|
کدخبر: 287443

دریافت وام مسکن سخت شد

رئیس اداره کل اعتبارات بانک مسکن: نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی از ۱۸ به ۲۳ درصد در قراردادهای جدید رسیده است، اقساط هر قراردادی که از هفته قبل منعقد شده باشد، با نرخ جدید سود بانکی تعیین می‌شود.

اقساط متقاضیانی که دارند تسهیلات پرداخت می‌کنند تقریباً به حدود ۸ و نیم الی ۹ میلیون تومان افزایش خواهد داشت.

کل بازپرداخت این وام در ماه ۱۲ سال بیستم حدود ۲ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان است و کل سود تسهیلات وام ۴۵۰ میلیون تومانی با سود ۲۳ درصد اعلامی بانک مسکن حدود یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان خواهد بود.

کوهی گفت: بانک مسکن شاید تنها بانکی بود که تمام قد حمایت کرد از این طرح نهضت ملی و حدود ۲۱۰ هزار واحد تا به امروز حدود ۷۱۷ هزار میلیارد ریال یعنی ۷۱ همت به این پروژه‌ها اختصاص داده شده، انعقاد قرارداد شده است و نزدیک به ۳۱۷ هزار میلیارد سهم الشرکه پرداخت شده است.

رئیس اداره کل اعتبارات بانک مسکن با اعلام اینکه مدت زمان پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله است، گفت: یک صحبتی شد که پرداخت این‌ اقساط به صورت پلکانی شود. چون نرخ سود بالا است فرمولش جواب نمی‌دهد یعنی طوری می‌شود که رِبح مرکب به وجود می‌آید و نمی‌توانند آن اقساطی که پرداخت می‌کنند، بدهی وام را تسویه کنند، ولی صحبت است که از طریق یارانه دولت بتواند کمک کند. این تصمیماتی است که باید از طریق دولت گرفته شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها