|
کدخبر: 171528

۸ غذایی که بعد از جراحی چاقی باید از آن اجتناب کنید

من نگران اینم که بعد از جراحی کاهش وزن بعضی از غذاها برای همیشه از زندگی من حذف شوند ... واقعا اینطوریه ؟ آیا غذاهایی وجود دارد که بعد از جراحی چاقی نتوانم آنها را بخورم ؟

سبک زندگی ۸ غذایی که بعد از جراحی چاقی باید از آن اجتناب کنید

برای داشتن تغذیه مناسب و کاهش وزن خوب ، پرهیز از برخی غذاها پس ازعمل ضروری است.

بعد از اینکه از بیمارستان به خانه رفتید ، به شما آموزش داده می شود که رژیم بگیرید. این رژیم می تواند کاملاً متفاوت از رژیم های قبل از جراحی باشد. رژیم غذایی بعد از جراحی معمولا شامل ۳ یا ۴ مرحله است : از مایعات شروع می شود ، تا بعضی از پختنی ها سپس غذاهای سبک تر و نهایتا می رسید به غذاهایی که میتوانید بخورید از این به بعد. چند ماه اول بهبودی بعد از عمل جراحی ، رفته رفته از مصرف مایعات به غذاهای جامد می رسید ، مانند کودکی که تازه از شیر مادر میگیرنش ... 

بعضی از بیماران جراحی چاقی این اشتباه را می کنند که فکر می کنند وقتی آزادند غذای جامد بخورند می توانند هرچه دوست دارند مصرف کنند. برخی دیگر فکر می کنند برای همیشه از برخی غذا ها در زندگیشان محروم هستند. هر دو باور غلط است - بیشتر بیماران قادر به تحمل بیشتر غذاها خواند بود اما گاهی استثنا هم وجود دارد. در اینجا به هشت ماده غذایی که باید بعد از جراحی چاقی اجتناب کنید اشاره می کنیم :

۱) غذا با بدون کالری

از آنجایی که معده شما بعد از جراحی چاقی تقریباً به اندازه یک تخم مرغ است ، باید با انتخاب رژیم های عاقلانه ، به اندازه کافی تغذیه روزانه داشته باشید. رژیم پس ازجراحی چاقی به معنای پرهیز از غذاهایی است که ارزش غذایی کمی دارند یا تأمین کننده جدی غذایی نیستند. شامل شیرینی ، ، چیپس ، چوب شور ، کیک برنجی و پاپ کورن و غیره ... اگر این غذاها را بخورید ، ممکن است در نهایت دچار کمبود غذایی شده و یا دوباره وزن خود را افزایش دهید. غذاهای مملو از شکر یا سرخ شده می تواند منجر به بیماری به نام "سندرم دامپینگ" شود که در آن این غذاها پس از خوردن ، سریعاً در روده بزرگ ریخته می شوند. سندرم دامپینگ باعث ضعف ، تعریق سرد ، حالت تهوع و احتمالاً استفراغ و اسهال می شود.

۲) الکل

مشروبات الکلی دارای کالری زیادی است و به عنوان بخشی از رژیم جراحیپس از جراحی باید از آنها دوری کرد.نوشیدنی های الکلی فضای گرانبهایی را در معده شما اشغال می کنند که در طی یک رژیم غذایی بعد از جراحی نیاز به غذاهای پر از ویتامین و مواد معدنی دارد. علاوه بر این ، جذب الکل پس از جراحی به طور چشمگیری افزایش می یابد ، از این رو مصرف اندکی الکل می تواند منجر به مسمومیت شود.

معمولاً به بیماران توصیه می شود هر روز دو لیتر (یا هشت لیوان) آب (یا نوشیدنی) بدون کافئین یا شکر بنوشند. مهم است که به یاد داشته باشید ۳۰ دقیقه قبل یا بعد از غذا نوشیدنی ننوشید. این روش که برای هر رژیم جراحی کاهش وزن ضروری است ، به شما کمک می کند احساس سیری کرده و فضای کیسه خود را برای مواد مغذی صرفه جویی کنید.

۳) غذاهای خشک

از آنجا که در حین خوردن غذا مایعات نمی نوشید ، بهتر است ازغذاهای خشک دست کم در اوایل رژیم جراحی چاقی خودداری کنید. بلعیدن غذاهایی مانند آجیل ممکن است دشوار باشد. می توانید غلات معمولی بخورید اما مطمئن شوید که توسط شیر کم چرب به خوبی نرم شده است. مقدار خیلی کمی از این غذاها را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید آنها را به عنوان بخشی از رژیم جراحی چاقی تحمل کنید یا خیر. اگر اینگونه نیست ، دلسرد نشوید. با بهبودی بیشتر بدن ، ممکن است بعداً درگذشت زمانی از رژیم بتوانید این غذاها را بخورید.

۴) نان ، برنج و ماکارونی

به دلیل داشتن نشاسته در نان ، برنج و ماکارونی ،خوردن این مواد بعد از جراحی می توانند خمیری در گلو ایجاد کنند که بدون مصرف مایعات به سختی بلعیده شوند. در بعضی موارد ، این غذا ها می توانند سوراخ کیسه ای که در معده جدید شما ایجاد شده است را ، مسدود کنند. لازم نیست غذاهای حاوی نشاسته بالا را کاملاً کنار بگذارید ، اما بهتر است در ابتدا از مصرف آنها خودداری کنید. اگر خواستید از آنها بخورید سعی کنید مقدار خیلی کمی مصرف کنید .

۵) میوه ها و سبزیجات 

به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات مغذی مصرف کنید ، اما از مصرف سبزیجایتی که هضم آنها سخت هست و سبزیجات فیبر دار خودداری کنید. کرفس ، ذرت ، کلم بروکلی ، کلم و مارچوبه غذاهایی هستند که به طور قطع در روزهای ابتدایی از مصرف آنها باید اجتناب شود. با گذشت زمان ، ممکن است بتوانید این غذاها را تحمل کنید ، اما در کوتاه مدت ، سبزیجات پخته و نرم بدون پوست بخورید. لوبیا و نخود فرنگی گزینه خوبی است زیرا پروتئین اضافی مورد نیاز شما را فراهم می کند

۶) غذای پرچرب

خوردن غذاهای چرب پس از جراحی ممکن است باعث حالت تهوع شود و برای موفقیت طولانی مدت در کاهش وزن مناسب نیست. گوشت خوک، سوسیس ، کره ، شیر کامل و پنیرهای سفت را کنار بگذارید و به جای آن گزینه های کم چرب انتخاب کنید. گوشت های کم چربی ، ساندویچ ، گوشت گاو بدون چربی ، مرغ ، بوقلمون و پنیرهای کم چرب را انتخاب کنید. خوردن بیش از حد چربی در رژیم غذایی باعث احساس بیماری می شود و ممکن است منجر به سندرم دامپینگ شود.

۷) نوشیدنی های قندی و حاوی کافئین زیاد

هر نوشیدنی همراه با شکر ، شربت ذرت یا فروکتوز چیزی است که باید بعد از عمل بای پس معده از خوردنشان جلوگیری شود. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و برخی از آب میوه ها در حالی که رژیم دارید می تواند منجر به سندرم دامپینگ شود. در عوض ، آب ، نوشیدنی های بسته بندی نشده شیرین ، قهوه بدون کافئین و چای را انتخاب کنید. کافئین منجر به کم آبی بدن می شود ، بنابراین همانطور که به معده کوچکتر خود عادت می کنید ، از آن اجتناب کنید.

۸) گوشت های سخت

یکی از عادت هایی که بیماران چاقی باید در حین رژیم غذایی بعد از جراحی یاد بگیرند خوب جویدن غذا است. هرچه بیشتر بجوید ، بلع و هضم غذای شما آسان تر است. جویدن به ویژه هنگامی که گوشت را با رژیم غذایی چاقی می خورید بسیار مهم است. گوشت بدون چربی یک بخش اساسی از رژیم غذایی شما است زیرا دریافت پروتئین کافی بسیار مهم است. در حالی که به بیشتر جویدن عادت می کنید ، گوشت های بدون چربی را انتخاب کنید. از مقادیر خیلی کوچک شروع کنید. از استیک ، گوشت خوک خرد شده، هات داگ و ژامبون خودداری کنید. در عوض مرغ چرخ کرده یا بوقلمون ، مرغ پخته یا ماهی را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که این این رژیم یک تمرین برای یادگیری خواهد بود و در اینجا تجربیات غذایی شما مانند بیماری های دیگر نخواهد بود - چیزی که می توانید تحمل کنید با یک فرد دیگر یکسان نخواهد بود.به عبارتی بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. با این حال همه باید بتوانند به یک رژیم غذایی لذت بخش دست پیدا کنند .

  • امین ارسالی در

    عالی بود ، ولی خدایی از غذای پر چرب نمیش ه گذشت

  • گلشن ارسالی در

    واقعا اطلاعات مفيدي در اختيار ما قرار دا ديد، ممنونم.

ارسال نظر