|
کدخبر: 116264

عجایب رژ لب در طول تاریخ: از رژهای متالیک اشراف تا رژ قرمز خانم‌ها

بسیاری از خانم‌هایی که طرفدار رژیم گیاهی یا گیاهخواری هستند به محض پیدایش رژهای گیاهی به مصرف آن روی آوردند و امروزه این نوع رژ را می‌توان همه جای جهان پیدا کرد.

از زمان اختراع رژ لب یا باید دقیق‌تر بگوییم از زمانی که خانم‌ها برای زیبایی بیشتر لب‌ها، آن را رنگ می‌کردند، زمان زیادی می‌گذرد. در این بازه زمانی طولانی انواع رژ لب وارد بازار و عرصه زندگی اشراف، خانم‌ها و حتی آقایان شده است. اهمیت این محصول آرایشی حتی باعث شده تا نام آن در هنر، سینما و داستان‌ها نیز خودنمایی کند. در این مقاله شما را با عجایب رژ لب در طول تاریخ آشنا می‌کنیم.

رژلب

رژ لب گیاهی

بسیاری از خانم‌هایی که طرفدار رژیم گیاهی یا گیاهخواری هستند به محض پیدایش رژهای گیاهی به مصرف آن روی آوردند و امروزه این نوع رژ را می‌توان همه جای جهان پیدا کرد.

فلس ماهی درخشان‌کننده رژ

در امپراتوری رم بهترین رژ و بالم لب را می‌ساختند. مردان در مصر باستان برای نرم و ضد آفتاب کردن پوست لبشان از موم عسل استفاده می‌کردند.

در امپراتوری رم زن و مرد هر دو از رژ به عنوان نشان دادن طبقه اشراف استفاده می‌کردند. تحمل رژ لب که گاهی با جیوه ساخته می‌شد، کار خیلی سختی بود. کسانی که چنین خطری را به جان می‌خریدند چون شوالیه‌ها، قدر و منزلت می‌یافتند. جیوه بسیار سمی بود و خطرش را در آن دوران می‌شناختند ولی رنگ متالیک و براق آن ابهتی به صورت می‌داد که خاص خدایان و اشراف بود. موم و چربی حیوانات برای تقویت درخشش و رنگ در گذشته جزو ترکیبات رنگ لب بودند. امروزه موم همچنان در این صنعت استفاده شده و ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، ضد آفتاب و مرطوب‌کننده نیز به رنگ لب اضافه می‌شوند.

به دلیل حضور پراهمیت خانم‌ها در جنگ جهانی دوم در بریتانیا، رژ لب زنانه تنها لوازم آرایشی بود که در تولید باقی ماند. چرچیل احساس کرده بود که برای حفظ همکاری زنان در جنگ نیاز به مشوق‌های این‌چنینی هست.

سرب یکی از محبوب‌ترین مواد در تهیه رژهای اولیه بوده است و گفته می‌شود هنوز در رژهای تقلبی از سرب استفاده می‌شود. رژ لب در ترور نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته برای ترور مردان از زنانی که رژهای سمی می‌زدند، استفاده می‌کردند. البته گفتنی است که احتمال مرگ هر دو طرف در این نوع ترورها وجود داشته است. از آن زمان واژه بوسه مرگ در ادبیات و تاریخ پیدا شده است.

بوی بد نشانه خرابی رژ لب

رژ تاریخ انقضا دارد و می‌تواند بلااستفاده شود. توصیه می‌شود که پس از دو سال از آنها استفاده نکنید. معمولاً می‌توان از بوی نامطبوع آن متوجه خرابی مواد رژ شد. برای طولانی شدن عمر رژ بهتر است آن را در یخچال نگه دارید.

رژ لب در فرانسه

در فرانسه استفاده از کلاه کیس، کرم پودر و رژ لب سال‌های سال در میان مردان و زنان طبقه مرفه بدون چون و چرا مد بود و باید رعایت می‌شد. استفاده نکردن از این لوازم بی‌احترامی به شأن خود و دیگران بود. زیبایی شناسی به همراه هنرهای تجسمی در فرانسه رشد کرده بود و تجربه طولانی در طراحی لباس‌های فاخر و لوازم آرایشی و گریم داشتند. انقلاب فرانسه باعث تغییر برخی از سنت‌های فرانسه از جمله آرایش آقایان شد.

رژلب ۲

رنگ قرمز رژ

رنگ قرمز به دلیل جذب ۳ برابر بیشتر توجه چشم نسبت به سایر رنگ‌ها همیشه پراستفاده‌ترین رنگ بوده است. کارشناسان می‌گویند رنگ طبیعی قرمز لب نشانه سلامتی زنان است. این دلیل در استفاده از رژ و رنگ قرمز توسط زنان مؤثر بوده است. مردان به صورت ذاتی رنگ قرمز گونه و لب خانم‌ها را به عنوان سلامتی در باروری و زنانگی می‌دانستند و بیشتر جذب زنانی با این ویژگی می‌شدند. زن‌ها خیلی زود متوجه این خاصیت مردان شدند و عادت به قرمز کردن لب به این دلیل بوده است.

رژ در امریکا و فرانسه

۸۱ درصد خانم‌ها در امریکا هر روز از رژ برای لبشان استفاده می‌کنند. در مقایسه با آنان، خانم‌های فرانسوی ۷۰ درصد از رژ استفاده می‌کنند. این به این معنی است که در فرانسه زیبایی طبیعی محترم‌تر شمرده می‌شود. امروزه خرید بالم لب توسط خانم‌ها و آقایان به شدت افزایش یافته و باعث سلامتی بیشتر پوست شده است.

رابطه رژ لب با رکود اقتصادی

در امریکا رژ لب وضعیت اقتصادی را آشکار می‌کند. آماری که در این زمینه وجود دارد نشان‌دهنده آن است که در زمان‌های رکود و تورم تعداد بیشتری از خانم‌ها لوازم آرایشی می‌خرند. گفته می‌شود آنان به خاطر تقویت روحیه این کار را می‌کنند.

قتل برای رژ لب

ویلیام هیرنس قاتل سریالی معروف شیکاگو با نام قاتل رژ لب شناخته می‌شود. او در صحنه دومین قتلش یک پیام با اثر رژ لب مقتول روی دیوار به جا گذاشته و کنارش نوشت: به خاطر بهشت، قبل از اینکه من بیشتر بکشم مرا بکش!

رژ لب زمانی نماد رهایی زنان بود

در سال ۱۹۱۲ الیزابت آردن رژ قرمز را انتخاب کرد و در راهپیمایی حق رأی زنان در نیویورک به همراه هوادارانش با رژ قرمز ظاهر شدند. این جنبش به زنان آموخت که چگونه از حقوقشان دفاع کنند. هنر گرافیک و نشانه‌سازی در همه جا توانسته به حرکت‌های مردمی کمک کند.

اختراع نخستین رژ حاوی لانولین

در ۱۹۵۰ بیوشیمیست هازل بیشاپ در آپارتمان خود پس از صدها بار آزمایش و خطا توانست رژ لب لوله‌ای را بسازد. هنوز رنگ قرمز در دنیا پرفروش‌ترین رنگ برق لب و سمبل رژ لب است. تجارت رژ در دنیا سالانه بیش از ۳۷۷ میلیون دلار برآورد می‌شود. این سود سرشار باعث شده که در تمام کشورهای دنیا می‌توان رژ لب را پیدا کرد و خرید.

از تاریخ ساخت نخستین رژ دست‌ساز بشر حدود پنج هزار سال می‌گذرد و می‌شود دید که چقدر ابداعات قدیمی درست و ضروری بوده‌اند بر خلاف بسیاری چیزهایی که امروزه ابداع شده و به زودی از بین می‌روند. در گذر تاریخ دیدیم که کلئوپاترا رژ قرمز را دوست داشته و طراحی لباس را به کاری حرفه‌ای تبدیل کرده است که امروزه شاهدش هستیم.

رژ لب را می‌توان به چند دسته رژ معمولی، رژ براق، رژ مرطوب‌کننده و بالم لب (رژ بی‌رنگ) تقسیم کرد. محبوب‌ترین رژها، میوه‌ای هستند. قدمت ساخت این نوع رژ به قبل از میلاد مسیح می‌رسد. در ژاپن سال‌های طولانی زنان اجازه استفاده از رژ را نداشتند.

 برای خرید رژ لب میس و مستر که فروشگاهی اینترنتی است، از بهترین گزینه‌ها برای خرید آنلاین در ایران است.

تبلیغ رژ توسط عروسک

بهتر است بدانید که استفاده از مدل انسانی برای تبلیغ میک‌آپ و لباس‌های جدید فقط چند دهه است که رایج شده است. از دهه ۱۵۰۰ میلادی طراحان و مخترعان و هنرمندان چگونه سایر مردم را از اتفاقات جدید آشنا می‌کردند؟ استفاده از عروسک و رنگ کردن لب‌هایش و پوشاندن لباس‌های جدید ۵۰۰ سال است که در دنیا سابقه دارد. واقعیت این است که عروسک‌ها تأثیری خیلی زیاد و مانند تلویزیون در میان همه طبقات جامعه داشت. مدل مو و آرایش صورت و مد لباس توسط عروسک ساخت دست هنرمندان تبلیغ می‌شد.

نمایشگران دوره‌گرد نیز به جهت دیدن بیشتر نقاط اطلاعات بیشتری از مد داشتند و آنها را توسط نمایش به شهرها و روستاها می‌بردند. دربار تا حد زیادی به نمایشگران وابسته بود و اشراف از این فرصت برای گرفتن مدهای جدید بهره می‌گرفتند. مهم‌ترین تجمع مد در پاریس و لندن و میلان بیش از ۴۰۰ سال است که جریان دارد. به این رویداد هفته مد می‌گویند. مردم اروپا صدها سال این جشن را برای مردم برگزار کرده‌اند و نتیجه آن را می‌توان در پیشرفت ظاهری و روابط اجتماعی آنها دید.

برای آشنایی با لوازم آرایشی جدید، پیشنهاد ما مراجعه به فروشگاه اینترنتی میس و مستر است. با خرید بالم لب میس و مستر و رژ لب میس و مستر، پوست حساس لب را از خطرات آفتاب و سوختگی نجات می‌دهید. بالم لب برای مردان و زنان بسیار مفید و محافظ اشعه خورشید است. پوست لب از پوست صورت حساس‌تر است. توصیه می‌کنیم که خرید ضد آفتاب و بالم لب را جدی بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ
  • نگار ارسالی در

    سلام. از سايت زيباي شما ديدن کردم . سايت بسيار خوبي دارين.
    سپاسگذارم اگر ا ز بخش هاي مختلف سايت من بازديد کنيد و نظ رتون رو براي بهتر شدن سايتم بدهيد
    ليدي مد
    https://www.ladymodkala.ir

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها