|
کدخبر: 120474

چرا دوربین های مدار بسته؟

دوربین مداربسته یکی از نیازهای روز دنیای امروز می باشد. دوربین مداربسته به چندین گروه تقسیم می شوند که مهمترین و پرکاربردترین انها به دوربین های بولت و دام می توان اشاره کرد این دوربین ها می توان در حوزه نظامی و کاربردی عادی استفاده کرد.

سبک زندگی چرا دوربین های مدار بسته؟

دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به سه دست تقسیم می شود :

  1. دوربین مدار بسته آنالوگ
  2. دوربین مدار بسته AHD
  3. دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP  )

دوربین های مدار بسته آنالوگ یکی از قدیمی ترین دوربین های موجود می باشد این دوربین ها که امروزه هم استفاده می شود . دریافت تصویر در دوربین های  مدار بسته انالوگ از حسگر الکترونیکی دوربین یا Imaging Sensor صورت میگیرد. این حسگر میتواند یکی از انواع CCD یا CMOS باشد. یکی از مزیت های دوربین های مدار بسته آنالوگ ارزان بودن آن می باشد . روزلیشن تصویر یکی از مواردی هست که دوربین ها رو از هم متمایز می کند.  تیوی لاین نشان دهنده قدرت روزلیشین یک دوربین را نشان می دهد هر چقدر تیوی لاین یک دوربین بالاتر باشد کیفیت رزولوشن آن دوربین بالاتر هست.

دوربین مدار بسته AHD

دوربین های "Analogue High Definition" این دوربین ها نسخه به روز شده دروبین های مدار بسته انالوگ    CVBSبا کیفیت TVL  می باشد. که در این نسخه کیفیت تصویر بر پایه مگاپیکسل است . ویژگی اصلی این دوربین ها نسبت به دوربین آنالوگ نوع تصویر و طول مسافت ارسال بر روی کابل های کواکسیال می باشد .

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP  ):

دروبین مدار بسته تحت شبکه :

دوربین های مدار بسته ای پی (ip) انقال تصویر و اطلاعات بر بستر شبکه می باشد بر خلاف دوربین های انالوگ یا اچ دی که انتقال تصویر و اطلاعات از طریق انتقال کابل کواکسیال می باشد. در دوربین های تحت شبکه پردازش تصاویر در خود دوربین صورت می گیرد. امروزه دوربین های تحت شبکه امکان این را دارند که کیفیت تصویری تا 29 مگاپیکسل داشته باشند. انتقال داده ها در دوربین تحت شبکه از طریق پروتکل های WPA یا WPA2, TKIP یا  AES انجام میشود.

یکی دیگر مزایای دوربین مدار بسته این هست که می توان هم از اداپتور و هم از POE  جهت روشن شدن دوربین استفاده کرد که برای این امر نیاز به DVR  هایی هست که از قابلیت POE  پشتیبانی می کند استفاده شود.

آگهی۱

دوربین های ای پی به علت اینکه از تکنولوژی روز دنیا استفاده می کنند قیمتی به مراتب بیشتر از دوربین های انالوگ و اچ دی دارند.

دوربین های مداربسته از نظر ظاهری به :

  • دوربین مداربسته دام(Dome):اصطلاح دام(Dome) به معنای گنبد است. همان‌طور که از معنای این دوربین‌ها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین‌های مداربسته دلالت دارد. این دوربین ها بیشتر برای نصب بر زیر سقف طراحی شده است.
  • دوربین مداربسته باکس(Box):اصطلاح باکس(Box) به معنای جعبه است. دوربین‌های باکس دوربین‌هایی با بدنه معمولاً مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آن‌ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می‌شود.
  • دوربین مداربسته بولت(Bullet):اصطلاح بولت(Bullet)به معنای گلوله است. دوربین‌های بولت دوربین‌هایی با بدنه معمولاً استوانه‌ای شکل و عموماً فلزی هستند.
  • دوربین مداربسته اسپید دام(Speed dome):دوربین‌های گردان را با نام‌های متفاوتی می‌شناسند بعضی از این نام‌ها عبارتند از Fast dome,Speed dome,PTZ. فرد میتواند با قابلیت دوربین های Speed dome سیستم های مدار بسته، دوربین را به هر جهتی که می خواهد بچرخاند.
  • دوربین های مینیاتوری: دوربین های مینیاتوری یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود.
  • دوربین مداربسته حرارتی(Thermal):دوربین‌های حرارتی یا گرمایی(Thermal)نوعی از دوربین‌های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای نور با توجه به شکل حرارتی محیط می‌سازند.

آگهی۲

پر فروش ترین دوربین های موجود :

دوربین مدار بسته داهوا مدل Dahua DH-HAC-HDW1200EMP-A

دوربین 2 مگاپیکسلی هایک ویژن مدل DS-2CD1023G0E-I

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر