|
کدخبر: 141097

داروی درمان بی‌خوابی را بشناسید

راملتون دارویی است که برای درمان بی‌خوابی تجویز می‌شود، این دارو به فرد کمک می‌کند تا بتواند به راحتی به خواب رفته و استراحت کامل داشته باشد.

راملتون مانند یک ماده طبیعی به نام ملاتونین عمل می‌کند که توسط بدن شما تولید می‌شود و به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می‌کند، این دارو خوراکی بوده و معمولاً ۳۰ دقیقه قبل از خواب مصرف می‌شود.

راملتون نباید با وعده غذایی پرچرب یا بلافاصله بعد از آن مصرف شود زیرا چربی می‌تواند بر عملکرد این دارو تأثیر بگذارد.

تا زمانی که فرد وقت کافی برای خواب کامل شبانه نداشته باشد (حداقل ۷ تا ۸ ساعت طول بکشد) نباید این دارو را مصرف کند، دوز مصرفی بر اساس شرایط پزشکی و پاسخ به درمان تعیین می‌شود.

در صورت تغییر در خلق و خو (مثل احساس افسردگی) بیمار باید موضوع را به پزشک معالج اطلاع دهد، در زمان مصرف این دارو بیمار باید از فعالیت‌هایی همچون رانندگی که به هشیاری نیاز دارد پرهیز کند.

با مصرف این دارو ممکن است سرگیجه، خستگی یا خواب آلودگی در روز اتفاق بیفتد که در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض باید به پزشک معالج اطلاع داده شود.

بثورات پوستی، خارش و تورم (به خصوص در صورت، زبان و گلو)، سرگیجه شدید و مشکل تنفس از عوارض جانبی نادر ولی جدی مصرف این دارو است که در صورت مشاهده هر یک از این موارد باید مصرف دارو قطع و فرد تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر