|
کدخبر: 135580

هنگام ابتلا به آنفولانزا کدام مواد غذایی را مصرف کنیم؟

آنفلوانزای فصلی با شروع ناگهانی تب، سرفه (معمولاً خشک)، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، ضعف شدید (احساس ناخوشایند)، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می‌شود.

هر سال با شروع فصل سرما آنفولانزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می‌کند. آنفلوانزای فصلی با شروع ناگهانی تب، سرفه (معمولاً خشک)، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، ضعف شدید (احساس ناخوشایند)، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می‌شود. سرفه شدید است و می‌تواند ۲ یا بیشتر از ۲ هفته طول بکشد. در بیشتر افراد تب و علائم دیگر طی یک هفته بهبود می‌یابند بدون اینکه نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند. اما آنفلوانزا می‌تواند باعث بیماری شدید یا مرگ به‌خصوص در افراد در معرض خطر شود.

مؤثرترین راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است. واکسن‌های ایمن و موثر در دسترس هستند و بیش از ۶۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصونیت واکسیناسیون به مرور زمان از بین می‌رود، بنابراین واکسیناسیون سالانه برای محافظت در برابر آنفولانزا توصیه می‌شود.

حال اگرمبتلا به این بیماری شدید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

در خانه بمانید و استراحت کنید.

از دست دادن و روبوسی و تماس با دیگران خودداری کنید.

مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

در زمان ابتلا به آنفولانزا از میوه و سبزیجات که منبع غنی ویتامین C مانند انواع مرکبات، سبزیجات رنگ زرد و نارنجی همچون کدو حلوایی، هویج، شلغم، لبو و انواع کلم مثل کلم بروکلی مصرف کنید.

مایعات گرم همچون چای به خصوص چای سبز به خاطر آنتی اکسیدانی‌های موجود و دم کرده پونه و آویشن مصرف کنید.

حتما در این دوران از سوپ مرغ به همراه سبزیجات فراوان استفاده کنید.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر