|
کدخبر: 136781

برای پیشگیری از پوکی استخوان چی بخوریم؟

پوکی استخوان یک عارضه رایج به ویژه در بین خانم هاست که با افزایش سن شدیدتر هم می شوند، در این مطلب به مواد غذایی اشاره می شود که می توانند از بروز پوکی استخوان پیشگیری کنند

یک مطالعه نشان داده است که بین کمبود منیزیم و پوکی استخوان ارتباطی نزدیک وجود دارد و کمبود آن بر سلامت مفاصل و استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد.

این مطالعه به برخی غذا‌ها و محصولات زیادی که می‌توانند کمبود منیزیم در بدن را جبران کنند اشاره کرده که این غذاها به شرح ذیل است:

۱. سبزیجات

از مهمترین غذا‌های حاوی منیزیم می‌توان به سبزیجاتی مانند اسفناج و چغندر اشاره کرد که یکی از منابع اصلی و سرشار از منیزیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی مورد نیاز بدن به شمار می‌روند که با بیماری‌ها مقابله کرده و برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

 ۲. کاکائو

کاکائو خام، بزرگترین منبع منیزیم است که به کاهش فشار خون، حفظ سلامت قلب و استخوان‌ها کمک می‌کند.

 ۳. حبوبات

حبوباتی مانند لوبیا، لوبیای سویا، عدس و نخود نیز از منابع مهم حاوی منیزیم هستند.

۴. آووکادو

آووکادو حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و چربی‌های مفید برای قلب است. یک آووکادو با اندازه متوسط حاوی ۵۸ میلی گرم منیزیم است؛ بنابراین این میوه ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را تأمین می‌کند.

۵. موز

موز نیز به غنی بودن از پتاسیم و همچنین منیزیم مشهور است، که هر دو این مواد در کنار ویتامین‌های دیگر مانند "ویتامین B" و فیبر، به کاهش فشار خون و درمان گرفتگی عضلات نیز کمک می‌کند. یک دانه موز بزرگ حاوی ۳۷ میلی گرم منیزیم است که ۹ درصد نیاز روزانه ماست.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر