|
کدخبر: 127988

درمان درد‌های ناشی از کرونا با این روش

یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی، درد است که در میان انواع درد، سر درد و کمر درد رایج‌ترین موارد است.

سبک زندگی درمان درد‌های ناشی از کرونا با این روش

حسن محمدی، فلوشیپ و فوق تخصص کنترل و درمان درد گفت: اگر درد بیش از اندازه طول بکشد یا مدت زمان ماندگاری آن بیش از سه تا ۶ ماه باشد، درد مزمن است.

وی تاکید کرد: پس از تغییر سبک زندگی، انجام فیزیوتراپی و استفاده از دارو‌های ساده مانند مسکن مد نظر است همچنین باید توجه داشت که اگر مصرف دارو‌های مسکن بدون دلیل و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خون‌ریزی در فرد ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد تصریح کرد: در صورتی‌ که از طریق روش‌های گفته شده، درد بهبود پیدا نکند و درمان نشود از راهکار‌هایی مانند اُزن درمانی، تزریق ژل و لیزر و در نهایت جراحی استفاده می‌شود.

محمدی درباره درد‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ یادآوری کرد: شایع‌ترین درد‌ها به دلیل ابتلا به کرونا ویروس، سر درد است همچنین درد‌های استخوانی و عضلانی اطراف ستون فقرات و عضلات می‌تواند برای بیمار کلافه‌کننده باشد که بهترین درمان درد ناشی از این ویروس، دارو درمانی و استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و استفاده از آسپرین برای مبتلایان به این عارضه که به ویژه تب‌های ویروسی دارند، به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها