|
کدخبر: 166528

معرفی ارزان ترین سنگ پله برای استفاده در ساختمان های مختلف

با شنیدن عبارت سنگ‌ پله ارزان حتما این تصور ایجاد می‌شود که سنگ پله‌هایی با کیفیت پایین مد نظر ماست، اما در بحث سنگ‌های ساختمانی منظور از سنگ ارزان سنگی است که مناسب‌ترین کیفیت را به همراه نازل‌ترین قیمت داشته باشد.

سبک زندگی معرفی ارزان ترین سنگ پله برای استفاده در ساختمان های مختلف

در این نوشتار با انواع سنگ پله با ویژگی و قیمت‌های مختلف آشنا خواهیم شد.

سنگ پله

پله‌های ساختمان راهی برای ارتباط بین طبقات ساختمان هستند، به همین دلیل یکی از مسیرهای پر رفت و آمد ساختمان به شمار می‌آیند. با توجه به این موضوع سنگ پله می‌بایست سنگی مقاوم در برابر ضربه و سایش باشد تا بتواند در زمان‌های طولانی در ساختمان جوابگو باشد. سنگ‌هایی نظیر سنگ مرمریت این ویژگی را دارا هستند و برای بخش پله ساختمان بسیار کارآمد خواهند بود. هرچه سنگ پله متراکم‌تر باشد دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت از این لحاظ سنگ‌های گرانیت مانند سنگ نهبندان از پرکاربردترین سنگ‌های پله به شمار می‌آیند و همچنین جزء سنگ پله ارزان نیز محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های سنگ پله

همانطور که می‌دانید نمی‌توان هر نوع سنگی را برای پله ساختمان استفاده کرد، چرا که سنگ پله باید ویژگی‌ها و مزیت‌های مخصوص به خود را داشته باشد. ویژگی سنگ پله‌ای که برای خارج و داخل ساختمان استفاده می‌کنید امکان دارد یکسان باشد. در مورد خرید سنگ پله :

  • اولین نکته رنگ و بافت سنگ است. رنگ و بافت سنگ پله می‌بایست با سایر سنگ‌های ساختمان تناسب داشته باشد تا هارمونی و زیبایی ساختمان حفظ شود.

  • سنگ مناسب پله باید صیقلی و قابل شستشو باشد، تا به راحتی بتوان آن را نظافت کرد.

  • سنگ پله باید در برابر سایش و ضربه مقاومت از خود نشان دهد و به زودی از بین نرود.

در هنگام خرید سنگ پله ارزان دقت داشته باشید که سنگ منتخب شما تمامی ویژگی‌های لازم برای سنگ پله را که در این قسمت به آن‌ها اشاره شد را داشته باشد.

سنگ-آگهی۲

انواع سنگ پله ارزان

سنگ‌های ساختمانی مختلفی وجود دارند که می‌توان از آنها به عنوان سنگ پله ساختمان استفاده کرد. این سنگ‌ها هر کدام ویژگی خاصی دارند و با توجه به نوع نیاز خود می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید. از بین سنگ‌های طبیعی سنگ پله مرمریت، سنگ پله گرانیت و سنگ پله تراورتن به عنوان سنگ پله ارزان شناسایی می‌شوند. اما در این میان، سنگ پله مرمر از دسته سنگ‌های پله گران قیمت بوده و در ساختمان‌های لوکس به کار برده می‌شود. سنگبری آتاسنگ که با عنوان بهترین عرضه کننده سنگ پله اصفهان  در شهرک صنعتی محمودآباد شناخته می‌شود، انواع سنگ پله را با بهترین کیفیت فرآوری می‌کند و درابعاد مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

سنگ پله مرمریت

از پرکاربردترین سنگ‌های پله می‌توان به سنگ پله مرمریت اشاره کرد. این سنگ به دلیل بافت متراکم، جذب آب پایین و سایر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، انتخاب بسیار مناسبی برای سنگ پله است. سنگ پله مرمریت، سنگ پله ارزان به شمار می‌رود و به همین دلیل طرفداران زیادی از جمله سازندگان مطرح را به خود جلب کرده است و به عنوان ارزان‌ترین سنگ پله نیز شناسایی می‌شود. این سنگ پله تنوع زیادی در طرح و رنگ داشته و دست مشتری را برای انتخاب باز نگه داشته است. سنگ مرمریت دارای سورت‌بندی و دسته‌بندی مختلفی است که هر کدام از آنها ویژگی و مزیت خاص خود را دارند. این شما هستید که با توجه به نوع ساختمان و سلیقه خود می‌توانید سنگ پله از نوع مرمریت را انتخاب کنید.

سنگ پله گرانیت

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های بسیار مهم است که در زمینه سنگ پله کاربردهای زیادی دارد. از گذشته تا به امروز در بسیاری از ساختمان‌ها از سنگ گرانیت در پله ساختمان استفاده می‌کنند. از مزیت‌های سنگ پله گرانیت می‌توان به مقاومت بسیار بالای این سنگ در مقابل ضربه، سایش و حتی آتش‌سوزی اشاره کرد. البته سنگ گرانیت به علت وزن بالایی که دارد به بار مرده ساختمان نیز اضافه می‌کند، در زمان انتخاب سنگ پله این موضوع را نیز در نظر داشته باشید. هرچه سنگ گرانیت دارای طرحی یکنواخت و یکدست‌تر باشد، قیمت بالاتری نسبت به سایر سورت‌ها خواهد داشت. اما به صورت کلی سنگ گرانیت از سنگ پله های ارزان به شمار می‌رود مانند سنگ گرانیت نهبندان.


سنگ-آگهی۳

قیمت سنگ پله

پله‌های یک ساختمان همانطور که در بندهای قبلی هم اشاره شد در معرض رفت و آمدهای زیادی هستند، در نتیجه باید سنگ پله دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی باشد. این ویژگی‌ها می‌توانند عوامل باشند که بر روی قیمت سنگ پله نیز تاثیراتی داشته باشند. اولین عامل ابعاد و ضخامت سنگ پله است، هرچه ضخامت و ابعاد سنگ پله بیشتر باشد، قاعدتاً از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. سورت سنگ و کیفیت آن نیز عامل دیگری است که می‌تواند تعیین کننده قیمت سنگ باشد. مسلماً سنگ‌هایی با کیفیت سوپر قیمت بیشتری دارند. رنگ سنگ پله نیز دارای اهمیت ویژه ای می‌باشد. هر چه سنگ پله یک‌دست و یکرنگ‌تر باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. تمام عوامل ذکر شده می‌توانند به نوعی در قیمت سنگ پله تاثیرگذار باشد، بنابراین برای خرید سنگ پله ارزان باید این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • حمید گودرزی ارسالی در

    من خودم حدود 15 ساله تو کار ساختمان هستم به نظر من هیچ سنگی برای پله بهتر از گرا نیت نیست. بهر حال مطلب جالبی بود خیلی مم نون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها