|
کدخبر: 135770

تشخیص کرونا در خانه ممکن شد

سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) استفاده اضطراری برای نخستین آزمایش خانگی تشخیص ابتلا به کووید-۱۹ را تایید کرد.

به گزارش سی‌ان‌بی سی، این سازمان تست یک‌بارمصرف را که طی ۳۰ دقیقه نتیجه می‌دهد برای افراد ۱۴ سال به بالا در صورت مشکوک بودن به بیماری کووید-۱۹ تایید کرده است.

این کیت که توسط یک شرکت خصوصی زیست‌فناوری، مستقر در کالیفرنیا (Lucira Health) تولیدشده است، برای استفاده در بیمارستان‌ها نیز مجوز دریافت کرده است البته باید نمونه بیماران زیر ۱۴ سال توسط یک ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی جمع‌آوری شود.

 آژانس قیمت این آزمایش را اعلام نکرده است اما وب‌سایت این شرکت گفته است که این آزمایش "با هزینه کمتر از ۵۰ دلار" انجام می‌شود.

استفان هان، عضو کمیسیون FDA در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: "درحالی‌که آزمایش‌های تشخیصی کووید-۱۹برای جمع‌آوری در خانه مجاز است اما کیت کنونی، نخستین نوع است که مجوز کامل نتیجه آزمایش در خانه را دریافت کرده است.

وی افزود: "این آزمایش جدید، پیشرفت مهم تشخیصی در بیماری همه‌گیر و کاهش بار عمومی انتقال بیماری است. "

آزمایش سواب بینی این کیت، شامل قرار دادن نمونه سواب بیمار در ویال دستگاه است و نتایج آن در عرض ۳۰ دقیقه بر روی صفحه‌نمایش قابل‌مشاهده است.

FDA خاطرنشان کرد: افرادی که آزمایش مثبت دارند باید خود را قرنطینه کرده و از ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خواستار مراقبت‌ بیشتر باشند. افرادی که جواب آزمایش منفی دارند و علائم مشابه کووید-۱۹ را تجربه می‌کنند نیز باید با ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی مشاوره کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر