|
کدخبر: 128011

مراسم ختم هزار نفری در روزهای کرونا!

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بخشدار، شورای شهر و مسئولان تاکستان باید پاسخگو باشند که در ایام اوج کرونا چرا از برگزاری مراسم چهلم با حضور هزار نفر و پذیرایی به‌صرف ناهار جلوگیری نکردند؟

سبک زندگی مراسم ختم هزار نفری در روزهای کرونا!

علی فخار سلیمانی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۰ مهر ماه در سالن مدیرت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ مورد ابتلا جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند و مجموع بیماران بستری به ۳۵۲ نفر رسید، درحال‌حاضر ۸۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند، همچنین ۳۶ نفر با حال وخیم و ۸ نفر در انتظار تخت icu قرار دارند.

وی افزود: درحال‌حاضر ۷۸ درصد مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاهی، ۱۷ درصد در بیمارستان تأمین اجتماعی و ۸/۴ درصد در بیمارستان‌های خصوصی بستری هستند؛ ۱۹ درصد تخت‌های بیمارستانی استان قزوین در اختیار بیمارستان خصوصی قرار دارد بنابراین انتظار می‌رود در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشند.

 دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: روز گذشته ۶ فرد مبتلابه کرونا در استان قزوین جان خود را از دست دادند که با احتساب آن تاکنون ۶۸۹ فوتی در اثر ابتلا به کرونا داشتیم.

روند مبتلایان به کرونا در قزوین افزایشی است

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، باید روزانه ۱۰ هزار تست به میزان تست‌ها اضافه شود که اگر این اتفاق بیفتد میزان شناسایی بیماران افزایش پیدا می‌کند؛ روند تعداد مبتلایان به کرونا در استان قزوین افزایشی است بنابراین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش پیدا کند.

فخار سلیمانی اظهار کرد: درحال‌حاضر بیشترین حجم بیماران ما در بیمارستان بوعلی است، هرم سنی بیماران نیز نشان می‌دهد که سالمندان در معرض خطر قرار دارند و باید برای این گروه سنی برنامه‌های جدی صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین ۴۹ درصد است، هرچقدر میزان رعایت پروتکل کاهش پیدا کند شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم بنابراین باید نسبت به آن حساسیت داشته باشیم، اگر در حوزه پیشگیری فعالیت خوبی نداشته باشیم با تکمیل شدن تخت‌ها مشکل امنیتی پیدا می‌کنیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: از هفته گذشته محدودیت‌های کرونایی در قزوین اجرا شده است اما نگاهی به شهر نشان می‌دهد که مصوبات اجرایی نمی‌شود و نظارت درستی بر آن وجود ندارد؛ محدودیت یک‌هفته‌ای صرفاً بر روی کاغذ بوده و خروجی آن در شهر دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه برگزاری مراسم تحریم در استان ممنوع است و تردد شهروندان در آرامستان‌ها به‌جز آخر هفته آزاد بود اما روز جمعه شاهد ترافیک عظیمی در آرامستان بودیم علی‌رغم این تأکیدات رعایت پروتکل در آرامستان‌ها ۲۵ درصد بوده است.

فخار سلیمانی یادآور شد: تاکستان ۵ ماه است که در وضعیت قرمز قرار دارد اما رعایت پروتکل در این شهرستان بسیار پایین است به‌طوری‌که روز اربعین در یکی از شهرهای تاکستان مراسم چهلم فردی برگزار شده است و هزار نفر در منزل شخصی به‌صرف ناهار پذیرایی شدند، بخشدار و مدیران تاکستان باید پاسخگو باشند که برای عدم برگزاری این مراسم چه اقداماتی انجام دادند درحالی‌که دعوت به مراسم از دو روز قبل بوده است؟

وی تأکید کرد: بازدید از واحدهای تولیدی نیز یکی از مواردی است که باید انجام می‌شد، بازدید از شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شد اما رعایت پروتکل در این ساختمان بسیار ضعیف است درحالی‌که این دستگاه خودش باید بر کارگاه‌های صنعتی نظارت داشته باشد، در یک کارگاه صنعتی اول مهر یک نفر به کرونا مبتلا شده اما در چهار مهر این میزان به سه نفر افزایش پیداکرده است، متأسفانه تعداد مبتلایان این واحد در روز ۱۲ مهر ماه به ۲۰ نفر رسید درحالی‌که ابتلای فرد در روز اول به واحد تولیدی اطلاع داده‌ شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: سطوح نظارت در دستگاه‌ها و واحدها باید رعایت و مصوبات ستاد، اجرایی شود، مصوبات ستاد عملاً اجرایی نمی‌شود و گاهی در زمان تذکر با ما برخورد فیزیکی می‌شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها