمولا مسیر رفت و برگشت را به طور کامل در فضای مجازی سپری می کنید.

زمان استراحت در محل کار، شب ها قبل از خواب و لحظاتی که دغدغه فکری چندانی ندارید و می خواهید یک فنجان چای میل کنید، می توانید کتاب را جایگزین تلفن همراه خود کنید و با مطالعه کردن علاوه بر افزایش سطح دانش خود، سلامت روان و چشم های خود را نیز حفظ کنید. روزانه ۳۰ دقیقه مطالعه در روز به صورت پیوسته می تواند دامنه اطلاعات شما را وسیع تر کند.

کتاب نخوانید اما کتاب خواندن تجربه شما را افزایش می دهد

در صورتی که شیفه ماجراجویی هستید، خواندن کتاب می تواند شما را به یک ماجراجویی دعوت کند. تجربه هایی که یک نویسنده در یک بازه زمانی به دست آورده است را می توانید به سادگی از طریق دست نوشته های نویسنده به دست آورید. سفر نامه ها، شرح حال ها، زندگی نامه ها و داستان هایی که بر اساس واقعیت های پیش آمده نگارش شده اند همگی می توانند راه مناسبی برای انتقال تجربه از فردی دیگر به شما باشد. حتما لازم نیست که همه چیز را شخصا تجربه کنید بلکه می توانید با مطالعه کردن تجربه دیگران، اطلاعات کافی در آن رابطه را بدست آورید.

کتاب های بیشماری برای مطالعه کردن در دسترس همگان قرار دارد پس شما از کجا می توانید کتاب خواندن را شروع کنید، چه کتاب هایی می تواند با توجه به سلیقه و نگرش شما جذاب تر باشد؟ آیا باید حتما مسافتی را طی کنید تا به یک کتاب فروشی برسید تا بتوانید کتاب خریداری کنید؟

در حال حاضر که بیماری کرونا امکان مراجعه حضوری به کتابفروشی ها را محدود کرده است می توانید از طریق وب سایت های آنلاین کتاب مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید. فروشگاه کتاب آوانگارد با در اختیار داشتن تنوع کتاب های در دسترس به شما این امکان را می دهد که علاوه بر خرید کتاب ها، اطلاعات اولیه در خصوص آن ها را به دست آورید و از طرفی اطلاعات اولیه در رابطه با محتوای هر کتاب را نیز به دست آورید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها