|
کدخبر: 121500

دوش آب سرد با پوست چه می‌کند؟

دوش آب سرد علاوه بر فوایدی که برای سلامت جسمی و روحی بدن دارد و انرژی و نشاط را افزایش می‌دهد، تاثیر شگفت‌انگیزی بر زیبایی و جوانی پوست دارد.

سبک زندگی دوش آب سرد با پوست چه می‌کند؟

ما همیشه فکر می‌کنیم که دوش آب سرد می‌تواند انرژی را زیاد کند و به هوشیار ماندنمان در صبح کمک کند اما دوش گرفتن با آب خنک فواید زیادی برای زیبایی نیز به همراه دارد. دوش گرفتن‌های کوتاه با آب سرد یا تقریبا سرد، یک ترفندی برای زیبایی می‌باشد که می‌تواند تأثیر باورنکردنی بر روی پوست داشته باشد.

ما در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک یک سری بررسی انجام دادیم تا متوجه شویم که دوش‌های روزانه با آب سرد چه فوایدی برای پوست دارد و در آخر دریافتیم که شست و شو با آب سرد از خیلی جهات به طرز جالبی می‌تواند باعث تغییر شکل پوست بشود.

۱- به پوست درخشش و سلامتی می‌بخشد

دوش آب سرد به افزایش گردش خون کمک می‌کند و این باعث می‌شود که چهره ی شما بشاش و شاداب به نظر برسد. خبر خوب این است که برای روشن تر شدن پوستتان نیازی نیست مدت زیادی را زیر دوش اب سرد بمانید. دوش گرفتن با آب سرد یا ولرم می‌تواند یک خوراک عالی برای پوست شما باشد.

۲- از پیری پوست جلوگیری می‌کند

عادت به دوش گرفتن‌های روزانه با آب سرد به پوست شما کمک می‌کند تا در طولانی مدت جوان تر باقی بماند. آب سرد سیستم عصبی شما را فعال می‌کند و بدن هورمون‌ها و مواد شیمیایی مغز را که با استرس مبارزه می‌کنند، آزاد می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که فشار روانی تأثیر مستقیمی بر پیری پوست دارد و بر بسیاری از سیستم‌های بدنی تأثیر منفی می‌گذارد.

۳- از عارضه‌های پوستی ناشی از استرس جلوگیری می‌کند

حمام آب سرد مقادیر زیادی از تکانه‌های الکتریکی را به مغز می‌فرستد و باعث تحریک و آزاد‌سازی " هورمون‌های شادی " یا اندورفین‌ها می‌شود. هنگامی که این مواد شیمیایی توسط بدن ترشح می‌شوند، سطح استرس شما کاهش می‌یابد و کم تر در معرض ابتلا به شماری از مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و درماتیت قرار خواهید گرفت.

۴- منافذ پوستی را کاهش می‌دهد

در حالی که آب گرم ممکن است برخی از چربی‌های محافظتی که پوست شما ایجاد می‌کند را از بین ببرد، آب سرد منافذ پوستی را موقتا کاهش می‌دهد و همچنین به چهره نشاط می‌بخشد و باعث افزایش درخشندگی پوست می‌شود. از آن جا که آب سرد باعث فشرده شدن رگ‌های خونی می‌شود، پس ممکن است کمتر پف کرده یا قرمز به نظر برسد.

۵- باعث تسکین ناراحتی در برخی از عارضه‌های پوستی می‌شود

در حالی که دوش آب گرم باعث ملتهب شدن پوست، قرمزی، خارش و حتی پوست اندازی می‌شود، آب سرد دقیقاً برعکس عمل می‌کند. کسانی که از خارش پوست رنج می‌برند، دوش آب سرد ممکن است کمک کند تا احساس خارش را از بین ببرند.

بر اساس مطالعات انجام شده، خنک کردن پوست با استفاده از دوش گرفتن با آب سرد همچنین به کاهش خارش شدید ناشی از پسوریازیس کمک می‌کند.

 

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر