|
کدخبر: 207943

10 نکته در خرید VPS با سرعت بالا

وقتی می خواهیم VPS بخریم، همیشه به دنبال یک سرورمجازی سریع از  Blueserver، vultr ، aws ، linode هستیم. سریع بودن خرید VPS را می توان در جنبه های مختلف سرعت بررسی کرد. آیا می خواهیم سخت افزار VPS سریع و قوی باشد؟ آیا سرعت اینترنت باید سریع باشد، یا ما به سیستم عاملی نیاز داریم تا در فعالیت ما سریع باشد؟
در این مقاله ما سعی می کنیم جنبه های مختلف سرعت را در خرید VPS بلوسرور بررسی کنیم. استفاده از سیستم عامل مناسب، سخت افزار با کیفیت یا اینترنت پرسرعت و برخی معیارهای دیگر برای داشتن VPS سریع است اما همه این معیارها را باید با هم داشت و ویژگی های دیگری مثل داشتن درایو SSD یا NVME گزینه خوبی است ولی این کافی نیست.

 

 

 

معیارهای مهم در خرید سرور مجازی

1. سخت افزار و کیفیت آنها
2. سیستم ذخیره سازی
3. فضای ذخیره سازی
4. سرعت اینترنت سرور مجازی
5. سرعت اینترنت کاربر
6. انتخاب سیستم عامل مناسب
7. سیستم های مجازی سازی
8. موقعیت مکانی سرور
9. پشتیبانی سریع و با کیفیت بالا
10. کنترل پنل مدیریت سرور

 

انتخاب سرور مجازی با سخت افزار جدید و قوی

سخت افزار با کیفیت بالا در خرید VPS اولین چیزی است که در خرید سرور مجازی با سرعت بالا مهم است. هنگام سفارشVPS ، می توانید ویژگی ها را مشاهده کنید. می بینید که CPU 4 هسته ای با فرکانس 4000 مگاهرتز خواهید داشت اما در کدام سخت افزار کیفیت بهتری خواهید داشت ؟ CPU های نسل قدیم یا CPU های جدید؟
 بنابراین همانطور که می بینید، سخت افزارهای مختلف هنگام خرید VPS مهم هستند. بنابراین قبل از سفارش می توانید سخت افزار هاستینگ های مختلف از جمله بلوسرور، linode را در خرید سرور مجازی مقایسه کنید و می توانید Benchmark سخت افزار سرور را بررسی کنید. این بررسی ها را در مورد RAM و هارد هم میتوانید بررسی کنید.

 

نوع هارد سرور مجازی

انتخاب سیستم ذخیره سازی صحیح یکی دیگر از امکانات مهم هنگام خرید VPS بلوسرور است. در گذشته از هارد های SATA در VPS ها استفاده میشد، الان از درایو های SSD NVME استفاده میشود. زیرا با توسعه نرم افزار و داده های بزرگتر، انتقال سریعتر اطلاعات اهمیت پیدا کرده است. هنگام خرید سرور مجازی، مطمئن شوید سیستم ذخیره سازی حداقل SSD باشد. البته سایر سیستم های ذخیره سازی جدیدتر مانند SSD NVME سریعتر از SSD هستند.

 

تاثیر فضای هارد در سرعت سرور مجازی

همیشه سعی کنید فضای خالی در سرورمجازی یا حتی سیستم خود داشته باشید زیرا می تواند سرعت سیستم عامل را افزایش دهد. سیستم عامل برای فعالیت بدون مشکل برای ایجاد فایل های موقت و مدیریت اطلاعات به فضا نیاز دارد.  عدد دقیقی برای این کار وجود ندارد اما همیشه حداقل 10 درصد از ظرفیت درایو خود را خالی نگه دارید.
 

سرعت اینترنت VPS

سرعت اینترنت به ویژه در داخل سرور مهم است. هنگامی که در مرورگر کار می کنید داشتن اتصال به اینترنت پر سرعت بسیار مهم است.  استفاده از اینترنت در سرور مجازی اشتراکی است، بنابراین مهم است که چند سرور VPS روی سرور اصلی قرار داشته باشد.
هرچه تعداد VPS ها در سرور اختصاصی بیشتر باشد، سرعت اینترنت هر VPS کاهش می یابد. همچنین باید توجه داشت که پورت شبکه اینترنت هر سرور اختصاصی مهم است و مهم هست که پورت سرورها حداقل 1Gbps باشد.

 

سرعت اینترنت کاربر در اتصال به سرور

شاید بپرسید چرا سرعت اینترنت شما مهم است؟ شما از طریق ریموت دسکتاپ به سرور مجازی متصل می شوید  و با RDP صفحه دسکتاپ سرور مجازی که خریداری شده را میبینید. اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد، اتصال ضعیفی خواهید داشت و در نتیجه، حتی اگر VPS شما با کیفیت بالا باشد، به دلیل کندی سرعت اینترنت خود، عملکرد خوبی نخواهد داشت و تاخیر خواهید داشت.

 

سیستم عامل مناسب را در خرید VPS انتخاب کنید

هر سیستم عامل کاربردهای خاص خود را دارد و هر کدام برای کارکرد مناسب به منابع متفاوتی نیاز دارند.  برای نصبcPanel ، باید از سیستم عامل لینوکس CentOS  یا Alma linux یا Ubuntu استفاده  کنید یا برای اتصال به ریموت دسکتاپ باید از سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.

 

سیستم مجازی سازی VPS باید چگونه باشد

سیستم عامل های مجازی سازی زیادی وجود دارد و ارائه دهندگان VPS از آنها برای خرید VPS بلوسرور استفاده می کنند.  می توان گفت VMware بهترین سیستم مجازی سازی پایدار و سریع برای ایجاد VPS است. این تفاوت در مقایسه با سایر سیستم های مجازی سازی مانند KVM زیاد نیست.

 

چرا مکان سرورمجازی مهم است

موقع جغرافیایی سرور مجازی VPS برای اتصال سریعتر به سرور اهمیت بالایی دارد. اگر VPS در نزدیکی محل اتصال شما باشد، ارتباط شما با سرور روانتر و سریعتر خواهد بود. چونکه دستورات ارسالی و دریافتی با سرعت بالایی تبادل میشود. از رایج ترین و پرمصرف ترین مکان ها به سرور مجازی آلمان بلوسرور است.

 

کیفیت پشتیبانی هاستینگ چه تاثیری در خرید وی پی اس دارد

ممکن است به هر دلیلی مانند تنظیمات اشتباه اتصال به سرور مجازی خریداری شده قطع شود، در این حالت پیشتیبانی هاستینگ باید در سریعترین زمان مشکل وی پی اس را حل کند. پشتیبانی بلوسرور https://blueserver.ir تمام خدماتی که مربوط به مشکلات عمومی سرور یا سیستم عامل باشد را به رایگان انجام میدهد.

 

کنترل پنل مدیریت وی پی اس

پیشنهاد میشود که وی پی اس تهیه کنید که پنل مدیریت که گزینه های روشن، خاموش، نصب مجدد سیستم عامل، دسترسی به کنسول را داشته باشد  تا بدون نیاز به پشتیبانی برای حل مشکلات از طریق این کنترل پنل مشکلات را رفع کنید.

 


 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها