|
کدخبر: 136115

مشاغل متخلف چگونه جریمه می‌شوند؟

با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا، از ٢٠ آبان ماه فعالیت تمام مشاغل غیرضروری در ۲۵ مرکز استان از جمله تهران تا ساعت ١٨ مجاز و مشاغل گروه ٣ و ٤ نیز به طور کلی تعطیل شدند.

 اما با توجه به ادامه اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل هستند و قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا خواهد شد.

طبق گفته علیرضا دلاوری معاون بهداشت ستاد کرونای استان تهران در رابطه با نحوه برخورد با اصناف و بخش‌هایی که طی این دو هفته محدودیت‌ها و تعطیلی را رعایت نمی‌کنند، ضابطان قضایی اقدام می‌کنند و همچنین بازرسان و رابطان بهداشتی ستاد تهران نیز طی این دو هفته فعالانه‌تر از گذشته نظارت‌ها را تشدید کرده و بر اساس کد تعیین‌شده برای هر بخش و فروشگاه، در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها، برای بار اول اخطار و برای بار دوم پلمب را در نظر گرفته است.

بهنام نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران نیز اخیرا از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر خبر داده و گفته که از اول آذر به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می‌کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها