|
کدخبر: 98980

سقف وام مسکن افزایش می‌یابد؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای افزایش سقف وام مسکن در کشور خبر داد.

راه و مسکن سقف وام مسکن افزایش می‌یابد؟

محمود محمودزاده اظهار کرد: پیشنهاد افزایش وام مسکن را دوباره مطرح کرده‌ایم و در حال کار بر روی آن برای ارسال به دولت هستیم.

محمودزاده

وی ادامه داد: در شرایط ویژه‌ای به سر می‌بریم اما تلاش می‌کنیم این وضعیت را آرام‌تر کنیم. امیدواریم بتوانیم کمک بیشتری را در حوزه تامین مالی مسکن انجام دهیم.

وی درباره جزییات پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش وام مسکن، افزود: پیشنهادی را بانک مسکن برای افزایش سقف وام مسکن از قبل به دولت ارسال کرده بودند، بخشی از این پیشنهاد در دیماه سال گذشته توسط شورای پول و اعتبار تصویب شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تا ۸۰ درصد مبلغ ساخت یک واحد مسکونی بانک‌ها می‌توانند تسهیلات ارائه دهند و منعی در این زمینه وجود ندارد.

محمودزاده گفت: مشکل این تسهیلات مبلغ بازپرداخت اقساط است. در حال کار روی این مسئله هستیم و باید ببینیم برای مبلغ اقساط چه کاری می‌تواند انجام داد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر به سازندگان مسکن برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که رقم خوبی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت راه برنامه‌ای برای افزایش سقف وام خرید دارد، اظهار کرد: برای وام خرید نیز با احتساب اوراق و امتیاز صندوق یکم ۲۴۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود و تمرکز ما روی افزایش وام ساخت مسکن برای افزایش تولید است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر