|
کدخبر: 169678

۱۰ نکته برای کمک به شما مانند یک محلی در ترکیه چانه زنی کنید

چانه زدن روشی برای زندگی در ترکیه است. این فقط یک تمرین برای تعیین قیمت نیست ، بلکه روشی برای معاشرت است ، به همین دلیل است که اغلب در طول یا بعد از نوشیدن یک فنجان در ترکیه انجام می شود.

آمدن از کشوری که قیمت همه چیز در آن ثابت است ، به این معنی است که وقتی با یک مغازه دار ترک مشتاقانه و معروفه روبرو می شوید ، احساس می کنید همه جا قیمت یکی است. ما به شما اطلاعاتی در مورد فرهنگ معاملات - و چند نکته برای شروع در تور استانبول را ارایه می دهیم البته در سایر مقاصد گردشگری ترکیه این قوانین نیز حاکم است مانند تور آنتالیا که میتوانید با خواندن این مقاله مهارت چانه زنی پیدا کنید.

ترکیه-آگهی۱

۱. آماده شوید تا مدتی را سپری کنید

اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی را برای سفرهای خرید خود اختصاص دهید. خرید در ترکیه یک رسم است ، مثل این نیست که به خانه برگردید که در عرض ۵ دقیقه داخل مغازه باشید و از آن خارج شوید. قبل از شروع کار آماده تبادل سلام دوستانه با فروشنده باشید و احتمالاً در یک مرحله یک فنجان چای تهیه خواهد شد. در حالی که چای خود را می نوشید ، فروشنده شما موردی را که به آن چشم دارید توصیف می کند - ویژگی های منحصر به فرد آن ، کیفیت بالای آن. ممکن است احساس کنید که برای همیشه اینجا خواهید بود اما مطمئن باشید ، این همه بخشی از روند کار است.

۲. تکالیف خود را انجام دهید

قبل از اینکه قیمت های پایین تری بخواهید ، نگاهی به بازار یا منطقه بیندازید تا ببینید فروشندگان دیگر چقدر کالای مشابه را می فروشند. حداقل به دو مکان دیگر سر بزنید تا بتوانید از قیمت مطلع شوید و بنابراین با گفتن اینکه سایر مغازه های اطراف این یا آن مبلغ را شارژ می کنند قدرت چانه زنی خود را در فروشگاه انتخابی خود افزایش دهید.

۳. صورت پوکر خود را تمرین کنید

در مورد مورد انتخاب شده خود خیلی مشتاقانه به نظر نرسید - حتی اگر فکر می کنید یک قالیچه یا چای مناسب را پیدا کرده اید. در طی مراحل معامله فروشنده شما اندازه شما را اندازه می گیرد و سعی می کند اندازه واقعی شما را اندازه بگیرد و آن را بخواهید. اگر فروشنده فکر می کند ممکن است در مورد کالایی بلاتکلیف باشید ، ممکن است قیمت را حتی بیشتر کاهش دهد تا شما را برای خرید فریب دهد. قبل از بازگشت به کالای مورد علاقه خود ، چند کالای دیگر بردارید و به آنها علاقه نشان دهید.

ترکیه-آگهی۲

۴. اعداد را بدانید

یک قانون خوب برای شروع این است که ۳۰-۴۰ درصد از قیمت اعلام شده را کم کنید. مذاکرات را با پرسیدن قیمت فروشنده آغاز کنید و سپس با پیشنهاد پیشنهادی روبرو شوید. اگر مطمئن نیستید ، فقط بگویید که کالای مورد نظر خیلی گران است و منتظر بمانید تا فروشنده یک قیمت جایگزین ارائه دهد. قیمت خیلی پایین ارائه نکنید در غیر این صورت فروشنده فکر می کند شما بازار را نمی شناسید. اگر فروشنده به پیشنهاد شما می خندد یا از او رنجیده عمل می کند ، شما را از این امر منصرف نکنید ، این بخشی از مراسم معامله است. هنگامی که همه راه های دیگر به شکست منجر شد ، کار خود را انجام دهید: شروع به بیرون رفتن از فروشگاه کنید و فروشنده با ارائه یک قیمت تخفیف با شما ارتباط می گیرد.

۵. در مورد بهترین قیمت خود تصمیم بگیرید

همیشه فهمیدن کسی که برای همان مورد هزینه کمتری از شما پرداخت کرده همیشه آزار دهنده است. و به احتمال زیاد ، شما بهترین قیمت را به طور مداوم دریافت نخواهید کرد. ترفند این است که تصمیم بگیرید که چه موردی برای شما ارزش دارد و بیش از این مبلغی پرداخت نکنید. به این ترتیب ، وقتی همه کارها گفته و تمام شد ، همیشه ارزش پول را دریافت خواهید کرد.

۶. بی رحم باشید

اگر فکر نمی کنید بهترین معامله را به دست آورده اید ، آماده کنار رفتن باشید. ارزش پرداخت هزینه ای که از آن راضی نیستید نیست. و اگر معامله افسانه ای انجام دادید و با چهره غم انگیز فروشنده خود روبرو شدید ، احساس گناه نکنید. اگر این به معنای ضرر در یک مورد باشد ، فروشنده مطمئناً چیزی به شما نمی فروشد. برعکس ، آنها احتمالاً فروش بسیار خوبی داشته اند و به همان اندازه شما خوشحال هستند.

۷. پرخاشگر نشوید

در مذاکرات جدی باشید. به یاد داشته باشید که یک نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که این فقط یک فرش است و این شخصی نیست. اگر چانه زنی خود زیاد بکنید ، فروشنده احترام شما را از دست خواهد داد - و احتمال اینکه قیمت خوبی به شما بدهد کمتر خواهد بود.

ترکیه-آگهی۳

۸. چند مورد به معنای تخفیف است

اگر در سفر خرید خود به دنبال چند مورد هستید ، در نظر بگیرید همه چیز را از یک فروشگاه به صورت یکجا خریداری کنید. اگر چندین کالا یا چند چیز مختلف بخرید ، به احتمال زیاد تخفیف خواهید گرفت.

۹. خود را ملزم به خرید نکنید

حتی اگر یک ساعت را در مغازه گذرانده باشید ، چای بنوشید و مواد غذایی شیرین را رد و بدل کنید ، هیچ تعهدی برای خرید آن کالا ندارید. اگر مغازه دار با شکایت از زمانی که با شما سپری کرده اند ، سعی در فروش دارد ، توجه نکنید - فروشندگان به خوبی مراسم چانه زنی در ترکیه را می دانند و مطمئناً فروش آن تضمین نمی شود. با این وجود ، اگر روی قیمتی به توافق رسیده اید ، باید کار مناسب را انجام دهید و معامله را دنبال کنید.

۱۰. فرض کنید قیمت ها به صورت نقدی باشد

قیمت نهایی شما یک قیمت نقدی است. بانک ها در تمام معاملات کارت ضررهای سنگینی می خورند - که گاهی اوقات تا ۶ درصد هم می رسد. هنگام خریدهای بزرگ ، از این موضوع آگاه باشید.

چگونه در یک بازار محلی در استانبول در سال 2023 چانه زنی کنید؟

1 لبخند بزنید، بخندید، بخندید. مودب باشید. ...

2 از خرید صبح زود غافل نشوید. ...

3 قیمت ها را مقایسه کنید ...

4 حدود نصف قیمت اول را پیشنهاد دهید. ...

5 به دنبال ایرادی در محصول باشید. ...

6 پرداخت نقدی ...

7 بیش از یک کالا بخرید. ...

8 بدانید چه زمانی صحبت را متوقف کنید.

منبع: قیمت تور آنتالیا

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها