|
کدخبر: 143347

ایستاده غذا خوردن چه عوارضی دارد؟

یک متخصص تغذیه گفت: زمانی که ایستاده غذا می‌خورید بدن نمی‌تواند گوارش خوبی داشته باشد.

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه، گفت: به طور کلی یک اصل برای خوردن غذا که شامل زمان، مکان و حالت درست است باید همیشه رعایت شود. در صورت رعایت این وضیعت‌های صحیح، خوردن غذا با حالت آرامش انجام می‌شود. در صورتی که غذا را در شرایط استرس و یا به صورت ایستاده بخورید، درک درستی از مقدار و طعم غذا نخواهید داشت.

او افزود: تحقیقات نشان می‌دهد ارزیابی چشایی در افرادی که به حالت نشسته غذا می‎خورند، به مراتب بیشتر از افرادی است که در حالت ایستاده غذا می‌خورند. در واقع غذا خوردن به حالت نشسته، سیستم گوارش شما را دچار اختلال نمی‌کند.

 اولیایی گفت: زمانی که سرپا غذا می‌خورید بدن نمی‌تواند گوارش خوبی داشته باشد و به درستی غذایی که دریافت کرده را هضم کند. برای همین حتماً زمانی را برای خود و غذا خوردنتان اختصاص دهید تا از هر لقمه ای که به دهان می‌برید، استفاده کنید.

 او در ادامه بیان کرد: هر نوع عملی که منجر به ایجاد استرس و سرعت بالای غذا خوردن می‌شود را از خود دور کنید زیرا استرس، کار گوارش را دچار اختلال جدی می‌کند. نشسته و در حالت آرام غذا خوردن به تعادل غذایی کمک کرده و اجازه نمی‌دهد که بدن دچار مشکلاتی مانند چاقی و اضافه وزن شود.

 اولیایی در پایان تصریح کرد: توصیه می‌کنیم تا حد امکان بهترین حالت، زمان و مکان را برای غذا خوردن خود اختصاص دهید. حداقل زمان غذا خوردن بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است تا فرآیندهای کامل مربوط به هضم و جذب انجام شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها