|
کدخبر: 137322

رفع بوی بد عرق زیر بغل با چند راه خانگی

به گزارش بهداشت نیوز ،دلایل بسیار زیاد و مختلفی در بوجود آمدن بوی بدن در انسان‌ها وجود دارد. برای مثال، بعضی از بیماری‌ها چه در انسان‌ها و چه حیوانات عامل ایجاد بو هستند. به طور کلی بوی بدن ناخوشایند است و می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در زندگی روزمره ما شود. در انسان‌ها، بوی بدن ناشی از غدد پوست یا باکتری‌ها است. علاوه بر این، هر نوع پوستی بوی متفاوتی دارد و ناحیه زیر بغل یکی از اصلی‌ترین قسمت‌هایی است که در مقایسه با سایر بخش‌ها به دلیل حالت و محل قرار گرفتن بیش‌تر هم در معرض بو گرفتن قرار می‌گیرد.

رفع بوی بد عرق زیر بغل با سرکه

بوی بدن می‌تواند در هر قسمت از بدن مثل زیر‌بغل، بازوها، ناحیه تناسلی، مو و غیره ایجاد شود. در حقیقت، میزان بالای pH، محیط بسیار مناسبی برای رشد و تولید مثل باکتری‌ها به وجود می‌آورد. خوش‌بختانه، استفاده از سرکه سیب می‌تواند به صورت طبیعی باکتری‌ها را از بین ببرد. در این شیوه درمانی ساده اما بسیار موثر کافی است تا یک تکه پنبه را در مقداری سرکه سفید فرو ببرید و بعد آن را زیر بغل خود یا هر قسمت دیگری که لازم است بمالید. روش دیگری که می‌توانید انجام دهید استفاده از بطری است که بتوانید با استفاده از آن مقداری سرکه را زیر بغل خود اسپری کنید. مقداری سرکه را در آن بریزید و بعد از حمام آن را زیر بغل‌تان اسپری کنید. توجه داشته باشید هم‌زمان با مصرف سرکه از خشبو‌کننده‌ها یا دئودرانت‌ها (ضد تعریق) استفاده نکنید. برای رفع بوی بد نواحی تناسلی می‌توانید مقداری سرکه را با آب رقیق کنید و از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید بعد از اصلاح به هیچ‌ وجه از سرکه استفاده نکنید، این کار باعث سوزش بیش از اندازه پوست می‌شود.

 رفع بوی بد عرق زیر بغل با آب‌ لیمو

اگر با استفاده از سرکه نتیجه دلخواه‌تان حاصل نشد از آب‌لیمو تازه استفاده کنید. این ترکیب عالی باعث کاهش میزان pH پوست‌تان می‌شود و در مقایسه با سرکه برای پوست‌های حساس گزینه مناسب‌تری خواهد بود. کافی است تا آب ۱ لیمو را بگیرید و آن را با نصف فنجان آب ترکیب کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوست‌تان بمالید. یا برای جایگزین ۱ لیمو را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و به آرامی روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید.

 رفع بوی بد عرق زیر بغل با جوش‌ شیرین

این درمان برای افرادی مناسب است که میزان تعریق بدن‌شان زیاد است و معمولا عرق‌شان بوی تندی هم دارد. جوش شیرین می‌تواند با ترکیب شدن با سایر مواد طبیعی اثر‌بخشی بیشتری داشته باشد. برای مثال مقداری جوش‌شیرین را با مقداری آب‌لیمو ترکیب کنید و از آن به شیوه‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید.

- جوش‌شیرین و آب‌لیمو را با هم ترکیب کنید تا خمیر شوند.

- خمیر به دست‌آمده را برای مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر بمالید.

- بعد از گذشت مدت زمان لازم به شیوه عادی و همیشگی حمام کنید.

 رفع بوی بد عرق زیر بغل با نشاسته ذرت

اگر شما هم مثل ما، طرفدار استفاده از درمان‌های خانگی و طبیعی هستید، نشاسته ذرت می‌تواند انتخاب بسیار مناسب و درستی باشد تا باکتری‌هایی که عامل ایجاد این بوی ناخوشایند هستند را به صورت طبیعی از بین‌ ببرند. در این شیوه درمانی می‌توانید به صورت همیشگی حمام کنید و بعد از اینکه بدن‌تان را خشک کردید کمی نشاسته ذرت به نواحی مورد نظر مخصوصا زیر بغل بمالید و یا به عنوان جایگزین کمی نشاسته ذرت را همراه با جوش‌شیرین مخلوط کنید و برای پیشگیری از تعریق زیاد و بوی بد، برای نواحی مورد نظر استفاده کنید.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر