|
کدخبر: 294112

آمار خانه های خالی درست نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان"آمار شناسایی ۶۵ هزار خانه خالی در پردیس قابل استناد نیست"گفت: شناسایی میدانی این خانه‌ها نشان می‌دهد سامانه املاک و اسکان به‌خوبی کار نمی‌کند.

اقبال شاکری با اشاره به اظهارات مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تهران در خصوص شناسایی ۶۵ هزار واحد مسکونی خالی در شهر پردیس اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانه املاک اسکان هنوز تکمیل نشده به این آمار و ارقام ها نمی‌توان استناد کرد.

وی افزود: خانه های خالی، خانه‌هایی است که پایانکار آنها از شهرداری اخذ شده و آماده بهره برداری بوده اما خالی مانده اند. این واحدها در برخی موارد به دلیل مشکلات حقوقی و عدم اتمام قرارداد پیمانکار انبوه‌سازان با وزارت راه و شهرسازی و وجود مطالبات وزارت نیرو خانه ها خالی مانده اند و با توجه به اینکه خاصیت منفعت طلبانه نداشته شامل خانه های خالی نمی‌شوند.

وی بیان کرد: در پردیس و شهرهای مانند آن ممکن است به دلیل نبود زیرساخت کافی و سایر مشکلات واحدها بلاتکلیف و بدون سکنه رها شده باشند که در این موارد باید اشکالات هر چه سری‌تر برطرف و واحدها تحویل شود.

شاکری اضافه کرد: شناسایی میدانی خانه‌های خالی نشان می‌دهد سامانه املاک و اسکان به خوبی کار نمی‌کند. در طرح ساماندهی اجاره املاک مسکونی که هفته آینده در صحن بررسی می‌شود، کاملا به آن اشاره کرده و مواردی برای بهبود وضعیت آن پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم شهرداری ها نیز باید در رصد خانه‌های خالی همکاری کنند و در صورت شناسایی و معرفی خانه های خالی از سکنه به وزارت راه از عوارض آنها استفاده کنند تا هرچه سریع تر خانه‌ها هدف شناسایی و به چرخه بازار برگردند و در عرضه و تقاضا نیز تعادل ایجاد شود.

خلیل محبت‌خواه مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تهران اوایل ماه جاری از شناسایی ۶۵ هزار خانه خالی در پردیس، ۴۵ هزار خانه خالی در منطقه ۲۲ تهران و ۱۰ هزار خانه خالی در املاک ادارات و ارگان‌های دولتی در سطح شهر تهران و شهرهای پایتخت خبر داده بواد.

وی با بیان این‌که با عرضه این واحدها از ۱۵ اردیبهشت ماه وارد فاز عملیاتی کنترل اجاره بهای مسکن خواهیم شد، افزود: ۲ قانون مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر خانه های لوکس سال گذشته مصوب شده و لازم الاجراست. در این راستا سازمان مالیاتی کشور باید با قدرت عمل کند تا بتوانیم با یک سیاستگذاری و عمل تجمیعی بازار اجاره بهای مسکن را کنترل کنیم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها