|
کدخبر: 134908

کی می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم؟

یک متخصص عفونی گفت: اگر دو نفر ماسک زده باشند و فاصله کمتر از یک متر داشته باشند باز یک تا دو درصد احتمال ابتلا از فرد مبتلا به فرد دیگر وجود دارد بنابراین رعایت فاصله خیلی مهم است به همین دلیل توصیه می‌شود تجمع نداشته باشیم.

سبک زندگی کی می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم؟

دکتر علیرضا سلیمانی با بیان اینکه در پیشگیری از کرونا ماسک زدن از خانه تا خانه بسیار مهم است گفت: اگر بالای ۹۰ درصد افراد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

سلیمانی افزود: اگر دو نفر ماسک زده باشند و فاصله کمتر از یک متر داشته باشند باز یک تا دو درصد احتمال ابتلا از فرد مبتلا به فرد دیگر وجود دارد بنابراین رعایت فاصله خیلی مهم است به همین دلیل توصیه می‌شود تجمع نداشته باشیم و در جاهای شلوغ و پر ازدحام حضور پیدا نکنیم.

.سخنگوی ستاد کرونا استان البرز با بیان اینکه بهداشت دست در پیشگیری از کرونا بسیار مهم است گفت: برای استفاده از دستکش توصیه این است از دستکش برای کار مشخص در یک زمان مشخص استفاده شود به طور مثال در پمپ بنزین دستکش استفاده کرده را بعد از اتمام کار پمپ بنزین، در سطل زباله می‌اندازیم و از آن محیط خارج می‌شویم و دست خود را ضدعفونی می‌کنیم؛ اینکه از صبح تا شب همه کارها را با دستکش انجام دهیم به موبایل دست بزنیم، رانندگی کنیم و... به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.سلیمانی در پایان تاکید کرد: با رعایت سه اصل ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها می‌توانیم از بروز بیماری کرونا، آنفلوآنزا و هر بیماری تنفسی دیگر که در این فصل سال که شیوع بیشتری دارد جلوگیری کنیم.

منبع: بهار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها