|
کدخبر: 125162

تاثیر مثبت خواب بر درمان سریع تر کرونا ویروس

با توجه به تحقیقات تیم پیژامه به نظر می رسد کرونا شباهت های زیادی به آنفولانزا دارد و معمولاً با تب و سرفه همراه است که هر دو عاملی برای پایین آورد سطح کیفیت خواب شماست و باعث کاهش میزان خواب عمیق شما خواهد شد.

سبک زندگی تاثیر مثبت خواب بر درمان سریع تر کرونا ویروس

پس بهتر است در صورتی که تب دارید با توجه به دستور پزشک قبل از رفتن به تخت خواب از داروهای تب بر استفاده کنید زیرا آثار این نوع داروها حدود ۴ تا ۸ ساعت خواهد بود.

پاشویه و استفاده از حوله خیس روی پیشانی قبل از خواب نیز میتواند موثر باشد تا هم تب شما را کاهش دهد هم به بالا بردن کیفیت خواب شما کمک کند.

در کنار مصرف تب بر ها، اگر سرفه می کنید بهتر است از دمنوش هایی مثل آویشن و عسل، چای گرم، دمنوش های زنجبیل و لیمو و … و یا داروهای ضد سرفه استفاده کنید و یک لیوان آب در کنار تخت خود بگزارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

چگونه خواب می تواند به درمان کرونا ویروس کمک کند؟

اگر شما به کرونا ویروس مبتلا هستید، (امیدواریم هرچه زودتر سلامتی خود را بدست بیاورید) یک درمان اساسی و طبیعی برای شما خوابیدن است! خوابیدن همیشه در زمان بیماری یکی از راه هایی است که به بدن شما کمک می کند تا انرژی خود را حفظ کرده و برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و میکروب ها از این انرژی استفاده کند. این مساله در مورد کرونا ویروس نیز کاملا صادق است. (خواب و کرونا با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند)

خوابیدن بخش مهمی از روند درمان و بهبودی افرادی است که به این بیماری مبتلا شده اند، زیرا بدن در هنگام خواب فرصت کافی برای مقابله و ترمیم خود پیدا خواهد کرد. خواب کافی و با کیفیت باعث میشود بدن شما بر روی درمان و مقابله با ویروس متمرکز شود این مهم باعث کوتاه تر شدن دوران بیماری نیز خواهد شد.

شاید خنده دار به نظر برسد اما یکی از توصیه های ما به شما در این دوران، انتخاب کالای خواب مناسب در زمان استراحت شماست پس به دقت بالش، تشک و الباقی لوازمی که برای خوابیدن لازم دارید را انتخاب کنید.

چگونه در برابر کرونا ویروس از خود و خانواده مان محافظت کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: باور کنید یا نه، محافظت از خانواده در برابر کرونا ویروس به معنای استفاده از حجم انبوهی از دستمال کاغذی و مواد شوینده نیست! بلکه کافی است مانند انواع آنفولانزا برخورد بهداشتی صحیحی داشته باشید.

دست های خود را به صورت مستمر بشویید

از دست زدن به صورت خود پرهیز کنید.

اگر بیمار هستید یا حس میکنید بیمارید در خانه بمانید.

از ورود به فضاهایی که در آن ازدحام جمعیت وجود دارد پرهیز کیند.

هنگامی که سرفه یا عطسه میکنید، جلوی بینی و دهان خود را بگیرید

سطوح را به صورت مستمر ضد عفونی

آرامش خود را حفظ کنید و مثیت اندیش باشید

 

منبع: همگردی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها